Så det min tur, skriver anonym fordi emnet er mere end ømtåleligt.
Mit problem er kæresten igennem 10 år. Vi har haft vores op og nedture og sommetider har det føltes som om der ikke har været andet end modgang. Og jeg tror jeg er ved at køre surt i det. Små ting, som en grydeskuffe der aldrig kan blive efterladt i ordentlig stand, vindueskarme der altid flyder, generelat rod som vi aldrig kommer i bund med fordi det er mig der skal være drivkraften bag - og gider egentligt ikke høre på mere brok over at han skal gøre rent.
Jeg ønsker mig en mand, en der tager vare på sig selv, ikke brokker sig over alt, alt, ALT. Jeg vil bare gerne leve et liv der matcher min alder og det faktum at vi faktisk har et barn.
Tror måske vi grundlæggende er forskellige. Jeg er typen der gør tingene til det bliver rigtigt, min kæreste er typen der udsætter alting til imorgen, og når vi det ikke der, når vi det nok en anden dag. Der er aldrig noget han SKAL fordi at det er påkrævet, der er altid en forklaring, altid et smuthul. Og jeg orker bare ikke at skulle opdrage et barn på 31!
Problemet er jo så at vores dreng og jeg er hans eneste familie. Han kender ingen, vi flyttede til en ny by da vi fandt ud af vi var gravide - et faktum han ikke er bleg for at minde mig om når vi har en af vores utallige samtaler om vores forhold. Kan min samvittighed holde til at 1. Min dreng bliver skilsmissebarn (det river mig op indvendig at han ikke skal se sin far hver dag) 2. At min kæreste ender alene, med stor risiko for at ryge ud i misbrug, igen - kan jeg have det på samvittigheden, at jeg ikke kun gjorde min dreng til det skilsmissebarn jeg altid havde svoret han ikke skulle være og at jeg ved at sige stop, måske ledte hans far direkte tilbage til det miljø vi flyttede ham ud af?
Problemet er at jeg nu er begyndt at længes efter min frihed, jeg længes efter at have et rent hjem, jeg længes efter at kunne gøre/sige/mene det der passer mig. Jeg ser ikke de kvaliteter i ham som jeg gjorde før - delvist er problemet vel at vi aldrig havde talt om børn før han kom til, jeg ønskede dem ikke. Og nu sidder jeg så nu, med en lille dreng jeg elsker overalt på planeten, men med en far som jeg er ved at være uendeligt træt af. Jeg magter snart ikke mere.
Anmeld