Anonym skriver:
hej piger.
sagen er den at min søn kun er 7 dage gammel og jeg ammer ham. men han har bidt hul på mit ene brystvort og jeg har faktis ikke lyst til og amme ham fra det bryst for det gør så ondt 
jeg bander og sparker med mine ben bare af smerte og har nærmest lyst til bare og løbe væk af smerte
jeg synes selv jeg normalt har en stor smerte tærskel (staves) men bare ikke her

jeg har købt suttebrikker men det hjælper bare ikke. mælken er løben til.. men jeg overvejer stærkt og stoppe med at amme ham pga. smerter.
nogen der ved hvordan jeg skal gøre det???.
jeg har givet ham MME for og få lidt ro i min bryst vort
hilsen den ulykkelige ammer
Det gør bare så frygteligt ondt. Jeg har prøvet det selv så jeg ved ved hvor slemt det er
Du har flere valg:
-Am fra det bryst som er godt stadig, med suttebrik for at beskytte det, mens du malker ud fra det andet bryst for at holde gang i det og am så fra det igen når det er helet
-Gå over på flaske om am kun det du kan ved siden af
-Gå helt over på flaske (men vær klar over at der så sikkert ikke er nogen vej tilbage til amningen og man kan komme til at fortryde det senere).
Sådan som jeg ser det, ud fra min egen erfaring, så hjælper det i alt fald ikke noget at amme videre med det bryst der er skadet. Det skal have ro til at hele, ellers bliver det bare værre. Selv om mange læger og sp siger at man bare skal amme videre og så skal det nok hele, så er min erfaring altså, at det gør det bare ikke. Når først der er gået hul, så skal det have ro til at hele. Men eftersom du har et godt bryst tilbage, så har du jo mulighed for at amme videre. Men hvis du gør det så skal du malke ud fra det skadede bryst for at holde gang i det og forebygge brystbetændelse.
Hvis du ikke har mod på at amme mere og ikke kan få det til at fungere, så er det helt okay at stoppe. Det er kun dit eget valg og ingen andere kan sige noget til det. Dit barn skal nok blive sundt og raskt alligevel på mme. Men jeg vil bare gerne sige til dig, at da min datter var 7 døgn gammel holdt jeg med at amme fordi begge brystvorter var komplet lavet om til kødsår og pga andre omstændigheder. Men den dag i dag tænker jeg stadig på om jeg kunne have malket ud i en periode og så ammet videre bagefter, evt ammet delvist og så givet mme ved siden af. Bare for at sige at når ens baby er helt lille så kan det være så svært at overskue, men senere kan man ønske meget at man havde kunnet amme.
Men kan/vil man ikke amme, så skal man bare acceptere det og vide at man er en super god mor alligevel.. Kærlighed sidder ikke i brysterne og barnet lider ikke afsavn.