Rent brok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. december 2008

Mutti2

Julen er børnenes højtid. En tid hvor man hygger med familien, og nyder hinandens selvskab. Det er tiden hvor man viser sin kærlighed og glæde for hinanden.

Sådan er det bare ikke altid herhjemme. Jeg har igennem hele min barndom/opvækst ikke rigtigt kunnet med min mor. Kort tid efter jeg blev 18 kylede hun mig så ud, med 24 timer til at rydde mit værelse. Allerede der gik vores forhold helt tabt. Jeg har aldrig kunnet tilgive hende for det. Efterfølgende har der været uendeligt mange episoder, som har gjort at mit had til min mor er vokset mere og mere.

Da min datter (i maj) var 4 mdr. Skulle hun passe hende nogle få timer. Det resulterede i et kæmpe skænderi hvor min mor rent faktisk hoppede i gulvet og skreg mig ind i hovedet at hun havde lyst til at sparke mig. Og det var alt i mens jeg sad med min lille datter i armene. Til barnedåben gav hun ingen gave, hvilket skuffede mig en smule (Hun var både med i kirken og til festen).

I sommerferien tog hun så mine to søstre med på campingtur med en fremmed mand, hun havde mødt over nettet. Han havde 2 drenge på nogenlunde samme alder som mine søstre (11 og 16). Nå, men om natten skulle de så sove i det her lille 6 mands telt. Mine søstre har efterfølgende kunne fortælle om hvordan min mor suttede den af på manden, og ham på hende.

Ikke nok med det, har hun gentagende gange ringet til mine søstre og sagt at hun ikke gider at leve mere. og at hun ikke har noget at leve for. Hun siger til dem at de skal ikke regne med at deres mor er til om et år (Hun har en sygdom, dog ikke en dødlig en).

Der er mange flere episoder end disse, som har givet mig grund til bekymringer. Det kan godt være at hun har kunnet køre rundt med mig og mine søstre.
Men nu skal jeg jo tænke på hvad der er det bedste for min datter. og jeg synes ærligt talt ikke at hun kan give min datter noget godt, så længe hun har det sådan.

Så for omkring 2 mdr siden skrev jeg hende en mail, efter at vi ikke havde hørt fra hende siden barnedåben d. 15 juni. Jeg skrev til hende at jeg ville gøre det klart for hende, at jeg ikke ønskede kontakt med hende, eller at hun skulle komme i nærheden af min datter, før hun har søgt hjælp og er i bedring. Hvis hun kan slå mig igennem min barndom, kan hun vel også slå min datter. Og NIX NEJ, om nogen skal røre hende. - Vi hørte dog intet svar fra hende.

Vi skal så holde jul med min far og hans familie. Og min mor skal holde med hende familie. Vi skal så ud til min mormor til julefrokost 1. juledag, hvor jeg har takket ja til at komme, selv om jeg ved at hun kommer!!!!

I dag har min "mor" så ringet rundt til familien, og sagt at hun er gået psykisk ned og konstant kaster op, over ikke at må se hendes barnebarn. Og at hun ikke kommer 1. juledag, da det vil for hårdt for hende at se min datter, uden at må gå hen og tage hende op. Men ikke nok med det, har hun også sagt at hun ikke kommer juleaften, men at hun hellere vil sidde derhjemme.
Så nu er hele familien gale på mig og mener at JEG ødelægger deres jul. Selv min morfar, som jeg aldrig i mit liv har set gal, smækkede med døren 2 gange, og gik uden at sige farvel.

Så jeg har præsteret at ødelægge julen for 10 mennesker.... Det er ihvertfald hvad jeg fik smidt i hovedet!!! Det er bestemt ikke sjovt at få at vide. Men nu må vi se om ikke jeg klarer mig igennem julen, uden at ødelægge noget for flere!!!

Jeg ville egentligt ikke noget med dette indlæg, trængte bare virkeligt til at ligge det af mine skuldre så jeg kan give min datter en dejlig jul. Det er hendes første og betyder alverden for mig :-)

Jeg vil også lige bruge chancen til at ønske jer alle en glædelig Jul :-)

Kæmpe kram Pernille, mor til Milla-Victoria (100108)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2008

Becks

Julen er børnenes højtid. En tid hvor man hygger med familien, og nyder hinandens selvskab. Det er tiden hvor man viser sin kærlighed og glæde for hinanden.

Sådan er det bare ikke altid herhjemme. Jeg har igennem hele min barndom/opvækst ikke rigtigt kunnet med min mor. Kort tid efter jeg blev 18 kylede hun mig så ud, med 24 timer til at rydde mit værelse. Allerede der gik vores forhold helt tabt. Jeg har aldrig kunnet tilgive hende for det. Efterfølgende har der været uendeligt mange episoder, som har gjort at mit had til min mor er vokset mere og mere.

Da min datter (i maj) var 4 mdr. Skulle hun passe hende nogle få timer. Det resulterede i et kæmpe skænderi hvor min mor rent faktisk hoppede i gulvet og skreg mig ind i hovedet at hun havde lyst til at sparke mig. Og det var alt i mens jeg sad med min lille datter i armene. Til barnedåben gav hun ingen gave, hvilket skuffede mig en smule (Hun var både med i kirken og til festen).

I sommerferien tog hun så mine to søstre med på campingtur med en fremmed mand, hun havde mødt over nettet. Han havde 2 drenge på nogenlunde samme alder som mine søstre (11 og 16). Nå, men om natten skulle de så sove i det her lille 6 mands telt. Mine søstre har efterfølgende kunne fortælle om hvordan min mor suttede den af på manden, og ham på hende.

Ikke nok med det, har hun gentagende gange ringet til mine søstre og sagt at hun ikke gider at leve mere. og at hun ikke har noget at leve for. Hun siger til dem at de skal ikke regne med at deres mor er til om et år (Hun har en sygdom, dog ikke en dødlig en).

Der er mange flere episoder end disse, som har givet mig grund til bekymringer. Det kan godt være at hun har kunnet køre rundt med mig og mine søstre.
Men nu skal jeg jo tænke på hvad der er det bedste for min datter. og jeg synes ærligt talt ikke at hun kan give min datter noget godt, så længe hun har det sådan.

Så for omkring 2 mdr siden skrev jeg hende en mail, efter at vi ikke havde hørt fra hende siden barnedåben d. 15 juni. Jeg skrev til hende at jeg ville gøre det klart for hende, at jeg ikke ønskede kontakt med hende, eller at hun skulle komme i nærheden af min datter, før hun har søgt hjælp og er i bedring. Hvis hun kan slå mig igennem min barndom, kan hun vel også slå min datter. Og NIX NEJ, om nogen skal røre hende. - Vi hørte dog intet svar fra hende.

Vi skal så holde jul med min far og hans familie. Og min mor skal holde med hende familie. Vi skal så ud til min mormor til julefrokost 1. juledag, hvor jeg har takket ja til at komme, selv om jeg ved at hun kommer!!!!

I dag har min "mor" så ringet rundt til familien, og sagt at hun er gået psykisk ned og konstant kaster op, over ikke at må se hendes barnebarn. Og at hun ikke kommer 1. juledag, da det vil for hårdt for hende at se min datter, uden at må gå hen og tage hende op. Men ikke nok med det, har hun også sagt at hun ikke kommer juleaften, men at hun hellere vil sidde derhjemme.
Så nu er hele familien gale på mig og mener at JEG ødelægger deres jul. Selv min morfar, som jeg aldrig i mit liv har set gal, smækkede med døren 2 gange, og gik uden at sige farvel.

Så jeg har præsteret at ødelægge julen for 10 mennesker.... Det er ihvertfald hvad jeg fik smidt i hovedet!!! Det er bestemt ikke sjovt at få at vide. Men nu må vi se om ikke jeg klarer mig igennem julen, uden at ødelægge noget for flere!!!

Jeg ville egentligt ikke noget med dette indlæg, trængte bare virkeligt til at ligge det af mine skuldre så jeg kan give min datter en dejlig jul. Det er hendes første og betyder alverden for mig :-)

Jeg vil også lige bruge chancen til at ønske jer alle en glædelig Jul :-)

Kæmpe kram Pernille, mor til Milla-Victoria (100108)

Øv hvor ville jeg gerne give dig et stort knus og krem og sige at alt bliver godt igen..

Jeg er selv blevet slået af min mor og hun kan stadig finde på at gøre det... Hendes og mit forhold er dødt... Hun flyttede så til USA for nogle år siden og det har hjulpet meget...

Jeg har ikke selv børn endnu, men jeg ved ligesom dig, at jeg aldrig vil være som min mor... Mine børn skal have en god barndom og masser af kærlighed, alt det som jeg ikke fik... Hvade jeg ikke haft min far, var jeg her slet ikke den dag idag...

Uden og sige for meget, så tror jeg ikke din familie inderst inde giver dig skylden, de har måske kun hørt din mors side af historien, og så er det nemt at tage parti for den anden og blive sur på modparten... Du skal ikke tænke over om du har ødelagt julen for nogen, for selvfølgelig har du ikke det...
Din morfar har måske reageret som han har, fordi det er hans datter der har opført sig som hun har, og det er altid nemt at give skylden på dem, som egentlig ikke har skyld for noget...

Jeg ønsker dig og din datter den bedste jul og et lykkebringende nytår...

Knus Beck

Anmeld

23. december 2008

Miamaja

Ja, man kan desvarre ikke vaelge sine foraeldre... Et er sikkert, selvom din mor har baaret sig helt forkert ad med mange ting saa er det nemt at se din mor skriger om hjaelp.. det virker som om, hun er barnet og du og dine sostre er de voksne nu, og din mor virker meget desperat. derfor truer hun med selvmord og hysteri til hele sin familie, virker det paa mig.

det er op til dig selv at bedomme hvor vidt du vil have kontakt til din mor. hvis jeg var dig ville jeg nok, hvis jeg folte mig nogen lunde afklaret og ikke totalt rasende, ringe/skrive til hende og sige, at du er ked af at hore hun har det skidt og at selvom I har nogle problemer, om I ikke skulle laegge dem tilside i julen og nyde julen sammen, uden at tale om disse problmer eller vaere sure og undgaa hinaden og at hun er da velkommen til at holde din datter. saa kan I altid finde ud af alt det andet paa et senere tidspunkt.det er ikke en undskyldning fra din side at goere dette men bare en god maade at sige lads os have det godt sammen i julen, for alles skyld, og bekymre os om det andet senere

Anmeld

24. december 2008

Marie;-)

*snøft* en sørgelig historie. Og her mener jeg IKKE det med julen. Du har ikke gjort noget forkert. Din mor opfører sig som et barn!

Det der er det sørgelig her - er den måde hun ødelægger dit liv - og dine søskendes! Hun lyder jo ikke psykisk rask. Bor hun stadig sammen med dine søstre?? Det håber jeg ikke!!

Måske der skal lidt prof. hjælp udefra til at hjælpe dig og familien videre?

Mange tanker herfra

Anmeld

24. december 2008

Loggidut

jammen dog....jeg er helt tom for ord...

hvordan er din juleaften mon gået?

jeg håber du har samlet kræfter til at hygge om din datter!

at din familie er så dumme, kan og skal aldrig være dit problem, de burde havde trådt til da du var yngre og fik slag af din mor, så du skylder dem intet...og da slet ikke at udsætte dit barn for at være i hus med en som slår!

jeg kan mærke du virker stærk, og det håber jeg du bliver ved med at være!

Jeg håber ikke dine søstre lever i et totalt helvede....for det lyder ikke til at være rart!

hvordan jeg skal trøste dig, eller hjælpe dig aner jeg ikke, men ønsket en rigtig varm og glædelig jul fra mig af skal du sørme have!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.