Børn der stammer ??? Nogen der har kenskab til dette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. december 2008

Pia.

Min mindste søn som fylder 3 år til februar, har den sidste måned haft nogle enkle stamme ord/sætninger... Det kan foreksempel være
"Mi mi mi mi Mille, vil du lige hjælpe mig"
"Hvo hvo hvo hvo hvorfor skal jeg det"
"ka ka ka ka kan du nå den"
(bare eksempler)

Hvorfor stammer han lige pludselig og hvorfor gør han det kun i perioder ? - Var inde og læse lidt om det på nettet og fik heldigvis læst at det ikke havde noget med nervøsitet eller angst at gøre, det var nemlig min første bange tanke...

Det er som sagt ikke hver dag og han har nu ellers et meget fint sprog... det er som om han ikke kan sige det lige så hurtigt som han gerne vil ud med ordene...

Kan jeg gøre noget, skal jeg kontakte nogen eller er det bare helt normalt at nogen børn stammer ?

Knus Pia, som håber der sidder nogen og kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2008

twinboys

Det gør mine drenge også, især hvis de er ivrige efter at få fortalt noget... Eller er kede af det og vil fortælle hvad der er sket...

Det er bare en periode han går igennem og tror han vokser fra det...

Det er mit bud...

Min søster gjorde det også i den alder og hun voksede også fra det...

Held og lykke og ikke ret på ham og ikke sig orderne for ham før han selv har sagt dem...

Majbritt

Anmeld

29. december 2008

katrinex4

Bare roligt, de fleste børn stammer i længere eller kortere perioder, det er helt normalt, det går over igen. Min datter stammede fra hun var 2-3 år. Vi fik talepædagog på hende da min søster stammer (stadigt som 14 årig, og kommer aldrig af med det). Talepæd testede hende og min datters stammen skyldtes at hun var for kvik. Forstået på den måde at hun var kvik i hovedet (næsten 1½ år forud ren tankemæssigt), men hun kunne ikke nå at få alt det ud hun ville sige. Det er gået over igen.

Gode råd: Hold øjenkontakten med ham, lad være med at hjælpe ham med sætningerne, gentag hvad han siger og stam selv engang imellem, så han hører at det er legalt at stamme. Stammer han fortsat efter ½ år, skal du kontakte en talepædagog. Ellers ta det roligt, det går over igen.

Katrine

Anmeld

29. december 2008

Pia.

Tusind tak for jeres svar...Dejligt at høre at det er helt normalt... De to store har ikke stammet, så det var pludselig helt nyt for mig...

Jeg vil følge jeres gode råd og håbe han vokser fra det... Vil lige høre hvad børnehaven siger når vi kommer tilbage efter ferien...

Tusind tak og godt nytår...

Knus fra Pia.

Anmeld

29. december 2008

Miamaja

PiaR skriver:

Min mindste søn som fylder 3 år til februar, har den sidste måned haft nogle enkle stamme ord/sætninger... Det kan foreksempel være
"Mi mi mi mi Mille, vil du lige hjælpe mig"
"Hvo hvo hvo hvo hvorfor skal jeg det"
"ka ka ka ka kan du nå den"
(bare eksempler)

Hvorfor stammer han lige pludselig og hvorfor gør han det kun i perioder ? - Var inde og læse lidt om det på nettet og fik heldigvis læst at det ikke havde noget med nervøsitet eller angst at gøre, det var nemlig min første bange tanke...

Det er som sagt ikke hver dag og han har nu ellers et meget fint sprog... det er som om han ikke kan sige det lige så hurtigt som han gerne vil ud med ordene...

Kan jeg gøre noget, skal jeg kontakte nogen eller er det bare helt normalt at nogen børn stammer ?

Knus Pia, som håber der sidder nogen og kan hjælpe mig

drenge born har mere tendens til at stamme end piger siger laegerne. og min lillebror stammede ogsaa som lille, de vokser oftest fra det, og det gjorde min lille bror ogsaa

Anmeld

29. december 2008

Pia.

Miamaja skriver:

drenge born har mere tendens til at stamme end piger siger laegerne. og min lillebror stammede ogsaa som lille, de vokser oftest fra det, og det gjorde min lille bror ogsaa

Også tak for dit svar... - Det er sjovt det mest er drengebørn... - Men her er det kun i perioder ... Lige nu leger han med sin søster og han stammer slet ikke, fordi de bare taler stille og roligt, men bliver legen for vild og han for ivrig så begynder han...

Knus og tak Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.