Min svigerinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. december 2008

Lullaby

Ja som overskriften lyder irriterer min svigerinde mig grænseløst. Og det er faktisk kommet til det punkt hvor jeg ikke rigtig gider være sammen med hende mere. Jo hvis ikke min svigermor er med er det fint nok men ikke de 2 sammen. Min svigerinde K er så bange for, at hun og hendes børn skal glemmes at hun overkompenserer hele tiden. F.eks. hvis jeg sidder og snakker med min svigermor kan K finde på, at afbryde vores samtale for at sige noget helt ude af kontekst. Et glimrende eksempel er f.eks. at min svigermor L og jeg sidder og snakker om noget studierelateret og K bliver ved med at sige mor, mor, mor moar ligesom små børn der gerne vil fange deres mors opmærksomhed. Til sidst siger L hvad er der? Og så kan K sige, jeg har en plukve. Okay så. Et andet eksempel er da vi var i Bonbonland i sommers, sidder L og snakker med de andre, K bliver ved med at sige mor, mor moar. Til sidst bliver L irriteret og svarer hvad er der nu K? Og så siger K, jeg har spist for meget. Hvad er det lige vi skal gøre ved det? Hun kommenterer også, ALT hvad hendes søn gør.
Mor har du set han spiser en citron? Mor, har du set at han leger? Mor, prøv at se M... . Mor, han prøver at fange din opmærksomhed. Mor, se han spiser sit rugbrød. Og når vi så er derude hos L så laver hun ikke en dyt. Jeg hjælper altid til og syntes da også at man er høflig og gør det når man er på besøg med K hun laver ingenting. Mor, han har lavet, skift ham lige. Mor, han er sulten, lav ham lige en mad. Mor, gider du varme hans flaske. Mor, skift hans tallerken, den er beskidt. Og jeg kunne blive ved...
Min svigermor indrømmer også at hun er træt af det men hun er bange for at K vil føle hun ikke bliver set eller at hendes børn gør. Men jeg er bare så træt af det. Især at hun afbryder for at sige ting der slet ikke passer ind i den samtale der bliver ført.
Jeg prøver virkelig at ignorere det. Og det lykkedes da også. Men hun råber til sidst for at afbryde en og nu har jeg lyst til at "opdrage" på hende. Jeg ved da godt at det ikke vil gavne men jeg er så muggen. Hele juleaftenen sad jeg og kogte. Uh, jeg er så stresset. Mor, M har lavet, skift ham lige. Ih, en plukve. Mor, hvis du vil mærke hende sparke er det nu. Mor, hvis du vil mærke hende sparke er det nu. MOR, HVIS DU VIL MÆRKE HENDE SPARKE ER DET NU!!! Det sidste råbte hun igennem stuen imens L stod i køkkenet og lavede risalamande klar. IH!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2008

Guldet

Ej kan godt forstå du er træt af hende.. hun lyder da som et lille barn.. ?? Hvor gammel er hun?? Hun lyder i hvert fald ikke særlig moden!!!

Anmeld

26. december 2008

Lullaby

Ej kan godt forstå du er træt af hende.. hun lyder da som et lille barn.. ?? Hvor gammel er hun?? Hun lyder i hvert fald ikke særlig moden!!!

Jamen hun er jo 24 så hun er jo ikke et lille kid længere. Og hun er snart mor til 2 så derfor forventer jeg jo også at hun er mere moden.

Anmeld

26. december 2008

Anja

Ja, jeg må sige, at hun lyder ret irriterende. Ærgeligt, at man ikke kan lave om på folk, man kan kun vælge enten at lægge afstand eller forsøge at være så rummelig, at man kan holde dem ud.

Føler med dig ....

Anmeld

26. december 2008

fam.4xc

Tror måske bare hun mangler en mor der fortæller lidt om hvordan tingene virker og ik en der "føjer" hver gang... og når det er sagt så lad vær at lade dig gå på af det - det er jo i bund og grund små ting, selvom det er grænseløst irreterende - så findes der da større ting at bekymre sig / irretere sig over

Glædelig jul

Anmeld

26. december 2008

...

Forstår godt du er træt af det. Har også en X svigerinde som var på samme måde, men heldigvis er hun udskiftet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.