David-monstret har spist min baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2011

businesstigger

David har nu rundet 7 mdr.

I starten af juli var vi 8 dage i Frankrig. Super dejlig ferie. De sidste par dage blev David dog ret mor syg og ville kun sove hvis jeg lå i sengen med ham hvilket betød at vi ku vælge at have en hysterisk og overtræt dreng eller at jeg sku bruge adskillige timer i soveværelset om dagen. Vi tænkte at det var de nye omgivelser, den anderledes rytme og varmen der spillede ind, og forventede egentlig at det ville gå over når vi kom hjem. Det er det så bare ikke. Ikke rigtigt i hvert fald.

Tidligere har han jo været så nem at putte. Jeg ku bare ligge ham i sengen og så gå lidt til og fra og så faldt han selv i søvn. Det er helt umuligt. Ligger jeg ham i egen seng bliver han hysterisk. Så det eneste der virker for tiden er sammen med mig i vores seng eller på maven af mig i viklen. Men det er også blevet sværere. I onsdags endte det med han var vågen i 6 timer før jeg fik ham til at overgive sig. Og det var med skrig og skrål og bebrejdende blikke.Faderen som ellers tidligere har haft totalt styr på putningen er også sat helt af.

Jeg tænker aldersmæssigt har han jo helt klart ramt den fase hvor han opdager at jeg kan gå fra ham og det har skræmt ham fra vid og sans. Når han endelig sover virker det også som om han sover mere uroligt end før. Tidligere har han jo også sovet godt igennem om natten fra ca kl 19 til 5-6 næste morgen med max én amning. Nu vågner han meget oftere. Men han burde jo ikk have brug for maden så tænker det er trygheden i det.

Putte ritual er der ikke meget tilbage af andet end jeg ligger mig og ammer. Og falder han ikk i søvn af det så ender han i viklen til han giver fortabt. Det er ikke ualmindeligt at han vågner igen efter en halv time og  jeg så må det hele igennem igen.

Kigger flere gange dagligt om ikke der er kommet nye tænder frem i håbet om at det kunne forklare noget af vandvidet, men no luck so far.

Har I ikke nogle gode råd eller input.Føler lidt jeg sidder fast i det og er ved at blive sindsyg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Mettemus

Fuuuuck hvor kunne det bare være mig der havde skrevet det indlæg!

Pyhhh....

Jeg troede faktisk at det her skyldtes at vi havde være på ferie uden far mens han blev syg og derfor kun kunne bruge sin mor - men det er også fortsat herhjemme. Han ruller rundt i søvne for at finde mig og ligger og mærker med sine fingre for at sikre sig at jeg ikke er forduftet. Han er TRÆT og kan heldigvis ofte ammes i søvn, men stort set al søvn foregår i vores seng og sjældent alene...

Håber, håber, håber det er en fase der går over!

Anmeld

26. juli 2011

businesstigger

Mettemus skriver:

Fuuuuck hvor kunne det bare være mig der havde skrevet det indlæg!

Pyhhh....

Jeg troede faktisk at det her skyldtes at vi havde være på ferie uden far mens han blev syg og derfor kun kunne bruge sin mor - men det er også fortsat herhjemme. Han ruller rundt i søvne for at finde mig og ligger og mærker med sine fingre for at sikre sig at jeg ikke er forduftet. Han er TRÆT og kan heldigvis ofte ammes i søvn, men stort set al søvn foregår i vores seng og sjældent alene...

Håber, håber, håber det er en fase der går over!

Er selvfølgelig ked af at du skal igennem det samme men er også glad for at høre at jeg ikke er alene.

Her hjælper det ikke at alle børnehaver i Kbh har ferie lukket i denne uge så jeg er alene hjemme med begge drenge. Det er svært at være der for begge på gode dage og på dårlige er det helt umuligt.

Anmeld

27. juli 2011

businesstigger

Nogen der har prøvet noget lignende eller har ideer til hvordan man kan få vendt cirklen til noget positivt igen?

Anmeld

30. juli 2011

businesstigger

Heldigvis overlevede vi alle ugen.

Oprettet billedeOprettet billedeOprettet billede

Men nøj det har trukket tænder ud. Der har været nogle gode dage imellem også. I sær fordi vi en dag var i sommerhus med min moster, onkel og kusine m.fl. hvor at folk stod i kø for at aflaste. Onsdag tog min mor Alexander fra midt på dagen og til sengetid. Og fredag havde hun ham hele dagen og til overnatning.

Har så også lige skulle holde mandens fødselsdag i torsdags for 9 voksne + 7 børn og igen i morgen for 13 voksne og 4 børn. Så vi ligger ikke på den lade side.

Men glæder mig altså til at det bliver hverdag igen og Alexander kan komme i bh igen så David og jeg kan få lidt ro på og forhåbentlig få lidt rytme tilbage og tage kampen op med det soveri.
Her til aften var han skildøjet af træthed og jeg fik ham til at sove 2 gange - først ved amning, men der vågnede han da jeg gik og efterfølgende lå han og holdt fest i sengen som havde han ikke lige sovet Oprettet billede. Derefter faldt han i søvn i viklen hvor jeg lod ham sove lidt før jeg lirkede over i sengen da jeg tænkte at han så sov tungt nok men næ nej ... Oprettet billede pling så hvor han lysvågen igen.

Det endte med at faderen gik med ham. Igen han var helt klart træt men havde alt for travlt med at pille ved farmands briller til at ville sove. Til sidst faldt han i søvn på lege madrassen inde i stuen mens far så fodbold ved siden af. 1-1,5 time senere end han plejer og det er ikke fordi han sover længere i morgen af den grund. Faktisk har jeg allerede været inde ved ham 3 gange allerede efter han blev lagt ind i egen seng for at give sut og berolige ham.

Alle inputs er MEGET velkomne!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.