spørgsmål til jer med hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2008

bette

hvor meget tjener jeres mand og hvor meget tjener i selv.. altså efter skat??

kunne bare godt tænke mig at vide.. om jeg kan beholde mit job eller jeg virkelig er nødtil at finde et andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2008

Diana...

bette skriver:

hvor meget tjener jeres mand og hvor meget tjener i selv.. altså efter skat??

kunne bare godt tænke mig at vide.. om jeg kan beholde mit job eller jeg virkelig er nødtil at finde et andet..

Min kæreste ligger på ca en 18000 efter og jeg ligger på ca 12000 efter skat jeg på sygedagpenge... og vi ejer et hus som vi ikke kan bo i da vi har revet det ned for at bygge det større og en fuld renovering så vi lejer nabohuset ved siden af. og vi kan godt klare det, men det kommer jo os and på hvor man bor henne vi på i en lille lorte by og det koster næsten ikke noget her.

Knus Diana

Anmeld

20. december 2008

Honningblomst

Kommer jo an på hvad huset koster i forhold til indkomst...
Jeg har boet i hus hvor jeg fik kontanthjælp og min mand var i voksenlære og vi havde 8000kr at leve for plus børnepenge...men huset var heller ikke dyrt..

Anmeld

20. december 2008

Muffinmus

Vi har hus og 2 biler. Bor i en lille by for at få et lækkert sted at bo man man tit bo på landet nog have bil jo
Vi er begge i Forsvaret og tjener ca 12.000 EFTER skat og 13.000 EFTER skat.
Så totalt efter skat er det godt og vel 25.000 kr til det hele.
Så man har oftets råd til et hus, det er mere om man vil bo der hvor huset man har råd til er og hvor stort et hus man vil have

Anmeld

20. december 2008

Rasmine

Efter skat?
Det kan man vel ikke rigtig "regne" ud på den måde?
Alle har vel forskelligt fradrag, enten pga. gæld, eller hus?

Anmeld

21. december 2008

Mathilde

Jeg er pt. på kontanthjælp og min kæreste er lige blevet udlært, men lige præcis hvad han får efter skat ved jeg ikke. Det er meget forskelligt pga overarbejde. Men vi har nettop fået lov til at købe hus
Men det afhænger jo meget af om man vil have et hus til 600.000kr eller til 1,2 mio. kr.
I kan sikkert få jeres bankrådgiver til at regne ud, hvor meget i ca. kan låne med de jobs i har nu.

Anmeld

21. december 2008

finkedinke

Jeg ville jo mene det var det omvendt regnestykke du skulle lave.
Kig på hvad i har af indtægt nu og afgør så ud fra det hvilket hus i har råd til.

Vi har købt et håndværkertilbud på landet syd for Køge. Før det boede vi i Ballerup, men skulle vi købe hus der havde vi været alt for afhængige af at have stabile indtægter og dermed være "fanget" i mine øjne.
Her hvor vi bor nu har vi råd til at en af os kan være på dagpenge hvis vi skulle være så uheldige at miste jobbet. Eller råd til en dejlig lang barsel osv osv

Ingen af os er højtlønnede, men at flytte udenfor de dyrere boligområder har gjort at vi har fået en godt og stort hus til billige penge.

Berith

Anmeld

21. december 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Min mand tjener ca. 25.000 kr. efter skat jeg selv (på su) ca. 7.000 kr. efter skat. Vi bor i eget hus og har to biler og et barn. Vi har ca. 15.000 til forbrug når der er trukket til de faste udgifter på budgetten. Når jeg bliver færdigguddannet om et års tid, ser det jo noget anderledes ud.

Vi vil gerne lave en tilbygning til vores hus, som i dag er 100kvm2 sådan at det bliver ca. dobbelt så stort. Vi er i gang med arkitekt osv. pt, men tror vi venter med at gå rigtig i gang til jeg er færdig med at læse, så økonomien bliver det bedre.

Mvh. Line.

Anmeld

21. december 2008

wamse

Mebach skriver:

Efter skat?
Det kan man vel ikke rigtig "regne" ud på den måde?
Alle har vel forskelligt fradrag, enten pga. gæld, eller hus?

Ja nemlig, for hvis man selv sidder i huset har man jo det fulde fradrag for huset også.
Nå men min mand har ca. 14000 efter skat og jeg har ca. 17000 efter skat.

Anmeld

21. december 2008

Nemesis

vi har hus og 2 biler. Manden havde før fradraget til huset 39000 ud efter skat og jeg har 12000 pt da jeg er på sygedp.

Hvad han har nu har jeg ikke styr på endnu.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.