De der vaskbare stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

elvital

Der var en rigtig sød pige som via min blog sendte mig et tip om at man kunne få en gratis prøvepakke på stofbleer! Jeg gik ind på linket og læste lidt om stofbleerne og synes at det lyder meget attraktiv... (der står også at det ikke er mere "ulækkert" at skifte barnet end det er med almindelige engangsbleer!!!YES, det var vist der jeg blev fan). Jeg har tænk mig at bestille pakken... og fandt da også en anden blog på nettet som udelukkende handlede om at bruge stofbleer. Men jeg vil lige høre hvad jeres tanker, erfaringer og menninger er omrking stofbleer? Er det til at overskue at vaske frem for at smide ud!!!

Kram ditte

PS: jeg har samlet alle links på det omtalte hvis i er nysgerrige!

http://www.babydimser.com/2011/07/engangs-bleer-eller-vaskbare-stofbleer.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

sarahb

jeg ville aldrig kunne overskue det.. De lorte bleer jeg i tiden som mor har haft, ville jeg aldrig i mit liv vaske. Så ville jeg nok bare ha smidt stof bleerne ud og så ville det blive en dyr affære.

Anmeld

26. juli 2011

aya-zia

sarahb skriver:

jeg ville aldrig kunne overskue det.. De lorte bleer jeg i tiden som mor har haft, ville jeg aldrig i mit liv vaske. Så ville jeg nok bare ha smidt stof bleerne ud og så ville det blive en dyr affære.

meget enig

Anmeld

26. juli 2011

elvital

sarahb skriver:

haha...

-jeg har forstået det sådan på siden at man bare smider sådan noget papir indlæg i.. Og så smider man det ud...så det på den måde lidt er det samme som når man skifter med almindelig ble?

Anmeld

26. juli 2011

elvital

PS: er der nogen der ved om alle vuggestuer er ok med stofbleer egentlig? Måske også lige en vigtig detalje

Anmeld

26. juli 2011

Klumpe-dumpe

elvital skriver:

haha...

-jeg har forstået det sådan på siden at man bare smider sådan noget papir indlæg i.. Og så smider man det ud...så det på den måde lidt er det samme som når man skifter med almindelig ble?

Men hvad er så det smarte ved dem???

Jo du putter en slags papir i dem - og smider ud efterfølgende, men er det fordi papir er bedre for naturen eller hvordan???

Jeg er total udviden på området.

Anmeld

26. juli 2011

elvital

Rose <3 skriver:

Men hvad er så det smarte ved dem???

Jo du putter en slags papir i dem - og smider ud efterfølgende, men er det fordi papir er bedre for naturen eller hvordan???

Jeg er total udviden på området.

der er hvertfald mindre matriale i parpiret! Almindelige bleer er ikke af naturligt matriale (medmindre man vælger de økologiske).

Men det der vægter hos mig det er at det er mere behagligt for min søns hud at have en stofble på.

Jeg forstiller mig lidt at en engangsble vel er som at ha et always bind på! Og det er bare såååå nederen!

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

elvital skriver:

Der var en rigtig sød pige som via min blog sendte mig et tip om at man kunne få en gratis prøvepakke på stofbleer! Jeg gik ind på linket og læste lidt om stofbleerne og synes at det lyder meget attraktiv... (der står også at det ikke er mere "ulækkert" at skifte barnet end det er med almindelige engangsbleer!!!YES, det var vist der jeg blev fan). Jeg har tænk mig at bestille pakken... og fandt da også en anden blog på nettet som udelukkende handlede om at bruge stofbleer. Men jeg vil lige høre hvad jeres tanker, erfaringer og menninger er omrking stofbleer? Er det til at overskue at vaske frem for at smide ud!!!

Kram ditte

PS: jeg har samlet alle links på det omtalte hvis i er nysgerrige!

http://www.babydimser.com/2011/07/engangs-bleer-eller-vaskbare-stofbleer.html

Jeg gad det ærlig talt ikke  Har vasketøj nok i forvejen og vi er ikke engang tre endnu

Anmeld

26. juli 2011

Klumpe-dumpe

elvital skriver:

der er hvertfald mindre matriale i parpiret! Almindelige bleer er ikke af naturligt matriale (medmindre man vælger de økologiske).

Men det der vægter hos mig det er at det er mere behagligt for min søns hud at have en stofble på.

Jeg forstiller mig lidt at en engangsble vel er som at ha et always bind på! Og det er bare såååå nederen!

JO always kan vi helt klart blive enig om ;)

Men jeg synes bare de bukser de skal ha´på over indlægget - som man kan få i både bambus og papir :-O ser meget tætte ud - lidt ligesom badebukser.

Kunne kun finde 1 ting og stofbleer og vuggestuer . og det var at barnet brugte engangsbleer i vg og stofbleer hjemme.

Anmeld

26. juli 2011

BinaMor

ja rispapir putter  man øverst i stofbleen og det er lige til at skylle ud i toilettet. vask tager ca 2 timer om ugen (inkl tiden i maskinen)

bæ og tis i stofbleer lugter stort set ikke. såpapirs er mere ulækre

numsen blir aldrig rød. der er ingen kemekalier(staves) og mærk en stofble vs en papirsble og tænk hvilken en man selv helst vil  have på de første 3 år af sit liv. hehe.hhilsen en der jarbrugt stofbller og elskede det - kun pga tørretumbler mangel, flytning  osv kom væk fra det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.