Tandbørstning hjælp!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

katrineoerum

Vores lille dreng på 3 slog for en mdr. siden sin hage og blev syet med fem sting efter følgende har han ikke villa have børstet tænder i den anden side. Jeg troede det ville gå over når han ikke længer have ondt men det er ikke gået over. Jeg tror det er en kombination af at han er bange fordi det har gjordt ondt og at hans tandkød nu er ømt pga manglende tandbørstning. Er der nogen af jer som har nogle gode ider til hvordan jeg han få ham igang med ordenlig tandbørstnng igen uden at han bliver for ked af det.

Hilsen Katrine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Hasselnødden

katrineoerum skriver:

Vores lille dreng på 3 slog for en mdr. siden sin hage og blev syet med fem sting efter følgende har han ikke villa have børstet tænder i den anden side. Jeg troede det ville gå over når han ikke længer have ondt men det er ikke gået over. Jeg tror det er en kombination af at han er bange fordi det har gjordt ondt og at hans tandkød nu er ømt pga manglende tandbørstning. Er der nogen af jer som har nogle gode ider til hvordan jeg han få ham igang med ordenlig tandbørstnng igen uden at han bliver for ked af det.

Hilsen Katrine

Vil han heller ikke, hvis han styrer tandbørsten/-ningen?

Anmeld

28. juli 2011

katrineoerum

Nej han vil slet ikke have tandbørsten der over. Men det var også lidt voldsomt da han skulla syet og jeg måtte holde ham så de kunne bedøve ham. Det var forfærdeligt og drefor tror jeg også han bliver bange når jeg holder ham for at børste hans tænder.

Anmeld

28. juli 2011

Nettemor

har du prøvet med en helt blød tandbørste? de er ikke så hårde mod tandkødet.. man kan næsten ikke mærke dem men de hjælper stadig

Anmeld

28. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

En ide var måske, at tage ham med ud og købe en børne-elektrisktandbørste til ham. Så var han med i det og kunne være med til, at vælge hoved til den. Så kunne han selv først børste og så enten mor eller far bagefter.

Vi bruger dem herhjemme og det fungere rigtig godt.

Anmeld

29. juli 2011

katrineoerum

eltandbørsten bliver nok for hårdt men jege hælder lidt mod at bruge en blød børste. Jeg har også købt noget klorheksedin mundskyld men det kan han ikke lide. Vi skal til tandlægen i dag så jeg håber hun kommer med et godt forslag

Anmeld

29. juli 2011

L.J.L

katrineoerum skriver:

Hilsen Katrine

Vores dreng har altid haft det svært med tandbørstningen, men så kom dino. Han har en stor mund med farlige bisser som også skal børstes hver dag. På den måde kan vi få lov at børste Lauritz tænder imens han børster tænder på dino. Måske det virker hos jer?

Anmeld

29. juli 2011

Ni-ko-li-ne

katrineoerum skriver:

Hilsen Katrine

Vi plejer at finde en lille tegnefilm, evt. een han selv vælger

Anmeld

29. juli 2011

kiwilouise

katrineoerum skriver:

eltandbørsten bliver nok for hårdt men jege hælder lidt mod at bruge en blød børste. Jeg har også købt noget klorheksedin mundskyld men det kan han ikke lide. Vi skal til tandlægen i dag så jeg håber hun kommer med et godt forslag

mine unger havde en periode hvor de ikke ville have børstet tænder.

istedet for at jeg tvang dem til det så fik de lov til at børste tænder på mig mod at jeg også fik lov til at børste tænder på dem

der har ikke været problemer siden

Anmeld

29. juli 2011

katrineoerum

Ja så har vi været hos tandlægen og theo havde slået en fli af sin tand soms tadig sider der så på mandag skal han ins og have noget beroligende så de enten kan tage flien af eller lægge plastik over og så skulle det bliver godt igen. Jeg er lidt nervøs for at det bliver slemt for ham men håber på det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.