Tomatsuppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.018 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Isabeau

Nogen der har en god opskrift på tomatsuppe? Gerne lidt krydret. Bruger selv de der fra Knorr, men kunne godt tænke mig selv og prøve.

Kan man fryse suppen, hvis man laver store portioner?

Diana  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Zafir

Åhhh... tomatsuppe er det nemmeste og lækreste at lave selv   - du er velkommen til at komponere over følgende grund-opskrift

ALTID i tomatsuppe:

2-3 løg skåret i chunks
1-3 fed hvidløg
½-1 frisk chili uden kerner
2 dåser flåede tomater
1 dåse tomatpuré
½-1 liter boulion
+ alle de krydderurter, man lige har liggende.
salt og peber

Løg, hvidløg, chilli, urter svitzes i olie. Tomater og boulion hældes på. Koges under låg i ca 30 min. Blendes med en stavblender. - Herefter kan den med fordel monteres med 1-2 dl piskefløde (men naturligvis ikke hvis man er på kur eller noget hehe). Hvis du ønsker en tyndere suppe, kan du putte lidt mere vand/boulion i

Den kan varieres med fx peberfrugter, eller andre grønsag HVer, kapers, oliven, mere chilli osv man koger og blender med.

Derudover er det lækkert at have lidt fyld i, evt nudler, grønne  bønner, andre bønner, linser eller skivede oliven. og dejlig brød til. Mååååmz. - Kunne faktisk godt være vi skulle have det til aftensmad

Anmeld

2. august 2011

mamiolvi

Isabeau skriver:

Nogen der har en god opskrift på tomatsuppe? Gerne lidt krydret. Bruger selv de der fra Knorr, men kunne godt tænke mig selv og prøve.

Diana  

VI bruger altid den på frost fra Mou... den smager super

Anmeld

2. august 2011

Isabeau

Zafir skriver:

Åhhh... tomatsuppe er det nemmeste og lækreste at lave selv   - du er velkommen til at komponere over følgende grund-opskrift

ALTID i tomatsuppe:

2-3 løg skåret i chunks
1-3 fed hvidløg
2 dåser flåede tomater
1 dåse tomatpuré
½-1 liter boulion
salt og peber

Løg, hvidløg, chilli, urter svitzes i olie. Tomater og boulion hældes på. Koges under låg i ca 30 min. Blendes med en stavblender. - Herefter kan den med fordel monteres med 1-2 dl piskefløde (men naturligvis ikke hvis man er på kur eller noget hehe). Hvis du ønsker en tyndere suppe, kan du putte lidt mere vand/boulion i

Den kan varieres med fx peberfrugter, eller andre grønsag HVer, kapers, oliven, mere chilli osv man koger og blender med.

Derudover er det lækkert at have lidt fyld i, evt nudler, grønne  bønner, andre bønner, linser eller skivede oliven. og dejlig brød til. Mååååmz. - Kunne faktisk godt være vi skulle have det til aftensmad

Lyder lækkert, må jeg prøve

Anmeld

2. august 2011

Zafir

Isabeau skriver:

Lyder lækkert, må jeg prøve

Hehe ... Fik mega meget lyst til det Så nu har jeg lavet dej til flutes der står og hæver skønt

også dejlig tomatsuppe... Det spiser man jo også i de varme lande, selvom det er varmt...

Anmeld

2. august 2011

skønneunger

Zafir skriver:

ALTID i tomatsuppe:

2-3 løg skåret i chunks
1-3 fed hvidløg
2 dåser flåede tomater
1 dåse tomatpuré
½-1 liter boulion
salt og peber

lyder som den jeg plejer at lave og den er altså bare mums og især med lidt piskefløde i som du skriver.

Anmeld

3. august 2011

Isabeau

Zafir skriver:

Hehe ... Fik mega meget lyst til det Så nu har jeg lavet dej til flutes der står og hæver skønt

også dejlig tomatsuppe... Det spiser man jo også i de varme lande, selvom det er varmt...

Jeg tager ikke så meget hensyn til om det er varmt eller koldt - har jeg lyst til suppe, så laver jeg suppe

Anmeld

3. august 2011

Holbæktrunten

Isabeau skriver:

Diana  

På en doven dag laver jeg også tomatsuppe - fordi det er nemt og smager godt 

Jeg køber gerne de der "sieved tomatoes" pap-tingester i lidl. Det er bare flåede, blendede tomater, så det behøver ikke være dem - det er bare nemmere.

Op i en gryde, tilsæt hvidløg, fløde, en boullionterning, salt/peber og oregano -koge, koge -færdig! Hvis du vil have den lidt stærk er det jo bare at smide lidt chilli i.

Her spiser vi den både som suppe med brød til, eller som sovs på pasta - smager fantastisk med lidt ost på toppen 

Anmeld

3. august 2011

Zafir

Isabeau skriver:

Jeg tager ikke så meget hensyn til om det er varmt eller koldt - har jeg lyst til suppe, så laver jeg suppe

Det var såååå lækkert...

Anmeld

3. august 2011

SaNiNa

ja min svigermor har en får lige fat i den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.