Min lille pige har ikke taget nok på!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Mus84

raca skriver:

for lidt mælk... jo det eksistere, men det er forde man forhinde barnet i

1 eneten at sutte nok, eller 2 forde man suplere med mme.. så produktionen ikke øges i takt med barnet vokser..

næringsfattig mælk.. kan ligeså godt være overproduktion

omkring 3 mdr ligger der et appetit sprig der trækker tænder ud... hvor barnet er surt og utilfreds og spiser ofte.. som i op til en gang i timen..

man kan suplere med mme.. men man kan også hoppe i seng og fri amme og ligge nøgen sammen og ellers bære barnet tæt på en mest mugligt.

+ huske masser af væske og evt ammethe..også hvile.. masser af hvile..

du siger hun gylper og er utilfreds... er hendes aff. grønkålsgrønt?

nogle,.. som i rigtig mange børn har behov for natmåltider frem til de er ca 8 mdr... så at din datter på 3 mdr ikke sover igennem er der ikke noget forgjort i..

nej jeg har faktisk kun gjort det at hun for lov at sutte så længe hun vil, min sp har lært mig at give forret+hovedret på det ene og hvis hun vil mere så dessert på det andet Men det har jeg meget sjælden kunne gøre, for hun siger selv fra, selvom jeg prøver igen og igen. Og jeg har ikke givet mme, fordi hun har sagt fra. Jeg er først begyndt på mme efter sp råd!

Hendes afføring er ikke grønkålsgrøn nej, men sennep gul..

Ja tror måske også der er noget om et tigerspring lige nu hun fyldte 12 uger i torsdags, og synes hendes søvn om natten har ændret sig.. hm.. og skal have mere mad der end hun plejer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

nvm

Mus84 skriver:

Må jeg spørge hvordan har du givet din datter mme som supp til brystmælken? (hende der ikke tog nok på)  

Og hvad giver du hvor mange ml + mærke af mme??  

uha det jo snart 5 år siden med hende, så det svært at huske...

meeeen jeg mener jeg gav 2-3 flasker om dagen og ellers bryst.. hun fik nutramigen fordi hun ikke ku tåle andet mælk.

jeg ammede hende til hun var 7 mdr, så gad hun ikke bryst mere.

Anmeld

30. juli 2011

Mus84

mortilflere skriver:

Husk to ting :

1)du har givet hende den vigtigste mælk = i starten ..

2)en god mor sidder ikke i brysterne , men i hjertet bag 

Ja det var rare ord Det er helt korrekt, fordi der er så mange der har deres megninger om amning at det skal du blive ved med helst til 6mrd eller 1 år! Ja og jeg har kæmpet i starten med sår osv, og er kommet igennem det og det har kørt siden 1 måned og nu er det lidt som om, der ikke er nok eller det mætter hende nok

Men vi fortsætter med supp af mme, 2 gange dagligt hvis det giver hende mere sul på kroppen  Men tak for dine ord!

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Mus84 skriver:

Øv øv som overskriften lyder har hun ikke taget helt det på som de skal.. Hun ligger på 100 gram om ugen og sp siger det skal være omkring 160 gram min..

Så nu, supplere jeg med mme, i en uges tid for at se om det hjælper... Men nøj hvor kan jeg nogen gange se, at hun bliver meget mere tilfreds/ og gladere pige, når hun har fået en flaske.. Så mon der er noget galt med min mælk siden hun ikke gider spise derfra i mere end 10 min og hun også gylper meget???

Nogen som har prøvet det samme?? Jeg vil helst ikke stoppe med amningen  

Eller nogen som både giver flaske og bryst som kan fortælle mig hvordan jeres rytme er med at blande det?? Altså med at suppl amningen med mme???

jeg har selv en lille pige - hun tager ikke det "forskrevne" på - men hvis bare hun tager på og ellers trives ser jeg ingen grund til bekymring....

Hun blev fuldtids ammet 6½ måned - og er lige begyndt at få flaske og ammes nu kun om natten.

SP kommer hver 2-4 uge og lige kontrolvejer hende - men hun tager på - bare i hendes eget tempo....

hun er 7 måneder og har netop rundet 7 kg

Anmeld

30. juli 2011

raca

Mus84 skriver:

nej jeg har faktisk kun gjort det at hun for lov at sutte så længe hun vil, min sp har lært mig at give forret+hovedret på det ene og hvis hun vil mere så dessert på det andet Men det har jeg meget sjælden kunne gøre, for hun siger selv fra, selvom jeg prøver igen og igen. Og jeg har ikke givet mme, fordi hun har sagt fra. Jeg er først begyndt på mme efter sp råd!

Hendes afføring er ikke grønkålsgrøn nej, men sennep gul..

Ja tror måske også der er noget om et tigerspring lige nu hun fyldte 12 uger i torsdags, og synes hendes søvn om natten har ændret sig.. hm.. og skal have mere mad der end hun plejer...

så lyder det dels som et apetit sprig... og sprøg ind til hvad kurve din sp bruger der er nemlig en kurve til amme børn og en kurve til mme børn..

sådan som jeg husker det tager ammebørn hurtigere på i starten men flader lidt mere ud i vægtøgning omkring 3-4 mdr...

dette sammenholdt med apetitspriget hvor man føler man ikke kan mætte barnet før det er regulret.. tja så regner man med at det er mælken der er fejlen...hvilket det slet slet ikke er.. men manglende viden..

når din datter tager 100g på om ugen.. og trives.. ville jeg personligt ikke give flaske...

du kan ikke sammenligne hvordan hun sover på ammemælk og mme.. mme er svære at fordøje så hun skal bruge meget energi på det og sover derfor tungre.. ligesom de gør når de får grød.. de sover forde maven arbejder hårdt..

modermælk er tilpasset deres fordøjelse og fordøjes derfor lettere og derfor kan de bruge energien på noget andet en fordøjelsen.. groft sagt..

Anmeld

31. juli 2011

mortilflere

Mus84 skriver:

Ja det var rare ord Det er helt korrekt, fordi der er så mange der har deres megninger om amning at det skal du blive ved med helst til 6mrd eller 1 år! Ja og jeg har kæmpet i starten med sår osv, og er kommet igennem det og det har kørt siden 1 måned og nu er det lidt som om, der ikke er nok eller det mætter hende nok

Men vi fortsætter med supp af mme, 2 gange dagligt hvis det giver hende mere sul på kroppen  Men tak for dine ord!

Kender folk som dem , men du har sg gjort dit

Anmeld

3. august 2011

Mus84

Juhu det har hjulpet med 2 gange mme dagligt i 2 uger nu. Hun var på 4600 og nu er hun på 5kg!!!!  Er så glad for hendes små buttede kinder og lårbasser!!

Vi fortsætter med mme, og prøver endda at hun for lidt mere, men vil fortsætte med amningen så længe hun vil, fordi til tider er hun meget sur ved mit bryst, og sp synes vi skulle derfor give hende mere mme pr. gang...

Bare en lille opdatering fra mig og caroline <3<3

Anmeld

5. august 2011

BABYPIGEnr4

Øv øv som overskriften lyder har hun ikke taget helt det på som de skal.. Hun ligger på 100 gram om ugen og sp siger det skal være omkring 160 gram min..

Så nu, supplere jeg med mme, i en uges tid for at se om det hjælper... Men nøj hvor kan jeg nogen gange se, at hun bliver meget mere tilfreds/ og gladere pige, når hun har fået en flaske.. Så mon der er noget galt med min mælk siden hun ikke gider spise derfra i mere end 10 min og hun også gylper meget???

Nogen som har prøvet det samme?? Jeg vil helst ikke stoppe med amningen  

Eller nogen som både giver flaske og bryst som kan fortælle mig hvordan jeres rytme er med at blande det?? Altså med at suppl amningen med mme???

Jeg havde samme problem med min ældste datter, at hun ikke tog på og var utilfreds

Ifølge lægen skyldtes det, at jeg ikke fik drukket og spist nok. Jeg ændrede mine kostvaner og så gik det den rigtige vej igen

Det lyder som om hendes gylp er helt normalt. Det er fordi de sluger luft eller får for meget mad på en gang. Du kan prøve at amme hende inden hun bliver alt for sulten, hvis hun sluger luft og bliver for desperat og klynkende. At give mere tid og ro kan også hjælpe. Husk at få sovet og hvilet i løbet af dagen.

Baby'este hilsner fra Helle (28+3)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.