Så har jeg fået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

MosterA

før baby panik. 

Jeg er 32+0 i morgen og da der er udsigt til at jeg bliver sat igang 14 dage før, kan jeg godt regne ud, at der ikke er ret lang tid til den lille kommer.

Så nu er jeg gået i panik over at jeg ikke ved hvad jeg skal bruge af tøj og hvormeget. Hvormeget tøj havde I fra starten og hvilken str.? Vil gerne undgå at lave alt for mange fejlkøb 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

miinimeal

uhh hvor spændene(;

jeg havde 50 og 56 men han svømmede i begge dele havde så 2 natdragter i 44 og de passet super i 2 uger(;

men jeg havde 13 natdragter(albert leede i en natdragt de 2-3 første måneder(;

havde 10 kortærmet bodyer

og 12 langærmet, og 15 par bukser og en hulans masse strømper, og 4 strømpebukser(:

og self huer og 2 dragter, 

men min søn brugte 50 i godt og vel 3 mdr og bukser i 4 mdr(; han var 3420 pg 51 ved fødslen så lidt at gå ud fra(;

held og lykke med den forstående fødsel(:

Anmeld

19. juli 2011

Nessie

Ingen panik Baby skal nok få tøj på, om du er klar eller ej

Jeg kan ikke huske hvor meget vi havde af hvert, tænkte jeg ikke så meget over. Men Daniel var 54 cm og 4.090 gram, og kunne passe str. 56 i en måned eller to.
Vi fik rigtig meget tøj til ham, så jeg var glad for at vi ikke havde købt en hel masse.

Vi skulle være på sygehuset i 5 dage, og min mor tog bare tøjet med hjem og vaskede med det samme, så havde vi dejligt nyt, renvasket tøj

Anmeld

19. juli 2011

Clisolka

MosterA skriver:

før baby panik. 

Jeg er 32+0 i morgen og da der er udsigt til at jeg bliver sat igang 14 dage før, kan jeg godt regne ud, at der ikke er ret lang tid til den lille kommer.

Så nu er jeg gået i panik over at jeg ikke ved hvad jeg skal bruge af tøj og hvormeget. Hvormeget tøj havde I fra starten og hvilken str.? Vil gerne undgå at lave alt for mange fejlkøb 

Jeg havde købt en del bodyer og sparkedragter i str. 56, og så småt i 62 - jeg havde ikke købt så meget i 50, hvilket viste sig var godt. Jeg fik en 4 kg baby, der passede str. 50 i 1 uge eller 2  Da hun var 7 uger gammel var hun i str. 62 

Anmeld

19. juli 2011

MosterA

Nessie skriver:

Ingen panik Baby skal nok få tøj på, om du er klar eller ej

Jeg kan ikke huske hvor meget vi havde af hvert, tænkte jeg ikke så meget over. Men Daniel var 54 cm og 4.090 gram, og kunne passe str. 56 i en måned eller to.
Vi fik rigtig meget tøj til ham, så jeg var glad for at vi ikke havde købt en hel masse.

Vi skulle være på sygehuset i 5 dage, og min mor tog bare tøjet med hjem og vaskede med det samme, så havde vi dejligt nyt, renvasket tøj

Ha ha det tip med at give mor tøj med hjem skal jeg da huske - god idé 

Anmeld

19. juli 2011

MosterA

alberts mor<3 skriver:

uhh hvor spændene(;

jeg havde 50 og 56 men han svømmede i begge dele havde så 2 natdragter i 44 og de passet super i 2 uger(;

men jeg havde 13 natdragter(albert leede i en natdragt de 2-3 første måneder(;

havde 10 kortærmet bodyer

og 12 langærmet, og 15 par bukser og en hulans masse strømper, og 4 strømpebukser(:

og self huer og 2 dragter, 

men min søn brugte 50 i godt og vel 3 mdr og bukser i 4 mdr(; han var 3420 pg 51 ved fødslen så lidt at gå ud fra(;

held og lykke med den forstående fødsel(:

Kan se at jeg lige mangler "lidt" 

Ved godt jeg ret hurtigt kan få fat i noget mere, men gider ikke lige bruge den første uge på at shoppe eller vaske hver dag 

Tak for svar det gav mig lidt et billede at hvad jeg mangler og hvad str. jeg skal gå efter.

Anmeld

19. juli 2011

MosterA

Babymor2010 skriver:

Jeg havde købt en del bodyer og sparkedragter i str. 56, og så småt i 62 - jeg havde ikke købt så meget i 50, hvilket viste sig var godt. Jeg fik en 4 kg baby, der passede str. 50 i 1 uge eller 2  Da hun var 7 uger gammel var hun i str. 62 

Frygter også lidt det med at stå med en masse som vi slet ikke får brugt, det er jo ikke fordi vi ikke har noget at bruge pengene på når nu der komme sådan en lille en 

Anmeld

19. juli 2011

marloutti

Det kommer jo meget an på hvor stor en baby man får... Vores søn vejede 2750, tabte sig til 2440... Han kunne godt ha brugt str 44, men vi havde et ton tøj i str 50 så det brugte vi bare... Nu er han tre mdr vejer ca 5 kg og bruger str 56, hvor noget stadig er lidt for stort...

Vi har så været så heldige at få vores tøj foræret fra alle mulige steder... Har selv sorteret hårdt i det. Men har da sparet en masse penge på tøj, da vi selv kun har købt 4 sæt i alt...

Anmeld

19. juli 2011

miinimeal

MosterA skriver:

Kan se at jeg lige mangler "lidt" 

Ved godt jeg ret hurtigt kan få fat i noget mere, men gider ikke lige bruge den første uge på at shoppe eller vaske hver dag 

Tak for svar det gav mig lidt et billede at hvad jeg mangler og hvad str. jeg skal gå efter.

jeg bruge MEGET den første tid virkelig meget,

men forstår sørme godt du ikke vil ud og shoppe efter du har født, havde jeg ihvertfald ikke lyst til(;

Anmeld

19. juli 2011

Clisolka

MosterA skriver:

Frygter også lidt det med at stå med en masse som vi slet ikke får brugt, det er jo ikke fordi vi ikke har noget at bruge pengene på når nu der komme sådan en lille en 

Jeg gjorde det, at hvis jeg fik brug for mere, så handlede jeg på nettet  Jeg fik foretaget et akut kejsersnit, så jeg kunne ikke lige rende rundt flere timer i centrum og kigge på babytøj 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.