ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

Anonym trådstarter

hej piger.

sagen er den at min søn kun er 7 dage gammel og jeg ammer ham. men han har bidt hul på mit ene brystvort og jeg har faktis ikke lyst til og amme ham fra det bryst for det gør så ondt  jeg bander og sparker med mine ben bare af smerte og har nærmest lyst til bare og løbe væk af smerte jeg synes selv jeg normalt har en stor smerte tærskel (staves) men bare ikke her

jeg har købt suttebrikker men det hjælper bare ikke. mælken er løben til.. men jeg overvejer stærkt og stoppe med at amme ham pga. smerter. 

nogen der ved hvordan jeg skal gøre det???. 

jeg har givet ham MME for og få lidt ro i min bryst vort

hilsen den ulykkelige ammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

mortilflere

Man kan få piller af lægen til det

Anmeld

27. juli 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Man kan få piller af lægen til det

okay... men skal man ikke trappe ned eller noget så???

Anmeld

27. juli 2011

Siber

øvøvøvøvøv stakkels dig og jer

Jeg brugte ammebrikker og det hjalp efter et par dag, så hvis du kan bide smerte i dig i de dage så kan du fortsætte med at amme.

Jeg smurte også med e-vitamin salve, som hjalp på mine ømme bryster. Jeg kunne også (i Norge) købe noget bryst salve, mod sprukne bryster, og det hjalp også!!

Husk at lig ham rigtig til, så det ikke er derfor ham laver hul

Stort kram og pøj pøj med hva du end beslutter dig til

Siber

Anmeld

27. juli 2011

mortilflere

Anonym skriver:

okay... men skal man ikke trappe ned eller noget så???

Nej de stopper det hurtigt , det kan hjælpe at snøre sig lidt ind , en mindre bh fesk 

Anmeld

27. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

hej piger.

sagen er den at min søn kun er 7 dage gammel og jeg ammer ham. men han har bidt hul på mit ene brystvort og jeg har faktis ikke lyst til og amme ham fra det bryst for det gør så ondt  jeg bander og sparker med mine ben bare af smerte og har nærmest lyst til bare og løbe væk af smerte jeg synes selv jeg normalt har en stor smerte tærskel (staves) men bare ikke her

jeg har købt suttebrikker men det hjælper bare ikke. mælken er løben til.. men jeg overvejer stærkt og stoppe med at amme ham pga. smerter. 

Det gør bare så frygteligt ondt. Jeg har prøvet det selv så jeg ved ved hvor slemt det er  

Du har flere valg:

-Am fra det bryst som er godt stadig, med suttebrik for at beskytte det, mens du malker ud fra det andet bryst for at holde gang i det og am så fra det igen når det er helet

-Gå over på flaske om am kun det du kan ved siden af

-Gå helt over på flaske (men vær klar over at der så sikkert ikke er nogen vej tilbage til amningen og man kan komme til at fortryde det senere).

Sådan som jeg ser det, ud fra min egen erfaring, så hjælper det i alt fald ikke noget at amme videre med det bryst der er skadet. Det skal have ro til at hele, ellers bliver det bare værre. Selv om mange læger og sp siger at man bare skal amme videre og så skal det nok hele, så er min erfaring altså, at det gør det bare ikke. Når først der er gået hul, så skal det have ro til at hele. Men eftersom du har et godt bryst tilbage, så har du jo mulighed for at amme videre. Men hvis du gør det så skal du malke ud fra det skadede bryst for at holde gang i det og forebygge brystbetændelse.

Hvis du ikke har mod på at amme mere og ikke kan få det til at fungere, så er det helt okay at stoppe. Det er kun dit eget valg og ingen andere kan sige noget til det. Dit barn skal nok blive sundt og raskt alligevel på mme. Men jeg vil bare gerne sige til dig, at da min datter var 7 døgn gammel holdt jeg med at amme fordi begge brystvorter var komplet lavet om til kødsår og pga andre omstændigheder. Men den dag i dag tænker jeg stadig på om jeg kunne have malket ud i en periode og så ammet videre bagefter, evt ammet delvist og så givet mme ved siden af. Bare for at sige at når ens baby er helt lille så kan det være så svært at overskue, men senere kan man ønske meget at man havde kunnet amme.

Men kan/vil man ikke amme, så skal man bare acceptere det og vide at man er en super god mor alligevel.. Kærlighed sidder ikke i brysterne og barnet lider ikke afsavn.

Anmeld

27. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

hej piger.

Glemte lige at sige at sådan  her holdt jeg med at amme: lægen ville give mig piller, men dem ville jeg ikke have pga de slemme bivirkninger der kan være.

Jeg sørgede for at malke ud nogle dage. Kun lige malke nok ud til at der ikke er knuder og brystet er blødt og så ikke mere. Ellers holder man nemlig gang i det. (Det går hurtigere hvis man malker ud i stedet for at lægge barnet til for barnet stimulerer mælkeproduktionen. Det man malker ud kan man evt give barnet i flaske). Jeg gik med bh'er der var lidt for stramme for det hjælper på at holde det nede.

Det man gør er at man som sagt kun lige malker nok ud til at holde det nede og forebygge brystbetændelse og så stille og roligt skærer man ned på antal gange man malker ud om dagen. Sådan gjorde jeg og i løbet af en 14 dages tid var det komplet overstået og min datter var 7 døgn gammel og mælken var løbet til.

Vær opmærksom på at når du stopper med at amme kan din barselsblødning tage lidt til og det er helt normalt og ikke farligt. Bare hold øje med at du ikke får feber osv. Du kan også opleve måske i en uges tid at være lidt trist eller føle at det er lidt uoverskueligt, men det er bare hormoner og går over

Anmeld

27. juli 2011

Angelspot

Hvor er det bare træls for dig!! Jeg havde selv sår og revner på begge brystvorter den første måned og at skulle amme var det rene h...... !! Jeg sad og bandende indvendigt og trampede i gulvet og tudede hver gang, men jeg gjorde alt for ikke at vise det til min guldklump så han kunne få en hyggelig stund ed sin mors bryst. Efter det gik over (for det gør det) så har det været det bedste at fortsætte amningen! Så jeg vil i første omgang råde dig til at bide det i dig på trods af de næsten ubærlige smerter! Jeg fortryder ikke et sekundt at jeg gjorde det, men det var nogle rigtig lange dage!De andre kom med rigtig gode råd hvad angår mmestop, så det kan jeg ikke gøre bedre Held og lykke!

Anmeld

27. juli 2011

Ansemusen

Åh hvor kan jeg bare huske smerten!! Jeg græd og skreg også indimellem, og kunne næsten ikke holde det ud!
Men det hjælp at bruge lokalbedøvende salve og suttebrikker! Smerten gik over og jeg endte med at amme i næsten 11 måneder!

Men det er helt op til hvad du føler for - mange børn klarer sig fint på MME, og selvom amning er at foretrække, mener jeg ikke at det er for enhver pris!

Du kan få cremen på apoteket - ring evt. til din læge og spørg hvilken og efter eventuel recept!

God bedring og bid tænderne sammen hvis du kan

Anmeld

27. juli 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar. 

jeg har snakket med lægen og hun har ud skreven nogen piller til mig. men jeg er ikke 100% sikker på om jeg vil stoppe helt endnu.  

jeg prøver virkelig og bide smerten i mig, men jeg har en stor dreng som kan se smerten på mig med det samme og som siger at lillebror er ond ved mor åhh den gør åltså ondt og høre på. for det er han jo ikke.. men det er virkelig svært og holde smerterne ud 

jeg tror jeg vil lave en liste om fordele om ulemper ved de forskellige ting. 

det er virkelig en svær beslutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.