Oj, de tanker genkender jeg! Dem havde jeg også, da jeg ventede nr 2. Jeg tror, det er helt normalt! Det er bare et godt tegn, for det betyder jo, at du virkelig vil arbejde for ikke at svigte dine børn på nogen måde!
Her er der knapt to år imellem Storesøster og Lillebror. Det er valgt helt bevist, fordi jeg selv er rigtig efternøler og altid har følt, at jeg stod udenfor det fællesskab, som mine ældre søsken har. Jeg ville gerne, at mine børn skal opleve at være en fuldt integreret del af familien og fællesskabet og virkelig have glæde af hinanden. Og det ser ud til at virke. Men der har så til gengæld også været mange øjeblikke, hvor jeg har haft dårlig samvittighed overfor den ene eller den anden af dem, fordi jeg har måttet koncentrere mig om kun den ene et stykke tid (f eks, Storesøster er faldet og har slået huld på knæet og må have plaster på/Lillebror har skidt igennem tøjet og må vaskes NU/Storesøster er lige sluttet med ble og skal ud at tisse NU/Lillebror er netop vågnet og er SULTEN osv.) Jeg tror, der er fordele og ulemper uanset aldersforskel. Der er rigtig mange fordele ved at have dem tæt, men jeg har også nogen gange savnet, at Storesøster var bare lidt ældre og mere selvstændig, så jeg kunne få lidt mere ro med Lillebror. Men begge børn ser ud til at vokse og trives og er glade og glade for hinanden, så jeg tror, vi har gjort det rigtige - for vores familie.
Uanset, ikke lad dig presse til nr 2, før du selv er klar. I skal gøre det, som er rigtig for jeres familie, ikke for alle andre.
Lykke til!
Anmeld