MØB - trommehinde, der springer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Vial

Jeg har det rigtig svært ved, at vagtlægen for en uge siden var her om natten og fortalte mig, at min datters trommehinde var sprunget.

Hun havde grædt nogle timer, og jeg havde trøstet. Hun havde høj feber - lige som sin tvillingebror, der sov som en sten.

Jeg har sort samvittighed over, at jeg ikke lurede tidligere, at det var ørene den var gal med. Hun er 11 mdr, så vores kommunikation er lidt begrænset. Hun havde også halsbetændelse.

Mit spørgsmål er, er det normalt, at trommehinden springer ved MØB? Jeg har kun hørt om, at den var lige ved. Synes det er skrækkeligt at tænke på. Kan huske, da jeg selv var barn, at det gjorde SÅ ondt at have MØB.

Lægen trøstede mig med, at når den først var sprunget, så gjorde det ikke ondt mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Klumpe-dumpe

KaMa skriver:

Jeg har det rigtig svært ved, at vagtlægen for en uge siden var her om natten og fortalte mig, at min datters trommehinde var sprunget.

Hun havde grædt nogle timer, og jeg havde trøstet. Hun havde høj feber - lige som sin tvillingebror, der sov som en sten.

Jeg har sort samvittighed over, at jeg ikke lurede tidligere, at det var ørene den var gal med. Hun er 11 mdr, så vores kommunikation er lidt begrænset. Hun havde også halsbetændelse.

Mit spørgsmål er, er det normalt, at trommehinden springer ved MØB? Jeg har kun hørt om, at den var lige ved. Synes det er skrækkeligt at tænke på. Kan huske, da jeg selv var barn, at det gjorde SÅ ondt at have MØB.

Lægen trøstede mig med, at når den først var sprunget, så gjorde det ikke ondt mere.

Malucca trommehinde er også sprunget en del gange - og ellers inden hun fik dræn blev der prikket hul på dem... Hendes ørelæge fortalte mig, at man kunne fx køre til vagtlægen, hvor der blev sagt MØB, når man så køre der fra, kan trommehinde springe, så hurtigt kan det gå.

Så pak du den dårlige samvittighed væk, - du gjorde jo det rette og kontaktede læge, så hun kunne komme i behandlig :)

Anmeld

29. juli 2011

Vial

Rose <3 skriver:

Malucca trommehinde er også sprunget en del gange - og ellers inden hun fik dræn blev der prikket hul på dem... Hendes ørelæge fortalte mig, at man kunne fx køre til vagtlægen, hvor der blev sagt MØB, når man så køre der fra, kan trommehinde springe, så hurtigt kan det gå.

Så pak du den dårlige samvittighed væk, - du gjorde jo det rette og kontaktede læge, så hun kunne komme i behandlig

Pyhh, ja det kan vel gå stærkt. Hun har slet ikke taget sig til ørene, så det kom virkelig bag på mig, at hun havde MØB.

Nu har hun kun haft det en gang, men jeg håber da, at hun kan få dræn, hvis det kommer igen. Det er sgu for synd.

Det der med at prikke hul lyder også grimt. Uhh..

Anmeld

29. juli 2011

Mettemus

KaMa skriver:

Laurits har også lige haft MØB (hans trommehinder sprang dog ikke). Jeg var ved vagtlægen med ham to dage i træk. Første dag sagde han "virus - det går over af sig selv". Anden dag - "MØB". Jeg havde overhovedet heller ikke set det komme, og noget tyder altså på at det går ret stærkt når han ikke opdagede det første dag. Jeg ringede efterfølgende til min egen læge for at høre om det virkelig kunne passe, at det var MØB, når nu den første læge havde sagt at det var en virus. Min egen læge sagde, at hvis man nogensinde havde kigget et barn med MØB i øret, så var man ikke i tvivl. Så jeg tænker at det går stærkt. Han havde heller ikke taget sig til ørerne eller grædt specielt meget mere når han lå ned end når han sad ved mig.

Anmeld

29. juli 2011

Klumpe-dumpe

KaMa skriver:

Pyhh, ja det kan vel gå stærkt. Hun har slet ikke taget sig til ørene, så det kom virkelig bag på mig, at hun havde MØB.

Nu har hun kun haft det en gang, men jeg håber da, at hun kan få dræn, hvis det kommer igen. Det er sgu for synd.

Det der med at prikke hul lyder også grimt. Uhh..

Jeg tror det er forskelligt, hvordan de vurdere om der skal dræn i...

Ja det var ikke sjovt at holde hende, mens han prikkede hul -og nøj hun skreg i øjeblikket, men bagefter kunne man se hvor meget det lettede. -og det bedste var, at hun så igen ville spise.

1. gang Malucca havde MØB blev jeg også overrasket, for hun tog sig heller ikke til ørene, men nægtede at spise... Ja faktisk har hun da hvis aldrig taget sig til dem. og hun har nok haft de første 50 MØBér på 2½ år...

Så ergo er det ikke alle børn der tager sig dertil. Men nu er du jo obs på at det kan være det, hvis hun bliver sløj.

Anmeld

29. juli 2011

bullerbassen

Min erfaring ( med de store som begge er ørebørn ) tjjaa så kan det komme næsten fra det ene min til det andet ( ej grov sagt )

Vi har også oplevet at være ved lægen om dagen, hvor øret var en smule rødt for at tage til vagtlægen om aftnen hvor der var betændelse. Har også stået et par gange og stampet i jorden fordi lægen ikke ville tro på han de havde MØB fordi de ikke havde feber. Men de havde de så.

Så tror ikke du kunne have gjordt det meget anderledes. Ikke alle børn viser tegn på at det gør ondt. Og ingen tilfælle er ens

Silas har fået dræn i pga væske på ørerne og fordi han så ofte var syg i efteråret med feber. Så for at udelukke ørerne som en mulighed valgte vores ørelæge de skulle lægges i.

God bedring med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.