camillakrath skriver:
Han er flaskebarn og ca. 14 uger.
Jeg prøver altid at holde det mørkt og roligt, der hvor han skal sove. Men her den sidste tid er det som om han nærmest blir "desperat" når han skal sove. Han vrider sig, og armene basker helt vildt.
Og så typisk om dagen falder han lige hen i 2 min - og så er det det. Om natten tager han slet ikke lange lure mere. Han sutter rigtig meget på sutten i tiden. Gumler helt.

Jeg ved ikke så meget om det der med tigerspring, for det syntes jeg aldrig rigtig at vi har oplevet rendyrket, så jeg skal ikke kunne sige om det lyder som det. Det kan jo godt være.
Men da min datter var på din søns alder prøvede jeg præsis det som du beskriver. Men det var så sult. Hvis du har indtryk af at sult kan være en komponent, (som det tit er tidligt ved flaskebørn) så kunne du jo prøve at skifte til fx Nan 2 (hvis det er Nan han får) eller Allomin 2 el. lign. Det er lidt tykkere og mætter mere. Det var det jeg gjorde og det hjalp (ikke ret længe før hun så skulle have vælling, men det er jo en anden historie).
Der er mange der har glæde af at skifte til nr. 2 fordi den mætter bedre. På Nan 2 står der på pakken "fra 4 mdr", men der står inden i at den "kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes".
Dette råd virker self. kun hvis det er fordi han ikke er ordentlig mæt...men jeg havde nok prøvet hvis det var mig, da han ingen skade kan tage af det 
Anmeld