Øjnene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

MetteS81

Godmorgen allesammen!

Ella har fået lidt gult snask i øjnene...det er der mest om formiddagen, og i løbet af dagen løber øjnene i vand. Jeg tænker at det måske er lidt øjenbetændelse...SKAL jeg til lægen med det, eller kan jeg bare tage et smut på apoteket og købe øjendråber?

Mette  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

MetteS81 skriver:

Godmorgen allesammen!

Ella har fået lidt gult snask i øjnene...det er der mest om formiddagen, og i løbet af dagen løber øjnene i vand. Jeg tænker at det måske er lidt øjenbetændelse...SKAL jeg til lægen med det, eller kan jeg bare tage et smut på apoteket og købe øjendråber?

Mette  

du skal hvertfald ringe til lægen og sige det. du skal ha resept for at kunne få dråber eller salve.

Anmeld

28. juli 2011

Maise86

MetteS81 skriver:

Godmorgen allesammen!

Mette  

Min læge har fortalt at så længe øjnene ikke er røde er det ikke betændelse men kun 'øjensnot' :-)

Anmeld

28. juli 2011

L.J.L

MetteS81 skriver:

Godmorgen allesammen!

Mette  

Det kan sagtens bare være i forbindelse med lidt forkølelse. Hvis ikke hun har røde øjne så kan det hjælpe med nogle saltvandsdråber i et par dage. Du kan købe nogle pipetter med ren saltvand på apoteket eller i Matas, det ville jeg forsøge mig med først, medmindre hun også har røde øjne, så ville jeg ringe til lægen. Men det er ret almindeligt at små børn får "øjensnask" min dreng har haft det flere gange.

Anmeld

28. juli 2011

Jakob'sMor

MetteS81 skriver:

Godmorgen allesammen!

Mette  

Prøv at kog noget kamille te og lad det køle helt af, tag en vatrundel og vaske det væk, start udfra og ind mod næsen, tag nyt vat hver gang du vasker. Det har hjulpet på Jakob's øjnbetændelse

Anmeld

28. juli 2011

MetteS81

I får lige en fælles....

Hun har ik røde øjne, kun gult snask og så løber de i vand. Så er det nok ik en øjenbetændelse  Tak for rådene med saltvandsdråber og kamillete, jeg må se at komme igang!  Og jeg vidste faktisk slet ikke at man skal starte udefra og ind mod næsen...troede det var omvendt! Det må jeg vist lige lave om på en anden gang!

Anmeld

28. juli 2011

de-wett

MetteS81 skriver:

Godmorgen allesammen!

Mette  

jeg ville de første dage bade øjnene i kammillete, da de lyder som "øjensnot". hvis dette ikke har hjulpet efter 2-3 dage 2-3 gange om dagen. så vil jeg kontakte lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.