Gav I Jeres barn dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Ranarupta

Lullaby skriver:

Ej er det virkelig normalt at man køber en gave til sit eget barn???  Det ville jeg altså ikke gøre. Vi har lavet en fotobog over dagen og så er festen. De er altså så små så det ville da være fis. (synes jeg)

Ja, det kan da godt være, at de er så små, når de så får en gave - men det er vel det samme til deres første fødselsdag?

Vi har givet Albert et Georg Jensen-flag med en indgravering i.
Det er meningen, at det skal frem til hans fødselsdag og at det er hans.
Altså en gave med en lille tanke i... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Persille83

Vi ville heller ikke have givet en gave først. Men så ombestemte jeg mig, og hun fik en halskæde med vedhængene tro, håb og kærlighed som hun jo vil have hele sit liv. Synes det er i orden ikke at give sit barn en dåbs gave, det er op til en selv.

Anmeld

24. juli 2011

Ranarupta

Vi gav Albert en gave: en flag fra Georg Jensen med en indgravering.

Jeg kan ikke helt forstå, når folk siger, at barnet får festen.
Altså det er jo ikke noget, barnet som sådan kan tage med sig.
At barnet får fx en fotobog, giver et vidnesbyrd om, hvordan barnets dåb blev fejret.
Men det er lidt underligt at sidde at kigge billeder fra/få fortalt om dagen. Det er lidt som at få fortalt om et andet menneske...

Men at barnet "får festen", det forstår jeg ikke helt.

Anmeld

24. juli 2011

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Vi skal døbe vores datter på næste søndag.. Vi har ikke tænkt os at købe en gave til hende.. Tænker hun får festen..  Har brugt og bruger utrolig meget tid på kreative ting og flotte ting til dagen.. så kan hun se billeder engang og se det hele.. og laver også scrapbog hvor der vil være sider fra dåben.. men er det total forkert??
Nu har så mange personer sagt at det kan man da ikke..  Hvad gjorde i??

Synes helt sikkert festen og scrapbogen er en flot gave til hende.

Vi gav jo også festen, ja ja... og så fik hun tripp trapp stolen, et lærred med billeder af hende selv, og min egen godnat historie.

Anmeld

24. juli 2011

AnneBJ

Vi gav et lille sølv-hundetegn i kæde, graveret.

Anmeld

24. juli 2011

Lullaby

Ranarupta skriver:

Ja, det kan da godt være, at de er så små, når de så får en gave - men det er vel det samme til deres første fødselsdag?

Vi har givet Albert et Georg Jensen-flag med en indgravering i.
Det er meningen, at det skal frem til hans fødselsdag og at det er hans.
Altså en gave med en lille tanke i... 

Vi giver også kun en lillebitte gave når de bliver 1 år.

Anmeld

24. juli 2011

Miss T

Det er jo smag og behag. Vi gav begge vores en halskæde med deres forbogstav, som evigt minde. Det er vi glade for i dag. Jeg gjorde også en del ud af dåben, men sådan er det når der er fest i huset her, så skal det være hyggeligt og fint.

Anmeld

24. juli 2011

MinNoah

Vi gav vores dreng (udover festen) en personlig godnathistorie, man kan bestille den på nettet til ca 250 kr.

Derudover havde jeg lavet en lille bog hvor alle gæster skrev en hilsen til ham i på selve dagen

Anmeld

24. juli 2011

oerbaek

vi har givet vores drenge en lille sølvkop   

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Jeg mener ikke at vi købte noget til Thias. Vi holdt en meget dyr navngivningsfest, og jeg købte kagegej for måske 2000 kr. or at kunne lave kagen (og selvfølgelig også for at have tingene til fremtidige kage, da jeg elsker at være kreativ - så var jo ikke KUN til ham). Det var vorres gave til ham, og han har en lille bamse stående fra kagen, som minde fra dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.