Jule-traditioner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. december 2008

Kloster

Manden og jeg snakkede om i dag, at grunden til den manglende julestemning, kunne være, at vi næsten ingen juletraditioner har i dec mdr op til selve juleaften

Hvad laver I andre??

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2008

Plysbjørnen

Vi laver ingen, har heller ikke nogen traditioner... Men okay vi har også "kun" været sammen i godt 3½ år... Men kæresten har snakket om at vi skal lave julegodter selv når børnene bliver lidt større, de er 1½ år og 2 mdr nu...

Anmeld

23. december 2008

lonemus

Kloster skriver:

Manden og jeg snakkede om i dag, at grunden til den manglende julestemning, kunne være, at vi næsten ingen juletraditioner har i dec mdr op til selve juleaften

Hvad laver I andre??

Kloster

Vores dec. løber således:

Den 1. dec. pynter vi op.
Vi tager i byen og ser juletræet tændes på torvet.
1. søndag i advent julehygger vi hos mine forældre med hele familien.
Nu efter vi har fået børn besøger vi Fantasy World og ser julekalender hver dag.
Vi hygger os meget med at købe julegaver.
Vi laver juleklip.
Omkring den 20. dec. køber vi juletræ.
Så laver vi havregrynskugler og konfekt.
den 23. dec hygger vi med gløgg.
den 24. dec. pynter vi alle juletræ, ser tv, laver konfekt og gør klar til maden . hvis vi skal være hjemme, som vi skal i år.

Jeg er da selv overrasket over, hvor meget vi egentlig laver....men jo, her julehygger vi meget

Knus
Lone

Anmeld

23. december 2008

Miamaja

det er lidt forskelligt alt efter om december maaned er holdt i usa eller dk.

I DK har dec. altid varet den maaned hvor man tager paa kirkegaarden og laegge gran ved sine kares gravsten. det er altid hyggeligt i juletid paa kirkegaarden, juletrae kommer op en uge for jul, men ellers bliver der pyntet fra d. 1., Saa tager vi som regel lige op til jul til jule gloog hos gamle venner, og der bliver holdt julefrokost 1-2 dage efter juleaften.

I USA julebager jeg en hel masse og julen er den maaned hvor alt det fedende bliver spist uden daarlig samvittighed, vi pynter d. 1 men holder ikke julefrokost eller faar varm cacao istedet for gloog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.