Anonym skriver:
Nu er datteren blevet 6 mdr og grød er stadig ikke noget hun gider. Kan til nød få lidt frugtmos i hende. Jeg har før læst at nogle sprang grød/mos perioden over og gik direkte til små brødhapsere og den slags.
Må jeg ikke høre lidt erfaringer, både omkring opstart på grød og hvornår opstart på fingermad.
Ella var heller ikke meget for grød til at starte med, men det går nemmere nu...
Det hjalp at blande frugtmosen i, så det kan du prøve. Når hun så har vænnet sig til det kan du blande grøntsagsmos i...eller også kan det være at din datter bare vil have ren frugtmos/grøntsagsmos til at starte med, og efter lidt tid er hun måske parat til at få det blandet i grøden.
Mht grøden brugte vi risgrød, men hun var ik helt så begejstret...nu spiser hun ren 7-kornsgrød, så det er også bare om at prøve nogle forskellige slags, tror jeg
Prøv evt også med små stykker bondebrød, riskage, lidt melon eller agurk...nogle børn kan bare bedre lide fastere mad. Det fik vores datter også, og på den måde tænker jeg at de også bliver interesseret i mad, og det kan hjælpe til at de slipper mælken lidt....
Men synes også det kan være svært, det med grøden....nogle dage ryger der en god portion ned og det kan nærmest ik gå hurtigt nok! Andre dage vil hun næsten ik have noget, kun mælk! 
Håber det går nemmere hos jer snart
...
Anmeld