What???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. august 2011

kvinde84

Ok her kommer en ultra kort version af min historie..

Jeg kunne for første gang melde mig til behandling i juli, det gjorde jeg så, da jeg fin min mens 6 juli. Fik så besked på at vi ikke kunne komme til, fordi lægen var på ferie, og min kæreste derfor muligvis ikke ville blive færdig med sine undersøgelser (vi skal til ICSI) før ægudtagning. Ok, det er så ikke noget at gøre end at vente til næste gang. I går får jeg så min mens igen. Vi ringer til tlf.svareren og venter spændt. Så i morgen klokken lort (vi bor på færøerne, så der er 1t forskel) ringer tlf. Vi får at vide at færøerne har indstillet al betaling til ikke akutte behandlinger, og at rigshospetalet ikke modtager egenbetalere!! Wtf??

Vi ringer til hospitalet her, men der er selfølgelig ikke tlf.tid på gyno før kl 11.30, vi får så fat i en anden afdeling og der siger de at vi ikke kan vente nogen behandling før januar. Vi kigger på hjemmesiden, og der står der at det pr. 07.07 ikke er muligt at komme til behandling i DK uden at det er akut, og at patienter vil blive informeret. 

Men det blev vit IKKE!!

Min kæreste blev mega frustreret, jeg tager meget rolig nu, men nedturen skal nok komme. Vi tænker nu på at tage til en privatklinik, fordi vi har nu ventet i 2 og et halvt år på at der skulle ske noget.

Så er det at jeg gerne ville vide, om i kan anbefale en bestemt klinik. Og om der er nogen der ved hvad en kromosomundersøgelse koster? Vi var henvist til ICSI, og derfor skal vi have foretaget sådan en!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

AndreasMor84

Hmm.. har da aldrig hørt, at der kan være "akutte" tilfælde af barnløshed som kommer først i køen?

Hvor er I fra? Det gør det lidt nemmere at vejlede ifht. en anden klinik

Anmeld

1. august 2011

Becks

kvinde84 skriver:

Jeg kunne for første gang melde mig til behandling i juli, det gjorde jeg så, da jeg fin min mens 6 juli. Fik så besked på at vi ikke kunne komme til, fordi lægen var på ferie, og min kæreste derfor muligvis ikke ville blive færdig med sine undersøgelser (vi skal til ICSI) før ægudtagning. Ok, det er så ikke noget at gøre end at vente til næste gang. I går får jeg så min mens igen. Vi ringer til tlf.svareren og venter spændt. Så i morgen klokken lort (vi bor på færøerne, så der er 1t forskel) ringer tlf. Vi får at vide at færøerne har indstillet al betaling til ikke akutte behandlinger, og at rigshospetalet ikke modtager egenbetalere!! Wtf??

Vi ringer til hospitalet her, men der er selfølgelig ikke tlf.tid på gyno før kl 11.30, vi får så fat i en anden afdeling og der siger de at vi ikke kan vente nogen behandling før januar. Vi kigger på hjemmesiden, og der står der at det pr. 07.07 ikke er muligt at komme til behandling i DK uden at det er akut, og at patienter vil blive informeret. 

Men det blev vit IKKE!!

Min kæreste blev mega frustreret, jeg tager meget rolig nu, men nedturen skal nok komme. Vi tænker nu på at tage til en privatklinik, fordi vi har nu ventet i 2 og et halvt år på at der skulle ske noget.

Så er det at jeg gerne ville vide, om i kan anbefale en bestemt klinik. Og om der er nogen der ved hvad en kromosomundersøgelse koster? Vi var henvist til ICSI, og derfor skal vi have foretaget sådan en!

Ej noget shit!!! Sikken lousy behabdling at give.. Hvornår kan man sige om det er akut?! Øv da..

Hvis I har mulighed for det, ville jeg kontakte CFC en klinik der ligger på Nørrebro, men ved selvfølgelig ikke om I har mulighed for det når I bor der? Hvis I kan få en henvisning med fra egen læge ville det være godt..

www.copenhagenfertilitycenter.com

Anmeld

1. august 2011

Madam Blå

Det er for dårligt, at i ikke er blevet informeret om det! Æw altså

Kan desværre ikke anbefale noget, da jeg ikke kender til det, men ville lige give et lille

Anmeld

1. august 2011

kvinde84

Solstråle2011 skriver:

Hmm.. har da aldrig hørt, at der kan være "akutte" tilfælde af barnløshed som kommer først i køen?

Hvor er I fra? Det gør det lidt nemmere at vejlede ifht. en anden klinik

Nei der er heller ikke kun barnløshed jeg taler om. På færøerne bliver alle patienter, som har brug for specialbehandling, som de ikke yder her i landet, det være sig problemer med hjertet, nyrer og what not, sendt til bl.a DK. Vi er så en af dem der skal have specialbehandling, og fordi at barnløshed jo ikke er akut, så kan vi ikke komme afsted i øjeblikket.

Det er bare skedetræls at blive ved at vente, og nu ved vi ikke hvornår vi kan vente at komme i behandling igen. Derfor tænkte vi at tage til privaten i stedet. Det skal helst være i hovedstaden. Ellers har vi tænkt os at undersøge priser i Scandinavien også. Måske det er billigere nogen andre steder?

Anmeld

1. august 2011

Witt

kvinde84 skriver:

Men det blev vit IKKE!!

Hmm ljódar onki stuttligt  .

Líka eitt positiv  frá mær og hopi tit finna utav tí !  

Anmeld

1. august 2011

kvinde84

Hvad er ventetiden på cfc? Vi er ret sikre på at vi tager til privaten. Hvis man som færing skal gennem det offentlige, så tager det åbenbart mange år før man kommer nogen vegne. Jeg havde aldrig troet at det færøiske system var SÅ træls. Vi har ingen fast læge at hendvende os til, ingen fast lægesekretær ikke engang en afdeling. Og den sætning jeg har hørt oftest i løbet af året er "det ved jeg ikke", og "det må i spørge nogen anden om"! Hva' i helvede?? Er det mig der er sløv eller hvad??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.