icsi og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. juli 2011

Klokkebloms

hej alle 

vi skal igang med icsi til september.

(har pt. 3 mdr. pause pga. vaccination for rødehunde)

vi har ikke været til noget info møde endnu, men forventer vi skal afsted i august. 

mit spørgsmål er, hvad har det kostet jer ? hører rigtig meget forskelligt alt fra 15000-150000 kr.

ikke at det har noget at sige for penge skal ikke forhindre os i at få ønskebarnet men rart at vide hvad vi kan forvente.

knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

baby84

Klokkebloms skriver:

hej alle 

vi har ikke været til noget info møde endnu, men forventer vi skal afsted i august. 

mit spørgsmål er, hvad har det kostet jer ? hører rigtig meget forskelligt alt fra 15000-150000 kr.

ikke at det har noget at sige for penge skal ikke forhindre os i at få ønskebarnet men rart at vide hvad vi kan forvente.

knus 

altså hvis det er første barn kan i få de 3 forsøg i det offentlige. 

Disse koster 5000 pr. ægopsætning og der ud over betaler man for medicinen, som kan løbe op i 10.000 pr gang. Dog er der en i det offentlige et loft på 15000 pr år.

så..Hvis du når 3 forsøg på et år giver det altså 30.000

Hvis du er medlem af danmark kan du få 100% af medicinudgifterne refunderet, hvis du melder dig i gruppe 2. (mener jeg giver ca 3500)

Hvis det er andet barn og i skal i det private er det vist noget med 45.000 for tre forsøg ex. medicin. 

Anmeld

20. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

hej alle 

knus 

Det er lige præcis en jungle at finde rundt i. Især efter de nye regler.

I kan som udgangspunkt regne med, at i selv skal betale for medicin op til 15.000 kr. Det sker hurtigt, da medicinen er rasende dyr. Derefter får i 100% retur når i køber medicin. 

Så kan i vælge at "købe" et enkelt ICSI forsøg, eller en pakke, som så f.eks. er på 3 forsøg, hvor i så kan få de 3 forsøg til en god pris. Bliver i så gravide i første eller andet forsøg, og graviditeten går som den skal, så mister i de sidste forsøg.

Jeg mener det var sådan at ICSI kostede ca. 20.000 på min klinik, og så kunne man købe en pakke med 3 forsøg for ca 50.000. Så lidt er der da at spare, hvis man kan finde pengene med det samme.

Der er også lidt forskel på om det er i det private eller offentlige. I det offentlige er det vist lidt billigere. Jeg var i det private, da jeg startede IUI hos dem gennem det offentlige og så fik lov at være med i et forsøg i ISCI bagefter.

Jeg ved ikke om du har helt styr på forskellen mellem IVF og ICSI, men forskellen er, at ICSI er men der er lidt forskel på proceduren ved befrugtningen og dyrkning af æggene. 

Der findes også lang og kort protokol, men der er den eneste forskel så vidt jeg husker, det nedregulerende medicin, og det er måske 500 kr fra eller til man sparer i kort frem for lang alt efter mærke og metode klinikken bruger (næsespray, sprøjter, tabletter)

Anmeld

20. juli 2011

Putomanen

Jeg har også forstået det, som baby84 skriver.

Det er en del billigere i det offentlige end i det private, til gengæld har man "kun" 3 forsøg i det offentllige.

Jeg vil dog lige tilføje, at du allerede skal være medlem af danmark, og ikke kan nøjes med at melde dig ind nu, ellers kan du ikke få tilskud.

Jeg håber, at du er blevet klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.