Det der chokoladefondant ---> cornsyrup....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. august 2011

mariamiss6

Altså, når man ligesom har en engelsk opskrift på chokoladefondant, så står der at man skal bruge cornsyrup...

MEN det har vi da ikke i DK vel?

Zafir og jeg faldt over glucosesirup, som mange supermarkeder er begyndt at føre på hylden sammen med almindelig mørk og lys sirup...

Men går det an mon? Altså, kan glucosesirup erstatte cornsyrup, eller skal vi ud i noget helt andet, og hvad er så det der helt andet?

Nogen der har et klogt svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

mariamiss6

Okay jeg googlede lige lidt selv hehe, og fandt denne opskrift...

Men den ligner IKKE den engelske opskrift jeg snakker om

http://himmelske-kager.blogspot.com/2009/04/chokolade-fondant.html

Den engelske jeg ellers snakker om får i lige her, ellers giver det jo ingen mening det her   http://www.joyofbaking.com/ModelingChoc.html

Anmeld

1. august 2011

Zafir

Jeg så to tv programmer den anden dag, de oversatte cornsuryp med glukose sirup. :-) det er noget med molekyle strukturen sagde de. :-)

Anmeld

1. august 2011

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg så to tv programmer den anden dag, de oversatte cornsuryp med glukose sirup. :-) det er noget med molekyle strukturen sagde de. :-)

Okay, så er vi ikke helt galt på den jo

Jeg har også vovet mig ud i at købe en glucose sirup den anden dag, og noget hvid chokolade, så prøver jeg mig lige med den der engelske opskrift, og skifter så bare cornsyrup ud med glucose sirup

Skal nok melde om det går godt hehe

Anmeld

1. august 2011

Zafir

mariamiss6 skriver:

Okay, så er vi ikke helt galt på den jo

Jeg har også vovet mig ud i at købe en glucose sirup den anden dag, og noget hvid chokolade, så prøver jeg mig lige med den der engelske opskrift, og skifter så bare cornsyrup ud med glucose sirup

Skal nok melde om det går godt hehe

Uhhhh... Jeg glæder mig!!! jeg er så nysgerrig...

Anmeld

1. august 2011

mariamiss6

Zafir skriver:

Uhhhh... Jeg glæder mig!!! jeg er så nysgerrig...

Hmmmm jeg har ind til videre smeltet laden, og hældt siruppen ved og æltet det sammen, og lagt det på køl i to poser.....

Jeg har selvfølgeligs magt på det allerede, og altså, det var sådan helt grumset

Er det fordi jeg har smeltet det i microovnen? selvom det ikke har brændt på....?

Men altså det er ikke kølet af endnu.... 

Jeg brugte en billig coop chokolade, for det var det eneste hvide chokolade der fandtes i Kvickly....

Anmeld

1. august 2011

Zafir

mariamiss6 skriver:

Hmmmm jeg har ind til videre smeltet laden, og hældt siruppen ved og æltet det sammen, og lagt det på køl i to poser.....

Jeg har selvfølgeligs magt på det allerede, og altså, det var sådan helt grumset

Er det fordi jeg har smeltet det i microovnen? selvom det ikke har brændt på....?

Men altså det er ikke kølet af endnu.... 

Jeg brugte en billig coop chokolade, for det var det eneste hvide chokolade der fandtes i Kvickly....

Det er helt sikkert fordi du har smeltet det i mikroen. CHokolade er jo helt vildt sart overfor varme og smeltemåder osv...
Det skal være stille og roligt over vandbad og ved så lav varme som muligt...

Så om igen... tror jeg desværre...

Anmeld

2. august 2011

mariamiss6

Zafir skriver:

Det er helt sikkert fordi du har smeltet det i mikroen. CHokolade er jo helt vildt sart overfor varme og smeltemåder osv...
Det skal være stille og roligt over vandbad og ved så lav varme som muligt...

Så om igen... tror jeg desværre...

Æv æv, godt jeg havde regnet med en fejlmargen og har til 1½ gang mere, i chokolade altså

Anmeld

2. august 2011

Zafir

mariamiss6 skriver:

Æv æv, godt jeg havde regnet med en fejlmargen og har til 1½ gang mere, i chokolade altså

Første gang jeg lavede hvidchokocreme, da blev det også grynet. Jeg tror hvid choko er helt vildt sart...

Anmeld

2. august 2011

mariamiss6

Zafir skriver:

Første gang jeg lavede hvidchokocreme, da blev det også grynet. Jeg tror hvid choko er helt vildt sart...

Det ved jeg det er... Min tobleronecreme, med hvid toblerone altså, den plejer også at blive lidt grynet, men ikke sådan ulækker... Jeg synes nu det her fondant er lidt ulækkert for det e rmeget grynet, og sådan tørt i det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.