HJÆLP! 9½ mdr. og rejser sig op i sengen, når hun skal sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.606 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

misslea

God søndag alle sammen!!!

Altså.... min dejlige datter er jo efterhåden en stor pige, som snart kan gå - og vi er bare SÅ stolte over hende... hahah!!

MEN... nu har Wilma jo fundet ud af, at hun også kan rejse sig i sengen!! Så snart hun er lagt ned i sengen vender hun rundt på maven og rejser sig!! Vi kan TYDELIGT se, at hun er møg-træt, for hun gnider øjne og gaber!!

Hvis vi lægger hende ned, bliver hun ked og gal og forsøger at vende sig igen med det samme!

Hvad gjorde I, da jeres børn begyndte at rejse sig??

Skal vi gå ud, komme tilbage, lægge hende ned, gå ud igen - og så bare fortsætte sådan til hun overgiver sig??

Det skal lige siges, at hun altid har været svøbt med dynen rudt om sig! Gør vi det, så falder hun oftes i søvn med det samme! Men vi ville gerne snart væk fra det der svøberi.... - spørgsmålet er bare, om det er et dårligt tidspunkt?? Vi tænker bare, at lige gyldig hvad, så skal hun jo vænnes af med det på et tidspunkt....

Hmmm....

kom gerne med jeres gode råd og erfariger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

FamilenStorm

misslea skriver:

Altså.... min dejlige datter er jo efterhåden en stor pige, som snart kan gå - og vi er bare SÅ stolte over hende... hahah!!

MEN... nu har Wilma jo fundet ud af, at hun også kan rejse sig i sengen!! Så snart hun er lagt ned i sengen vender hun rundt på maven og rejser sig!! Vi kan TYDELIGT se, at hun er møg-træt, for hun gnider øjne og gaber!!

Hvis vi lægger hende ned, bliver hun ked og gal og forsøger at vende sig igen med det samme!

Skal vi gå ud, komme tilbage, lægge hende ned, gå ud igen - og så bare fortsætte sådan til hun overgiver sig??

Det skal lige siges, at hun altid har været svøbt med dynen rudt om sig! Gør vi det, så falder hun oftes i søvn med det samme! Men vi ville gerne snart væk fra det der svøberi.... - spørgsmålet er bare, om det er et dårligt tidspunkt?? Vi tænker bare, at lige gyldig hvad, så skal hun jo vænnes af med det på et tidspunkt....

Hmmm....

Er lige med på en lytter.. Vi nærmer os også de 10 mdr og har samme problem.. Hun er stage træt men rejser sig gang på gang..

Vi plejer i starten at gå ind og lægge hende ned igen, siger godnat skat, mor og far elsker dig.. Men efter 5. Gang, går jeg bare ind ind uden at sige noget og lægger hende ned og til sidst overgiver hun sig..

Anmeld

31. juli 2011

Palaja

Min datter (11 mdr.) gør det samme. Hun får lov at mosle rundt, jeg går kun ind til hende hvis hun "kalder". På et tidspunkt vælter hun om og sover, gerne i de mest umulige stillinger, og så går jeg ind og putter hende rigtigt. Nogle gange er hun også så træt at hun til sidst ikke orker at rejse sig mere og så falder hun i søvn.

Men det skal selvfølgelig ikke tage for lang tid for hende at falde i søvn, så jeg prøver at vente med at putte hende til jeg er helt sikker på at hun er træt.

Det hører til alderen nu hvor de kan mere og mere motorisk, så kan det være meget svært at geare ned og overgive sig til søvnen.

Anmeld

31. juli 2011

B&J

jamen da vores gjorde det som han ind i mellem stadig gør vi siger godnat putter ham og går også ligger han der og hygger sig med at snakke og op og stå ned og ligge til sidst falder han i søvn så længe han ikke græder og er ked af det jamen så lader jeg ham hygge sig der inde selv og han plejer at sove under 15minutter - vi har dog prøvet ind i mellem efter 30 minutter stilhed der kommer lidt snakken også sover han videre

for vi opgav også det der med at putte ham ned hele tiden for så skreg han helt vildt og det andet virker for os

Anmeld

31. juli 2011

NinaNymannMadsen

da Asta lærte at rejse sig i sengen så gjorde vi det at vi gik ind til hende lagde hende ned og sagde godnat nu skal du sove og gik igen. og det kan man gøre rigtig rigtig rigtig mange gange før de overgiver sig. men det virkede her. nu har hun så lært at kravle ud af sengen men hun er også over 2 år nu, så nu skal vi igang med at finde på noget nyt vi kan gøre.

Anmeld

31. juli 2011

Ansemusen

misslea skriver:

Hmmm....

Vi havde samme problem, og vi gik bare ud og kom ind, lagde Thias ned igen, gik ud ventede 3 minutter hvis han græd, gik ind igen, lagde ham ned osv. Stille og roligt uden øjenkontakt.
Det virkede lynhurtigt! Første aften tog det halvanden time med gråd. Næste aften omkirng tyve min. og tredje aften ca. 10 min. Og siden har det været rigtig let at lægge ham  Han har til og med lært selv at lægge sig ned og sove, hvis han har lyst til at sidde/stå og lege lidt i sengen inden han går til ro. Vi synger selvfølgelig, putter og kysser godnat. Men nogle aftener synes han ikke lige han er helt færdig med at lege, men som oftest lægger han sig selv ned og sover efter 10-30 min.

Anmeld

31. juli 2011

1012lmp

Her har det bare været sådan med begge drengene at vi har lagt dem ned og sagt godnat, gået ud og kommet tilbage efter et par minutter og lagt dem ned igen..!

Og det kan tage MEGET lang tid... man føler man er ved at blive idiot når man har gjort det 30 gange på en aften også måske i 14 dage i streg... det er hårdt arbejde men det virker

Anmeld

1. august 2011

*A*

Godt jeg lige faldt over denne tråd. Jeg var lige ved at oprette en magen til, da jeg har samme "problem" med den ene af mine drenge...

Anmeld

1. august 2011

Hasselnødden

Elias gjorde det samme (18mrd idag) - vi sang, læste godnathistorie, lagde ham ned og sagde godnat, vi ses imorgen og så lod vi ham ligge og tale væg op og tale væg ned indtil han ikke kunne mere, vi gik straks ind til ham hvis han græd og havde brug for os. Det virker og natten forekommer meget roligere dvs. ingen mareridstlignende tilstande, som jeg tror kan skabes ud af de forskellige tvangsnedlæggelser, som hvis han er blevet tvunget til det.

Den dag idag er det ligeså, han snakker med Fido og sin Sovebamse indtil han dratter om. Vi har samme rutine, sang, godnathistorie/r (vice versa) lader ham tumle rundt i sengen (tumlingestadiet ) imens og så lader vi ham ligge og grine/pludre/snakke alt det han lyster. Forleden kom jeg derind fordi han sagde av av av... og da jeg så kom ind til ham, lå han på ryggen, med sin gung (tøjble) over fødderne og snakkede med kaninbamsen, der denne nat også skulle sove sammen med ham

Anmeld

3. august 2011

misslea

TUSIND tak for alle jeres svar!!! Det er altid rart at høre andres erfaringer!!!

Jeg er lidt splittet lige nu.... for Wilma sover med det samme, når hun er puttet med dynen svøbt om sig, hvorimod hun slet ikke kan finde ud af det, når dynen bare ligger hen over hende...!! Mon ikke bare, at vi skal vente lidt med at undlade at svøbe hende???

Hvad siger I???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.