Barn nr 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

--BabyMus--

Hvad tænker i om barn nummer 2?

Hvornår er det tid til det?

Vi har sammen vores datter på snart 15 måneder, dejlig, glad og nem pige. Nu begynder omgivelserne så at presse på -hvornår skal i ha den næste? er det ikke ved at være på tide? osv.

Og helt ærligt, selvom jeg har sagt at jeg ikke var helt sikker på at vi skulle have flere, så vil jeg nok sige at jeg/vi måske alligevel godt kunne tænke os en mere. Men det eneste der holder  MIG tilbage er (måske dumt tænkt) men jeg er simpelthen bange for at jeg ville komme til at svigte vores datter hvis der kom en mere. Er det normalt at tænke sådan? eller er det måske bare fordi det alligevel er for tidligt for mig at tænke på nummer 2?

Det skal lige siges at det tog os over et år at lave baby nummer et, så det skal selvfølgelig også tages i betragtning.

Håber nogle har nogle råd de gerne vil dele ud med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

mortilflere

de tanker har man til hvert et nr man laver + har jeg kærlighed nok til 2 ? 3 ? 4 ?  og ja det har man

Du skal ha nr 2 fordi i virkelig ønsker et barn til ikke fordi omgivelserne syntes det

Anmeld

27. juli 2011

MetteMTH

--BabyMus-- skriver:

Hvad tænker i om barn nummer 2?

Hvornår er det tid til det?

Vi har sammen vores datter på snart 15 måneder, dejlig, glad og nem pige. Nu begynder omgivelserne så at presse på -hvornår skal i ha den næste? er det ikke ved at være på tide? osv.

Og helt ærligt, selvom jeg har sagt at jeg ikke var helt sikker på at vi skulle have flere, så vil jeg nok sige at jeg/vi måske alligevel godt kunne tænke os en mere. Men det eneste der holder  MIG tilbage er (måske dumt tænkt) men jeg er simpelthen bange for at jeg ville komme til at svigte vores datter hvis der kom en mere. Er det normalt at tænke sådan? eller er det måske bare fordi det alligevel er for tidligt for mig at tænke på nummer 2?

Det skal lige siges at det tog os over et år at lave baby nummer et, så det skal selvfølgelig også tages i betragtning.

Håber nogle har nogle råd de gerne vil dele ud med

jeg har også lyst til at få et barn mere, min datter er snart 11 mdr.. Men alligevel, så tænker jeg at jeg gerne lige vil nyde vores datter og rigtig forkæle hende vil vi selvfølgelig også gøre selvom der kommer et barn mere.. Men tror det er helt normalt det du tænker med at du er bange for at svigte, for det er jo også det jeg tænker.. 

Anmeld

27. juli 2011

B&J

tror det er meget forskelligt fra familie til familie..

vi har aftalt at vi ført vil have nr to når vores søn er 3-4år

Anmeld

27. juli 2011

--BabyMus--

Mette88 skriver:

jeg har også lyst til at få et barn mere, min datter er snart 11 mdr.. Men alligevel, så tænker jeg at jeg gerne lige vil nyde vores datter og rigtig forkæle hende vil vi selvfølgelig også gøre selvom der kommer et barn mere.. Men tror det er helt normalt det du tænker med at du er bange for at svigte, for det er jo også det jeg tænker.. 

Åh hvor er jeg bare glad for at jeg ikke er den eneste der tænker sådan

Anmeld

28. juli 2011

Christina.78

Skal lige have en uddannelse i hus så for vores vedkommende hedder det om ca 1 års tid først..cecilie er fra marts 09 og vil også have tiden til hende med hende sålænge hun er så lille

Anmeld

28. juli 2011

Tulle28

Vi er faktisk meget i tvivl om vi overhovedet vil have en mere, vi synes vi har rigeligt at se til med et spædbarn (16 mdr.) i huset. Men hvis vi skal have en mere, så skal det først være om nogle år, dels vil jeg gerne nyde hende, mens hun er lille, og dels synes jeg også det vil være dejligt, om hun er blefri og lidt mere selvkørende, når nr. 2 kommer.

Men een ting er sikkert, og det er at jeg ikke vil lade omgivelserne bestemme om vi skal have flere! Min kæreste har en søster, så svigerforældrene er noget mere forhippede på at min datter skal have søskende end mine forældre, som kun har haft mig.

Anmeld

29. juli 2011

Ciss

Oj, de tanker genkender jeg! Dem havde jeg også, da jeg ventede nr 2. Jeg tror, det er helt normalt! Det er bare et godt tegn, for det betyder jo, at du virkelig vil arbejde for ikke at svigte dine børn på nogen måde!

Her er der knapt to år imellem Storesøster og Lillebror. Det er valgt helt bevist, fordi jeg selv er rigtig efternøler og altid har følt, at jeg stod udenfor det fællesskab, som mine ældre søsken har. Jeg ville gerne, at mine børn skal opleve  at være en fuldt integreret del af familien og fællesskabet og virkelig have glæde af hinanden. Og det ser ud til at virke. Men der har så til gengæld også været mange øjeblikke, hvor jeg har haft dårlig samvittighed overfor den ene eller den anden af dem, fordi jeg har måttet koncentrere mig om kun den ene et stykke tid (f eks, Storesøster er faldet og har slået huld på knæet og må have plaster på/Lillebror har skidt igennem tøjet og må vaskes NU/Storesøster er lige sluttet med ble og skal ud at tisse NU/Lillebror er netop vågnet og er SULTEN osv.) Jeg tror, der er fordele og ulemper uanset aldersforskel. Der er rigtig mange fordele ved at have dem tæt, men jeg har også nogen gange savnet, at Storesøster var bare lidt ældre og mere selvstændig, så jeg kunne få lidt mere ro med Lillebror. Men begge børn ser ud til at vokse og trives og er glade og glade for hinanden, så jeg tror, vi har gjort det rigtige - for vores familie.

Uanset, ikke lad dig presse til nr 2, før du selv er klar. I skal gøre det, som er rigtig for jeres familie, ikke for alle andre.

Lykke til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.