Hjææælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Ploffer

Kære kagekvinder. Jeg har brug for noget hjælp med holdbarhed.. Jeg skal giftes på lørdag og laver min egen bryllupskage :-) umiddelbart havde jeg tænkt mig at lave hindbærmousse og hvid chokoloadecreme idag og stille på køl.. Men kan det mon holde sig i 4 dage??? Nogle der har nogle erfaringer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Ploffer

Ikke nogle der kan hjælpe???

Anmeld

26. juli 2011

MetteS81

Ploffer skriver:

Kære kagekvinder. Jeg har brug for noget hjælp med holdbarhed.. Jeg skal giftes på lørdag og laver min egen bryllupskage :-) umiddelbart havde jeg tænkt mig at lave hindbærmousse og hvid chokoloadecreme idag og stille på køl.. Men kan det mon holde sig i 4 dage??? Nogle der har nogle erfaringer???

Jeg ved det desværre ikke, men prøv at spørge ZamanogDania herinde...hun laver kager, og ved måske noget  

Anmeld

26. juli 2011

mth1987

Kommer nok an på hvordan du laver dem. Men jeg ville lave det dagen før eller maks to dage. Syntes godt det ka komme til at ændre konsistens af at stå så længe

Anmeld

26. juli 2011

roenlund

mth1987 skriver:

Kommer nok an på hvordan du laver dem. Men jeg ville lave det dagen før eller maks to dage. Syntes godt det ka komme til at ændre konsistens af at stå så længe

jeg ville også vente til torsdag...

Anmeld

26. juli 2011

Ploffer

Plejer snildt at lave dem ca. 3 dage før, og ville jo helst have kagen færdig fredag formiddag da vi jo har nok at lave med at ordne forsamlingshus PSV. Fredag eftermiddag ;-) Men det er jo bare så ærgeligt hvis de ikke kan holde :-( hmmm what to do.... :-(

Anmeld

26. juli 2011

mariamiss6

roenlund skriver:

jeg ville også vente til torsdag...

Jeg ville bestemt også vente.....

Men ellers har jeg da tit tænkt på at det vel er holdbarhedsdatoen der gælder, i forhold til om det KAN holde sig....

Men om konsistensen ændres ved jeg ikke lige... Kan være det skal have et oppisk lige inden brug jo....

Men om det bliver surt, på grund af mælkeprodukterne ved jeg ikke....

Jeg ville bare gøre det så sent som overhovedet muligt....

Anmeld

26. juli 2011

mth1987

Ploffer skriver:

Plejer snildt at lave dem ca. 3 dage før, og ville jo helst have kagen færdig fredag formiddag da vi jo har nok at lave med at ordne forsamlingshus PSV. Fredag eftermiddag ;-) Men det er jo bare så ærgeligt hvis de ikke kan holde :-( hmmm what to do.... :-(

Men hvis de plejer at ku holde tre dage før så må du lave cremen torsdag og lægge kagen sammen fredag

Anmeld

26. juli 2011

Angelspot

Tror man er nødt til at have i baghovedet at det er fløde man bruger og der derfor er en holdbarhedsdato på. Både uåbnet, men også efter det er åbnet og hældt fra kartonen. Så jeg ville ikke risikere noget, ville også kun gøre det to dage før, max max 3, men det er også kun hvis jeg er presset i tid.

Tillykke med brylluppet og god dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.