Maja_4000 skriver:
Er det en du deler ? 
Selvfølgelig

Kopieret fra
http://www.anarka.dk/blog/---
Veganer sugarpaste
2 spsk hørfrøskum
2 store spsk flydende glucose
750 gram flormelis
1 lille tsk tylose
Rør hørfrøskum med glucose så godt det nu kan lade sig gøre. Tilsæt flormelis lidt efter lidt, til det kan skrabes ud på et flormelisdrysset bord og æltes til en smidig dej. Ælt tylosepulveret i og lad det hvile i køleskabet natten over. Husk at pakke det grundigt ind, hvis der kommer luft til, udtørrer det. Når det skal bruges æltes det igen og der tilsættes evt lidt mere flormelis hvis det er klistret. Den kan nu indfarves eller bruges som den er. Den bliver helt hvid.
Hørfrøskum er en nem, billig og yderst brugbar erstatning for æg i en del bagværk. Jeg bruger det personligt selv fordi jeg synes økologiske æg er afsindigt dyre, når man bager så meget, som jeg gør. Nåja, og så fordi jeg synes hele konceptet med æg er lidt halvskummelt.
Man tager 50 gram hørfrø og koger dem i ½ liter vand i ca 5 minutter under omrøring. Hæld det igennem en sigte og kasser frøene (eller brug dem til… noget). Lad det køle af og opbevar det i en lukket beholder i køleskabet. Kan holde sig en uges tid. 35 gram skum kan erstatte 1 æg.
Ja – det burde nok hedde hørfrøsnot, for der er ikke meget skum over det. Men det lyder lidt… klamt. Ikke?
Anmeld