hmm har lige brug for lidt råd her....Er nemlig lidt bange for at presse min datter, og samtidig usikker på hvordan og hvorledes med at hun skal smide bleen.
M.h.t. de 3 faser, så begyndte hun allerede sidste år at kunne fortælle os hvis hun havde haft afføring f.eks. og sidste år tissede hun en gang på potten hos dagplejemor efter middagslur.
Vi gjorde ikke så meget ud af det derhjemme andet end hun har fået potten, hvis hun har vist interesse for den osv. Men hun har ikke lavet noget siden på den.
HUn har i en periode synes det var sjovt at sidde på toilettet og bruge alt toiletpapiret
uden der dog blev lavet noget...vi roser hende hver gang osv.
Så har jeg to gange i denne sommer tænkt nu er det nu, og har taget bleen af hende, og aftaler med hende at hun bare kan sige til hvis hun skal på toilettet(dog godt klar over at det gør hun nok ikke), samt vi har prøvet at sætte hende på flere gange.....men det er hver gang endt med at hun gør i bukserne både tis og afføring, og så begynder hun at græde....og hun vil pludselig ikke sidde på toilettet og den anden dag da bleen var af hentede hun en ble, fordi hun VILLE have den på...
Jeg kapitulerede selvfølgelig, og blev faktisk lidt ked på hendes vegne....for det skulle jo gerne være en succes oplevelse det her (også derfor vi roser uanset hvad)...
Jeg er godt klar over, at det nok skal komme på et eller andet tidspunkt, så skal jeg bare lade det ligge,og så lade hende selv komme på banen ???
Det hjalp selvfølgelig ikke at hendes onkel den anden dag sagde til hende at "Jamen så skal du jo gå på toilettet" da hun stod ved mig og sagde (puhe) hendes ord for afføring....Hun skulle ikke lave/eller havde lavet men min mand mente hun måske havde lavet.....Hun gloede længe på onkel, og jeg blev helt kold indvendig....For årsagen til at han mente hun skulle gå på toilettet var at deres (som er to måneder yngre end min lige er begyndt at smide bleen), og jeg blev så gal, for det skal andre jo ikke blande sig i, og min datter skal jo på ingen måde føle sig forkert.
Hmm hun siger også nej hver gang vi spørger om hun har lavet noget i bleen for hun tidligere sagde ja....Faktisk som om hun ikke gider alt det der halløj, og det bare er nemmere med bleen.
Hmmm lang smøre håber nogen gider svare

mvh. moars