Det er helt normalt at de får separationsangst i netop den alder, som din datter har! Det er kun et sundhedstegn, selvom det er en hård periode
Hun er ved at finde ud af, at du kan gå fra hende (men hun har endnu ikke lært, at du altid kommer tilbage), at I ikke er én uadskillelig person! Det gør hende angst og ked af det.
De andre ting med søvn, legetøj og spisning kan meget vel være et symptom på separationsangsten og den nye periode hun er inde i.
Du kan ikke gøre andet end at fortælle hende, at du godt ved, at hun har det svært lige nu, og at du er her for hende! Du må stadig gerne gå ud i køkkenet og lave mad, gå i bad, på toilettet osv. Hun skal lære, at du går men at du altid kommer tilbage.
Jeg kunne i lang lang tid ikke engang gå på toilettet uden at Thias ville sidde ppå skødet af mig imens - når han ikke fik lov til det, sad han foran mig på gulvet og skreg i vilden sky og så ud som om, jeg havde gjort det mest forfærdeligt tænkelige imod ham!
I den periode undgik vi helt at få ham passet, for ikke at trække det ud. Jeg tror de har meget brug for deres forældre, specielt mor, i den perriode.
til dig - du gør garanteret alt præcis som der er bedst for din lille pige!
Anmeld