Ville du have besøg af barn med børnesår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du have besøg af barn med børnesår?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.626 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

Anonym trådstarter

Vi skal have besøg af nogle venner på fredag. Men deres datter på 9 år har fået børnesår.

Vi har glædet os, men synes ikke om tanken om at vi og vores tre børn evt. skulle blive smittet.

Hvor stor er smittefaren, når hun er i behandling med salve, og hvis man passer på med kontakt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

kamtok

Det smitter af h....... til og jeg ville ikke have besøg af nogen med det.

Min kusine har haft en meget forfærdeligt tilfælde af det. Hun var hudløs overalt nede i skridtet, under armene osv. Det var virkelig slemt.. Hun blev smittet på sin efterskole

Anmeld

27. juli 2011

ekzunz

Jeg ville ikke være bekymret. Hvis det er nogle fornuftige forældre, så sætter de plaster på såret når de skal ud til andre børn eller de sørger for at såret er dækket af tøj hvis det er muligt.

Når hun er i behandling og er 9 år gammel, så burde det ikke give problemer.

Anmeld

27. juli 2011

chael

Anonym skriver:

Vi skal have besøg af nogle venner på fredag. Men deres datter på 9 år har fået børnesår.

Vi har glædet os, men synes ikke om tanken om at vi og vores tre børn evt. skulle blive smittet.

Hvor stor er smittefaren, når hun er i behandling med salve, og hvis man passer på med kontakt?

Nej det ville jeg godt nok frabede mig meget kraftigt!!!
Det smitter som ind i h......!!!

Det er kødædende bakterier og selvom det er under behandling, så ville jeg gerne have lov at vente til barnet var rask, inden de kom på besøg hos os. Ville ihvertfald ikke tage chancen!

*Camilla 31+0

Anmeld

27. juli 2011

Kamulla

hell no.. det smitter af hækkenfelt til, og kan være svært at komme af med igen.. ikke at jeg gider have det pjat

Anmeld

27. juli 2011

Mca<3

Min store datter har lige haft det , vi anede ikke det var børnesår og jeg har rørt ved det .. Ingen herhjemme blev smittet )  Så det ville nok ikke bekymre mig voldsomt )

Anmeld

27. juli 2011

svanen73

27. juli 2011

Ansemusen

Ifølge linket kan skolebørn godt tage i skole med børnesår. Så vidt jeg forstår det, smitter det kun ved berøring, og har barnet plaster på og tøj udover har barnet ikke mulighed for at kradse i det og dermed for at overføre smitten til andre. Så hvis forældrene lover at tage deres forholdsregler, ville jeg nok ikke være så bekymret. Det smitter jo ikke bare sådan ud i luften!

Anmeld

27. juli 2011

twinboys

Anonym skriver:

Hvor sidder det???

Er det stort ???

Er det flere steder på kroppen???

Kan det dækkes af plaster og tøj???

Majbritt

Anmeld

28. juli 2011

MomseJulia

Min den store har døget lidt med børnesår, da hun var mindre ( Under 9) kom hun ikke afsted hvis de sad på steder hun kunne røre.. Men i vinteres havde hun et under læben, der blev hun sendt afsted ALLE dage, så jeg ville dække det med plaster, spritte alle overflader af og hænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.