Søvn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

camillakrath

Hej tøser

I løbet af den sidste uge er Benjamins søvnrytme gået helt itu. Han sover næsten ikke i løbet af dagen. Så falder han i søvn omkring kl. 6. Og så går der kun 2,5 time mellem måltiderne indtil kl. 5, hvor han står op.

Er der nogen der har nogen gode råd, så han kan holde lidt længere mellem måltiderne?

Jeg er virkelig træt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Hej tøser

I løbet af den sidste uge er Benjamins søvnrytme gået helt itu. Han sover næsten ikke i løbet af dagen. Så falder han i søvn omkring kl. 6. Og så går der kun 2,5 time mellem måltiderne indtil kl. 5, hvor han står op.

Er der nogen der har nogen gode råd, så han kan holde lidt længere mellem måltiderne?

Jeg er virkelig træt

Er det flaske eller amme-barn? Virker han sulten eller virker han som om der er noget andet der generer ham (fx mange indtryk). Hvis du kunne skrive lidt mere ville det være lettere at råde

Anmeld

28. juli 2011

camillakrath

Amandas-mor skriver:

Er det flaske eller amme-barn? Virker han sulten eller virker han som om der er noget andet der generer ham (fx mange indtryk). Hvis du kunne skrive lidt mere ville det være lettere at råde

Han er flaskebarn og ca. 14 uger.

Jeg prøver altid at holde det mørkt og roligt, der hvor han skal sove. Men her den sidste tid er det som om han nærmest blir "desperat" når han skal sove. Han vrider sig, og armene basker helt vildt.

Og så typisk om dagen falder han lige hen i 2 min - og så er det det. Om natten tager han slet ikke lange lure mere. Han sutter rigtig meget på sutten i tiden. Gumler helt.

Anmeld

28. juli 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
camillakrath skriver:

Hej tøser

Jeg er virkelig træt

tigerspring bliver regnet fra den termin man blev sat til under graviditeten.
tjek andres erfaringer ved 8 ugers tigerspringet, som godt kan passe, min søn er igennem det samme lige nu.

om tigerspring i 8. uge her

håber det evt kan forklare?

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Jeg tænker på 12 ugers tigerspringet... Det kunne være Felix du beskrev, så prøv at læse lidt om det, fx i "vidunderlige uger".. 

Anmeld

28. juli 2011

camillakrath

Gitze skriver:

tigerspring bliver regnet fra den termin man blev sat til under graviditeten.
tjek andres erfaringer ved 8 ugers tigerspringet, som godt kan passe, min søn er igennem det samme lige nu.

om tigerspring i 8. uge her

håber det evt kan forklare?

Jeg synes bare ikke det er lang tid siden, hvor vi havde sådan en periode hvor je troede det var et tigerspring.

Han er egentlig glad nok i tiden, men søvn er bare et problem.

Anmeld

28. juli 2011

camillakrath

AnneBJ skriver:

Jeg tænker på 12 ugers tigerspringet... Det kunne være Felix du beskrev, så prøv at læse lidt om det, fx i "vidunderlige uger".. 

Han har lige haft en periode for nogen uger siden, som jeg tror det var et tigerspring. Der var noget voldsommere end det her nemlig. For nu er det mest hans søvn

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

camillakrath skriver:

Han har lige haft en periode for nogen uger siden, som jeg tror det var et tigerspring. Der var noget voldsommere end det her nemlig. For nu er det mest hans søvn

Måske er 8 og 12 uger springet banket sammen? Ellers har jeg desværre ingen gode bud, da det virkelig lyder som det i mine ører! Fordelen ved netop det er, at det går over igen, uden man behøver gøre andet end trøste, være der og give tryghed og nærvær!

Anmeld

28. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Han er flaskebarn og ca. 14 uger.

Jeg prøver altid at holde det mørkt og roligt, der hvor han skal sove. Men her den sidste tid er det som om han nærmest blir "desperat" når han skal sove. Han vrider sig, og armene basker helt vildt.

Og så typisk om dagen falder han lige hen i 2 min - og så er det det. Om natten tager han slet ikke lange lure mere. Han sutter rigtig meget på sutten i tiden. Gumler helt.

Jeg ved ikke så meget om det der med tigerspring, for det syntes jeg aldrig rigtig at vi har oplevet rendyrket, så jeg skal ikke kunne sige om det lyder som det. Det kan jo godt være.

Men da min datter var på din søns alder prøvede jeg præsis det som du beskriver. Men det var så sult. Hvis du har indtryk af at sult kan være en komponent, (som det tit er tidligt ved flaskebørn) så kunne du jo prøve at skifte til fx Nan 2 (hvis det er Nan han får) eller Allomin 2 el. lign. Det er lidt tykkere og mætter mere. Det var det jeg gjorde og det hjalp (ikke ret længe før hun så skulle have vælling, men det er jo en anden historie).

Der er mange der har glæde af at skifte til nr. 2 fordi den mætter bedre. På Nan 2 står der på pakken "fra 4 mdr", men der står inden i at den "kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes".

Dette råd virker self. kun hvis det er fordi han ikke er ordentlig mæt...men jeg havde nok prøvet hvis det var mig, da han ingen skade kan tage af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.