Rugbrød???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2008

Kvindemin

charlottekri skriver:

hejsa
jeg ville ikke give så voldsomt et måltid kl 10 men derimod give ham et lille måltid kl 9 og så rugbrød kl 11.30 - 12. og igen t lille måltid om eftermiddagen... her er min datters madplan fra da hun var 8 mdr.
havregrød kl 7 ca
lidt frugt eller kiks (bare lidt at gnave på
rugbrød kl 11-11.30
frugt eller kiks kl 14 - 15
lidt at gnave på kl 16 måske
kartoffel med grøntsager kl 18
evt havregrød eller mme til aften før sengetid

Når i siger kiks, er det så en marie kiks ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2008

Mormilla

Chritinap skriver:

Det er også så svært det med alt det mad og mælk

Men jeg ville fra i morgen af, skibbe morgen mælken og i stedet lave noget havregrød med sødmælk ved siden af. (intet dessert).

Til formiddag ville jeg give lidt frugt, evt. frugtmos. (eller en halv bolle til at gnave lidt i).

Til middag ville jeg smøre en rugbrød, og give mma til (for ikke bare at stoppe med det samme, maven skal jo også vænne sig til det).

Og til eftermiddag ville jeg give lidt frugt og noget agurk, majs eller lign.
Med vand i kop.

Og så er der aftensmaden med sødmælk eller vand.

Og så giv du ham bare stadig lidt mma til natten, for hyggens skyld. Og for ikke at tage alt det gode fra lille mus med det samme Hvis alt går vel efter en uge, så ville jeg skibbe natflasken.

Stort knus, og held og lykke. Håber du kan bruge det til noget

Det kan jeg... Jeg gir ham alt for meget. Men vil tage det stille og roligt som du siger...

Mange tak for hjælpen...

Anmeld

27. december 2008

fam.4xc

Mormilla skriver:

Ja okay det har jeg nok gjort. Vil prøvet at lave han`s plan om. Kan se at alle mener at jeg gir ham meget...

Er glad for din hjælp, mange tak...

velbekommen og ellers ta en snak med din læge/sundhedsplejerske... om få måneder sku han jo gerne være helt på jeres mad så han kan lige så godt komme igang... det er sgu også nemmere Og især hvis han også skal til at starte i inst er det også rart at han er kørt ind på sporet af jeres mad i stedet for flasker...

Anmeld

27. december 2008

Mormilla

fam.4xc skriver:

velbekommen og ellers ta en snak med din læge/sundhedsplejerske... om få måneder sku han jo gerne være helt på jeres mad så han kan lige så godt komme igang... det er sgu også nemmere Og især hvis han også skal til at starte i inst er det også rart at han er kørt ind på sporet af jeres mad i stedet for flasker...

Ja det vil være lidt nemmere...
Men mange tak...

Anmeld

27. december 2008

Mormilla

Chritinap skriver:

Det er også så svært det med alt det mad og mælk

Men jeg ville fra i morgen af, skibbe morgen mælken og i stedet lave noget havregrød med sødmælk ved siden af. (intet dessert).

Til formiddag ville jeg give lidt frugt, evt. frugtmos. (eller en halv bolle til at gnave lidt i).

Til middag ville jeg smøre en rugbrød, og give mma til (for ikke bare at stoppe med det samme, maven skal jo også vænne sig til det).

Og til eftermiddag ville jeg give lidt frugt og noget agurk, majs eller lign.
Med vand i kop.

Og så er der aftensmaden med sødmælk eller vand.

Og så giv du ham bare stadig lidt mma til natten, for hyggens skyld. Og for ikke at tage alt det gode fra lille mus med det samme Hvis alt går vel efter en uge, så ville jeg skibbe natflasken.

Stort knus, og held og lykke. Håber du kan bruge det til noget

Hvilken slags bolle snakker du om???

Anmeld

27. december 2008

Kvindemin

Bag selv nogle grob boller. Du kan også forme nogle som pizza snegle, og putte skinke i. Det er sundt og nemt

Anmeld

27. december 2008

Mormilla

Chritinap skriver:

Bag selv nogle grob boller. Du kan også forme nogle som pizza snegle, og putte skinke i. Det er sundt og nemt

Hmm det lyder lækkert.
Mange tak igen igen

Anmeld

27. december 2008

charlottekri

Chritinap skriver:

Når i siger kiks, er det så en marie kiks ?

ja men man kan også variere det lidt; man kan købe nogle kiks specielt til babyer, men hvor ved je ikke... du kan også bruge crisp'n'light knækbrød. det smelter nærmest i munden på dem og min datter var helt vild med dem

Anmeld

27. december 2008

Kvindemin

Hehe, husker ikke hvor meget de kan spise som 8 mdr. Men at tykke i et pølsehorn, er jo også lige sagen.

- du spørg eller skriver bare

Anmeld

27. december 2008

Loggidut

altså...jeg ville nu nok lade ham spise det han kan...børn har en forunderlig god måde at styrre tingene på selv

der kan komme perioder hvor han ikke vil spise dit og dat, og der kommer måltider hvor han spiser mere end andre, hvis han kan spise en halv skive rugbrød til middag, så er det flot, og sikkert det han har behov for...og har du det godt med at give ham MME, så skal du fortsætte med det...det er ingen skade til!

det du bare helst ikke skal, det er at blive nervøs over hvad han indtager...jo selvfølgelig hvis han over en længere periode slet ikke spiser...men at han for tiden ikke spiser så meget til aften, er det ikke noget farligt i, han styrre det selv, mere eller mindre, men kommer du i en situation hvor du bliver nervøs for han igen ikke vil spise, så kan det blive en ond loop...hvor han ikke spiser, fordi han kan mærke det på dig.

jeg ville nu nok læne mig tilbage, og lade knægten spise hvad han kan, til de måltider han kan!

held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.