En typisk dag, 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

MLT

Hvordan ser en typisk dag ud for jer, som har et barn omkring 6 måneder. Hvormeget og hvad spiser h*n til formiddag, middag, aftens osv, og hvor meget sover h*n?

Min datter(bliver 6 måneder om to uger) vil ikke rigtig sove i løbet af dagen, og det ender med, at hun bliver rigtig overtræt til sidst! Om aftenen vil hun ikke sove før kl. 22/23, og så vågner hun igen kl. 08.00.. Vi er så småt begyndt at starte op på grød, og i går aftes fik hun også vælling, i håb om, at det vil hjælpe..

Lige et sidste spørgsmål: Emma sparker dynen af om natten, og det ender med, at hun fryser meget om morgen.. Har i nogle fif til, hvordan man kan sætte den 'fast'?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Isabella_mor

vågner kl 6. får flaske med 210 ml mme... (Lidt mere end det da det bliver en lidt større mængde når mme pulveret kommer i)

sover videre til kl 8-9 stykker.. får havregrød og en kop vand.. er vågen en time eller to.. og går kold efter en god leg.. enten med sig legestativ eller hans yndlingsbamser. og med mig...

vågner igen efter en time eller to (ca middagstid kl 12). får noget grød af en art... det kan være hirse, eller boghvede, maj eller risgrød.. med en klat frugtmos eller min hjemmelavede sveskemos i og en kop vand..  

så leger vi igen, eller går en tur.. tager til fitness eller noget andet... det er meget forskelligt... vi er tit ude.  

kommer hjem igen eller er et sted hvor det kan lade sig gøre at lave mad eller give ham noget medbragt omkring kl 15.. ca.. så her får han grød eller a38 med mos/most banan, på dette tidspunkt. ellers hvis vi er ude og han bliver sulten har vi en flaske med til hvis det bliver nødvendigt. og så får han selvfølgelig en tår vand indimellem... 

nu er vi begyndt at introducere ham for kød og generelt den mad vi selv spiser, så omkring spisetid.. kl 18- 19 stykker, så får han noget aftensmad. ogår fik vi. f.eks. frikadeller (jeg havde lavet specielle frikadeller til ham bare med fars og æg i) og så nogle ris og så havde jeg kogt lidt broccoli, ærter, spinat og majs som jeg så lige smadrede i stykker med stavblenderen, og så blev det hele most sammen og med en klat smør i. så han kunne spise det. han har jo ikke tænder... endnu.. + en kop vand el. sødmælk.

omkring kl 20-20:30 får han så natflaske, og så kommer han i seng og sover til næste dag kl 6..

nogle dage spiser han ikke så meget fra tallerkenen, og så supplere jeg med en flaske mme.. så han i det midste bliver mæt.. 

det er vel en gennemsnitlig dag... andre dage så kan han godt springe et måltid over enten fordi han sover for længe eller fordi han ikke vil spise noget som helst af det der bliver serveret.. så er han ikke sulten... men jeg forsøger at give ham mad sådan som jeg har beskrevet foroven.. 

min sp. sagde at han har kun behov for ca en halv liter mælk om dagen, og det får han hvetfald også... + lidt mere.. sikkert også..

Anmeld

28. juli 2011

Mikkel's mor <3

Her er vi godt nok 7 mdr. men det kører stadig på samme måde..

kl. 7-8 står vi op og får havregrød med frugtmos
så leger vi vi derefter..
kl 9.30-10 sover han til formiddag.
vågner omkring kl 12.
får et stykke rugbrød eller 2. med en halv banan eller agurkestang
går en tur og hygger.
ca kl 14 sover han til middag.
vågner ved 16 tiden.
leger med far eller sig selv
kl 18 er der aftensmad.
og kommer seng mellem 20-21 med en nat flaske..

Alle måltiderne er med enten en kop vand eller sødmælk

Anmeld

28. juli 2011

Mor Christa

Ja.. MIn er så ikke 6 mdr længere..
Han er 7 måneder, og der går ikke længe før han er 8 måneder Men du kan da lige få vores typiske dag:

6.30-7,00 : Vi står op - jeg laver lidt øllebrød eller havdregrød til ham
Så leger vi pusler og vasker osv osv.
Ca. kl 9,00: Får et glas frugtmos (hjemmelavet) eller riskage eller en banan
Ca kl 10: Sover formiddagslur
Ca kl 12: Står op igen og får frokost: Rugbrød med smørbart pålæg (Tunguf, Makrelguf, leverpostej, smøreost osv)
Ca kl 13.30: Sover eftermiddagslur
Ca kl 15: Står op og får en banan eller en flaske MME 180 ml
Får ind imellem en powernap før aftensmad (fra kl 17 - 17.30)
Ca kl 18,00: aftensmad. Han får det samme som os (med mindre vi får noget han slet ikke kan spise. Men han får frikadeller, bøf, paste&kødsovs osv. Nogle gange blendet - hvis det er svært at spise)
Mellem 19,30 - 20,00 kommer han på hovedet i seng og jeg giver ham en natflaske imens han sover omkring kl 23, og så sover han indtil kl 6,30-7,00 næste morgen

Mht det med dynen - det gjorde min søn også - og han blev ofte forkølet .. Vi skiftede derfor over til Juniordynen den dag han blewv 6 mdr. Den kan han nemlig ikke sparke af! S åbruger han kun babydyne i barnevognen ..

Håber det hjalp lidt

Anmeld

28. juli 2011

Tona

En typisk dag hvor vi ikke skal noget men bare er hjemme (de fleste dage):

kl. 6: vågner, vil have lidt vand og en sut og sover igen

Mellem 7 og 8: vågner, får sunget godmorgen-sang, får morgenmad (havregrød m. smørklat og 2 tsk frugtmos og vand til. Sidder herefter i højstolen og pludrer og leger med bidering el. lign. mens jeg lige ordner køkkenet og fylder opvaskeren.

Herefter ind i stuen og få formiddagsflaske (stor flaske vælling). Ligger så hos mig og hygger stille og roligt med sut og legetøj i 20 min for at maden kan lægge sig på plads i maven (har reflux og gylper meget)

Får tøj på og hygger og nusser ved puslebordet. Læser herefter historie og synger evt en sang inde i stuen og får så en sjat vælling og bliver puttet til formiddag mellem kl. 9.30 og 10.

11.30: vågner og bliver taget op. Nusser lidt og kigger på billederne på vægen inde i hendes værelse hvor hun sover. Leger inde på legetæppet i stuen og hører musik mens der laves frokost som hun får kl. 12 (øllebrød/ grøntsagsmos m. kød/ majsgrød eller hirsegrød m. frugtmos/ pasta m. grønt og kød og vand til). Leger igen i højstolen mens jeg ordner køkkenet.

Efter frokost leger hun inde i stuen på legetæppet sammen med mig og hører musik eller vi går en tur.

kl. 13.30 får hun en stor flaske mme og bliver puttet til eftermiddag.

kl. 15-15.30: hun vågner og vi nusser og hygger og ser på billederne på vægen igen og så får hun eftermiddagsmad (frugtmos og vand) og så kommer hun med ind i stuen og hygge med os eller vi går en tur.

17.30: aftensmad (det samme som vi får og vand til)

Herefter bad og/eller hygge. Nattøj på. Synge sange og putte med den særlige aften-putte-bamse som kan spille en melodi  

18.45: Får en stor flaske vælling og puttes i seng 19.00. Sover så igennem natten.

Maden som jeg beskriver er alt sammen blended groft så det er rimeligt tykt og det er blended med en sjat mme i hver gang.

Det med dynen gør Amanda også, så jeg giver hende sokker på i seng eller en natdragt med fødder en sjælden gang (for de passer hende dårligt) og så skruer jeg lidt op for varmen hvis det er koldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.