Vuggestue.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

MLT

Jeg har simpelthen brug for at blive beroliget lidt .. Det er så småt ved at gå op for mig, at min lille datter skal begynde i vuggestue her d. 1 august. Til den tid er hun ikke engang 6 måneder (hun bliver seks måneder d. 7 august). Hun skal i vuggestue allerede, da jeg skal begynde i skole d. 12 august, for at få gjort min uddannelse helt færdig..  Nå men… Hun får stort set kun flaske. Det sker, at hun får en smule grød til middag, og smager lidt på vores mad. Hun vil ikke rigtig sove i løbet af dag, og når hun så endelig sover, så er det kun i 45 min af gangen. Hun har det bedst med at blive båret rundt på, og er ikke den bedste til at ligge for sig selv, og lege alene..
Min mand er lige startet op selvstændig, så han kan ikke tage barsel..
Skal jeg frygte noget, når jeg sender hende af sted så lille? Hvordan gør man i en vuggestue, når de er så små (og ikke kan noget selv), samtidig med, at der også er andre børn som skal hjælpes? Og sidste spørgsmål, hvad er en vuggestue i forhold til en dagpleje? Nogle postitive indlæg modtages gerne!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

PJessen

Vores datter starte da hun var 6½ måneder gammel i vuggestue den 16 juni 2011, og de tager meget hensyn til de hekt spæd der hvor hun er, og normalt sov hun heller ikke her hjemme men efter hun er starte tager hun en lur på 2-3 timer, vores ville også helst underholdes men det er også vendt 180 grad efter hun er starte hun spiser grød om morgen og så får hun en flaske af pædagogerne ind hun skal sove sin formiddags lure og så prøver de og give hende mose til middag og vil hun ikke have det får hun en flaske. Jeg havde det på samme måde som dig, men kan sig efter hun kun har været der 14 ag pga af ferie og sygdom, så er hun bare så sej til og gå i vuggestue, Der er fordele ved de starte når de er så små for når hun når til der hvor hun bliver ked af det når jeg aflever kan pædagog nemmere trøste hende og hun er mere tryg for så kender hun også dem.

Så tro ikke du skal være så nervøs, de skal nok tage hensyn til din lille guldklump får flaske.  

Anmeld

21. juli 2011

MLT

PJessen skriver:

Vores datter starte da hun var 6½ måneder gammel i vuggestue den 16 juni 2011, og de tager meget hensyn til de hekt spæd der hvor hun er, og normalt sov hun heller ikke her hjemme men efter hun er starte tager hun en lur på 2-3 timer, vores ville også helst underholdes men det er også vendt 180 grad efter hun er starte hun spiser grød om morgen og så får hun en flaske af pædagogerne ind hun skal sove sin formiddags lure og så prøver de og give hende mose til middag og vil hun ikke have det får hun en flaske. Jeg havde det på samme måde som dig, men kan sig efter hun kun har været der 14 ag pga af ferie og sygdom, så er hun bare så sej til og gå i vuggestue, Der er fordele ved de starte når de er så små for når hun når til der hvor hun bliver ked af det når jeg aflever kan pædagog nemmere trøste hende og hun er mere tryg for så kender hun også dem.

Så tro ikke du skal være så nervøs, de skal nok tage hensyn til din lille guldklump får flaske.  

Åh, det er jeg glad for at høre!! Og dejligt at høre, at de ligesom tager hensyn til hver enkelt barns behov .. Jeg tænker nok bare, at det er så mange børn, at der ikke er 'tid' til flaske osv.. 
Det er dejligt, at det er vendt sådan med din datter!!  

Anmeld

21. juli 2011

PJessen

EmmaJosephine skriver:

Åh, det er jeg glad for at høre!! Og dejligt at høre, at de ligesom tager hensyn til hver enkelt barns behov .. Jeg tænker nok bare, at det er så mange børn, at der ikke er 'tid' til flaske osv.. 
Det er dejligt, at det er vendt sådan med din datter!!  

Selvom der er mange børn, der som regl altid en fast på nye børn så de ikke bare bliver kaste rundt til 10 forskellig men der er ro om dem så de kan vende sig til stedt, nu ved jeg ikke hvor i landet i er men her i Århus er der mulighed for man selv er med de første par dage med sit barn, og det giver faktisk en vis ro at man også selv vender sig til stedet, synes hvert fald selv det var rart og være med for på den måde viser jeg også hende det er okay hun er der og jeg gå og kommer igen...

Anmeld

21. juli 2011

Zeus

Cajsa startede i dp da hun var 6 mdr, og dp moren var simpelthen så god til at tage hensyn til hende, selvom de var 2 der startede samme dag.. Men hun har aldrig fået hverken formiddags eller middagsflaske derude.. Og hvor vi aldrig har kunnet få hende til at sove i sin barnevogn, var det temmelig nemt for dp, og hun sov som en sten både formiddag og eftermiddag, og op til 3 timer om eftermiddagen  

Men Cajsa har altid været sart, og jeg var klar til at beholde hende hjemme for altid, allerede ved dag 2  Det var virkelig ikke morsomt, og heller ikke at overlade ansvaret for min lille pus, til en vildtfremmed.. Og især ikke, når hun ikke var større, og bare havde brug for sin moar!

Hun har dog taget det super godt, og der har aldrig været nogen problemer efter den første uge.. Og så valgte vi også fra start, at hun ikke skulle i gæste dp, men blev holdt hjemme, hvis dp var syg, og det støttede hun også op om.. Vi snakkede lidt den sidste dag om morgenen, hvor jeg gav udtryk for, at jeg under ingen omstændigheder ville have Cajsa i vuggestue (hun skal flytte dp d.1/8, fordi hende vi havde, lå alt alt alt for langt væk), og det var hun bare så glad for at høre mig sige, for det mente hun heller ikke, at hun kunne holde til. Og det samme, hvis hun havde gæstebørn, så holdte vi hende også hjemme i starten, fordi dp ikke ville kunne give hende lige så meget opmærksomhed, når hun havde 7 børn, og det var også en aftale vi havde lavet sammen med dp, da hun syntes det ville være synd for hende..

Så vores dp har været super god med hende, og har virkelig taget hensyn, og det har gjort mig tryg.. Jeg er så ærgelig over, at hun skal flytte dp, men det vil ikke gå op i en højere enhed når jeg selv starter i skole, og vi flytter endnu længere væk, da det i forvejen tog en time at komme derud og tilbage igen  bare fingre for, at den næste er lige så god!  

Anmeld

21. juli 2011

Sundahl88

min datter var knap 7 mdr da hun kom i vuggestue og de elskede at have hende fordi det er så sjældent de får dem så små og de var fantastiske til at tage sig af hende og hun udviklede sig super fint.

Den vuggestue min datter var i var de delt op i mindre grupper i den gruppe de var i så de helt små legede sammen osv.

Det gode ved vuggestue efter min mening er at der er altid åben selvom nogle er syge. man skal ikke ud til gæstedagplejer osv som hvis det var en dagpleje. der er fast personale og min datter har trives fantastisk.

Kan varmt anbefale vuggestue. Mange kan ikke lide at der er så mange børn osv, men de bliver ofte delt op i grupper efter alder og kunnen og pædagogerne er super gode til deres arbejde.

Tror ikke du skal være bekymret og det med mad og være på armen skal dit barn nok lærer med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.