hej alle
vi skal igang med icsi til september.
(har pt. 3 mdr. pause pga. vaccination for rødehunde)
vi har ikke været til noget info møde endnu, men forventer vi skal afsted i august.
mit spørgsmål er, hvad har det kostet jer ? hører rigtig meget forskelligt alt fra 15000-150000 kr.
ikke at det har noget at sige for penge skal ikke forhindre os i at få ønskebarnet men rart at vide hvad vi kan forvente.
knus
Det er lige præcis en jungle at finde rundt i. Især efter de nye regler.
I kan som udgangspunkt regne med, at i selv skal betale for medicin op til 15.000 kr. Det sker hurtigt, da medicinen er rasende dyr. Derefter får i 100% retur når i køber medicin.
Så kan i vælge at "købe" et enkelt ICSI forsøg, eller en pakke, som så f.eks. er på 3 forsøg, hvor i så kan få de 3 forsøg til en god pris. Bliver i så gravide i første eller andet forsøg, og graviditeten går som den skal, så mister i de sidste forsøg.
Jeg mener det var sådan at ICSI kostede ca. 20.000 på min klinik, og så kunne man købe en pakke med 3 forsøg for ca 50.000. Så lidt er der da at spare, hvis man kan finde pengene med det samme.
Der er også lidt forskel på om det er i det private eller offentlige. I det offentlige er det vist lidt billigere. Jeg var i det private, da jeg startede IUI hos dem gennem det offentlige og så fik lov at være med i et forsøg i ISCI bagefter.
Jeg ved ikke om du har helt styr på forskellen mellem IVF og ICSI, men forskellen er, at ICSI er men der er lidt forskel på proceduren ved befrugtningen og dyrkning af æggene.
Der findes også lang og kort protokol, men der er den eneste forskel så vidt jeg husker, det nedregulerende medicin, og det er måske 500 kr fra eller til man sparer i kort frem for lang alt efter mærke og metode klinikken bruger (næsespray, sprøjter, tabletter)