Skriger under amning, hjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Alexander&Lærke

Min lille pige er blevet så ulykkelig, når hun bliver lagt til, hun er nu 5 dage og mælken er ved at falde til, brysterne er godt ømme og hun har svært ved at få fat i vorten pga spændheden.

Har derfor købt ammebrikker, dem kan hun godt få fat i, men hun skriger alligelvel en del både når jeg ligger hende til og når hun er igang med at sutte. Jeg er også lidt i tvivl,om hun får den mængde hun har brug for, for det er ikke altid hun sutter ret længe som hun gjore i starten og some tider er jeg nød til at berolige hende også falder hun i søvn og sovet et godt stykke tid bagefter..... 

Og i tilfælde at at hun ikke får tømt brystet, er det ikke der man så kan få brystbetændelse????

Nogle som kan hjælpe en mor er lidt frustreret/ked af det, overs datterens gråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

VIPpigen

Har du prøvet at malke ud så brystet ikke er så spændt og hun bedre kan få fat??

Vi kæmpede også i starten og fik ammebrikker, det gjorde bare at hun slugte en masse luft, og gjorde hende så ulykkelig. Til sidst smed jeg dem væk, fordi jeg blev så irriteret, og så kæmpede vi med hun tog ordentligt fat, og efter lidt tid fandt vi ud af det

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

Har selv prøvet det samme. Løsning kan være at lægge hende til før hun bliver sulten, så oplever du et mindre febrilsk og desperat barn og det giver lidt mere tid.

Prøv at malke lidt ud i badet, hvis du synes brysterne spænder meget og derefter amme. Så kan du muligvis også slippe for ammebrikkerne.

Du er ikke i tvivl hvis du har brystbetændelse, det giver som regel feber og man får det rigtig skidt. Får du brystbetændelse er et gammelt husgeråd at lægge hvidkålsblade på brystet -  det virkede for mig.

Anmeld

29. juli 2011

Alexander&Lærke

VIPpigen skriver:

Har du prøvet at malke ud så brystet ikke er så spændt og hun bedre kan få fat??

Vi kæmpede også i starten og fik ammebrikker, det gjorde bare at hun slugte en masse luft, og gjorde hende så ulykkelig. Til sidst smed jeg dem væk, fordi jeg blev så irriteret, og så kæmpede vi med hun tog ordentligt fat, og efter lidt tid fandt vi ud af det

Tak for råd, har i dag ikke brugt suttebrikkerne men forsøge at give hende vorten i munden, brysterne er også mindre spændte idag det hjælper lidt på det, så vi kæmper vidrer på et tidspunkt får hun vil fat i første hug....

Anmeld

29. juli 2011

Alexander&Lærke

BABYPIGEnr4 skriver:

Har selv prøvet det samme. Løsning kan være at lægge hende til før hun bliver sulten, så oplever du et mindre febrilsk og desperat barn og det giver lidt mere tid.

Prøv at malke lidt ud i badet, hvis du synes brysterne spænder meget og derefter amme. Så kan du muligvis også slippe for ammebrikkerne.

Du er ikke i tvivl hvis du har brystbetændelse, det giver som regel feber og man får det rigtig skidt. Får du brystbetændelse er et gammelt husgeråd at lægge hvidkålsblade på brystet -  det virkede for mig.

tak for råd, måske en god ide at malke lidt i badet, men spændhende er allerede faldet en del så det er lidt nemmere for hende og brikkerne har vi slet ikke brugt idag.....

Og godt at vide man kan komme hvidkål på hvis der opstår betændelse, hvilke jeg ikke dog ikke håber...

Anmeld

29. juli 2011

VIPpigen

Mette&Alexander skriver:

Tak for råd, har i dag ikke brugt suttebrikkerne men forsøge at give hende vorten i munden, brysterne er også mindre spændte idag det hjælper lidt på det, så vi kæmper vidrer på et tidspunkt får hun vil fat i første hug....

Det skal nok komme, det er vidst ikke alle børn der har lige nemt ved at få fat i starten. Nogen gange er brikkerne guld værd, andre gange skal de bare i skralderen

Men giv det tid, så tror jeg på det nok skal komme

Anmeld

29. juli 2011

BABYPIGEnr4

Mette&Alexander skriver:

tak for råd, måske en god ide at malke lidt i badet, men spændhende er allerede faldet en del så det er lidt nemmere for hende og brikkerne har vi slet ikke brugt idag.....

Og godt at vide man kan komme hvidkål på hvis der opstår betændelse, hvilke jeg ikke dog ikke håber...

Det er dejligt at høre det går nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.