Skal jeg gi min dreng jern???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.524 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. december 2008

Mormilla

Jeg har en dreng på snart 8 mån.
Er lidt i tvivl, om jeg skal begynde at gi ham jern. Nogen gange drikker han under 4 dl MMA og nogen gange over 4dl.
Kan jeg gi ham jern når han har drukket under 4dl og så lade vær når han har drukket over 4dl?
Eller vil det være bedst at gi ham det hver dag?
Og kan han få for meget jern?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2008

LotteN

Jeg fik afvide af min SP dengang Lærke blev 1/2 år, at jeg skulle give hende jerndråber da jeg ammede hende.... og så sad vi og talte lidt, hvor meget MME hun nåede op på, i løbet af dagen...

Men hun sagde at jeg skulle give hende jerndråber, hvis jeg ikke var sikker på hun hver dag kom op på de 400 ml MME - og hun kunne ikke tage skade af det..

Anmeld

22. december 2008

fam.4xc

Jeg ville ik gøre det, men blot lave grød, mad osv på sødmælk, så han også får mælken derigennem - derudover er han jo stort nok til en tår sødmælk af kop i løbet af dagen

Anmeld

23. december 2008

Mormilla

fam.4xc skriver:

Jeg ville ik gøre det, men blot lave grød, mad osv på sødmælk, så han også får mælken derigennem - derudover er han jo stort nok til en tår sødmælk af kop i løbet af dagen

Han får os grød og mos som er tilsat sødmælk. Men har fået af vide ,at han skal ha 4 dl MMA om dagen ellers skal han ha jern. Men ved ikke hvad jeg skal gøre, når den ene dag drikke han over 4dl MMA og den anden dag drikker han undre 4dl MMA.

Men han får os MMA i kop, men han drikker ikke så meget af det...

Anmeld

23. december 2008

Mormilla

LotteN skriver:

Jeg fik afvide af min SP dengang Lærke blev 1/2 år, at jeg skulle give hende jerndråber da jeg ammede hende.... og så sad vi og talte lidt, hvor meget MME hun nåede op på, i løbet af dagen...

Men hun sagde at jeg skulle give hende jerndråber, hvis jeg ikke var sikker på hun hver dag kom op på de 400 ml MME - og hun kunne ikke tage skade af det..

Okay så må jeg nok hellere gi ham...
Men tror du at jeg skal gi ham det hver dag? eller gi ham det efter behov?

Anmeld

23. december 2008

A.

hvis de små spiser 400mme (i vælling er også jern)skal de ikke har jern...

Anmeld

23. december 2008

LotteN

Mormilla skriver:

Okay så må jeg nok hellere gi ham...
Men tror du at jeg skal gi ham det hver dag? eller gi ham det efter behov?

Det ved jeg faktisk ikke.....
I jeres kommune, har i der ikke telefontid til sundhedsplejerskene?
Så kan du jo evt. ringe og spørge, så er du jo på den sikre side

Du må have en rigtig god jul!

Anmeld

23. december 2008

fam.4xc

Mormilla skriver:

Han får os grød og mos som er tilsat sødmælk. Men har fået af vide ,at han skal ha 4 dl MMA om dagen ellers skal han ha jern. Men ved ikke hvad jeg skal gøre, når den ene dag drikke han over 4dl MMA og den anden dag drikker han undre 4dl MMA.

Men han får os MMA i kop, men han drikker ikke så meget af det...

Jeg har aldrig gjort det og mine piger har fra 6 mdr - 10 mdr fået omkring 400 ml MME - nogen dage mere andre mindre, derudover har de fået sødmælk i kop og i maden og andre mælke produkter som ost og youghurt. Fra de var 10 mdr har de været på fuldkommen sammen kost som os andre og derfor heller ik fået ekstra jern. Men er du i tvivl så snak med læge eller sundhedsplejerske.. jeg holdte mig mest fra det fordi jeg synes det andet virker mere naturligt og så lettere og så har jern dråber en bivirkning af hård mave

Anmeld

23. december 2008

Mormilla

fam.4xc skriver:

Jeg har aldrig gjort det og mine piger har fra 6 mdr - 10 mdr fået omkring 400 ml MME - nogen dage mere andre mindre, derudover har de fået sødmælk i kop og i maden og andre mælke produkter som ost og youghurt. Fra de var 10 mdr har de været på fuldkommen sammen kost som os andre og derfor heller ik fået ekstra jern. Men er du i tvivl så snak med læge eller sundhedsplejerske.. jeg holdte mig mest fra det fordi jeg synes det andet virker mere naturligt og så lettere og så har jern dråber en bivirkning af hård mave

Ja okay tror at jeg venter med at gi ham.
Han har døjet meget med maven, så må hellere passe på med at gi ham jern.
Mange tak for hjælpen til jer alle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.