MamaLook skriver:
Jeg havde godt nok ikke troet, at det ville påvirke mig så meget
Jeg havde helt fra start besluttet at stoppe med at amme min søn, når han fik tænder.. Det fik han så, da han blev 5 mdr.. Og nu har han 2. Selvom de sidder i undermunden, kan de godt mærkes, for han bider, når han er 'done'.. Men jeg fortsatte med at amme, fordi jeg simpelthen ELSKER den unikke kontakt - og så er det jo bare så nemt.. Og udover det har han ALDRIG villet spise MME (kun blandet 50/50 med MM - og efter 6mdr. har han gerne villet spise majsvælling)
Han er nu snart 6,5 måned, og i forbindelse med, at flere og flere amme-måltider er blevet erstattet med fast føde og nogengange vælling, er min mælkeproduktion dalet kraftigt! Og jeg føler virkelig, det er sket fra den ene dag til den anden (hvilket det jo nok ikke er). Men idag er det slut...
Han vil kun dige i 1 minut ved hver bryst - og det bliver han jo ikke mæt af, så lige her for 5 minutter siden:
SPISTE HAN SIN FØRSTE HELE FLASKE MME!!!! (150 ml)
Åh, hvor er det trist... men alligevel godt..
........ for nu har jeg fået min "frihed" til at gøre, som jeg vil. Jeg er kun 24 år, og jeg har også brug for at komme ud (ligesom farmand)... Hmm, lidt ambivalent følelse at sidde med...
UNDSKYLD DET BLEV SÅ LANGT!
Og lige lidt længere endnu, for: Hvor ofte spiser dit "flaske-barn" på 6-9 mdr. i løbet af en dag? OG HVOR MEGET?? Får dit barn grød 2-3 gange om dagen og så MME for resten?
Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal strukturere måltiderne i løbet af en dag - jeg er bange for at give for meget eller for lidt...
På forhånd tak
Jeg tror altid at det er svært at sige farvel til amningen uanset om man har ammet kort eller lang tid 
Her er en plan over hvad Amanda spiser i løbet af en dag, så kan du sammenligne
Amanda er ligeså gammel som dit barn.
Morgen: havregrød lavet på mme og med smørklat og 2 tsk mos.
Formiddag: Vælling (alt det hun kan) ca. 240 ml
Frokost: grøntsagsmos m. kød/øllebrød/hirse eller risgrød m. mos eller noget lignende. Lavet på mme. Umiddelbart herefter får hun en flaske mme ca. 240 ml. (alt det hun kan)
Eftermiddag: Lille portion mos
Aften: Mere eller mindre det samme som vi får, så dvs en eller anden form for kød, grøntsager og enten pasta, ris eller kartofler. Det er blended groft og med lidt mme
Nat nat-flaske: Vælling ca. 240 ml. (alt det hun kan)
Til alle måltider får hun vand.