14 mdr - en lur??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

Rosa

Tusind tak for jeres svar - så blev jeg ihvertfald klogere. Jeg tror bestemt ikke Jonte er klar til en lur endnu, men det er jo tydeligvis også meget forskelligt hvad jeres unger har haft brug for. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge vores børn startede i vs, da de var ca. 11 mdr. og i løbet af meget få måneder sov de kun 1 lur. I starten var det hveranden dag og så blev det til hver dag. Det rykkede sig helt naturligt, så det passede med rytmen i vs.

Anmeld

20. juli 2011

Jonatansmor

Her rodes der lidt rundt i de sovetider der, drengen har sommerferie fra sin DP, der kan trylleting for deroppe sover han 1 gang og minimum 2½ time.

Sommerferien er som sagt blevet meget rodet, hvis han står op før kl 6 kan han ikke holde til kl 12 så han får en halv time om morgenen, ikke senere end til halv ni og så sover han et sted mellem 1½-3 timer mellem 12 og 15. Puttetid er kl 20 om aftenen..

Nu hvor han officelt kan gå forventer jeg at hans søvnmønster retter sig ind igen, tænderne er også et issue kan jeg se på savl og rød numse og så har han et eller andet der skræmmer ham om natten... men det spekuleres der stadig over...

Anmeld

20. juli 2011

hompibompi;-)

Min knægt har fra han var 11 mdr kun sovet en lur, til trods for at vi står op kl 4.30, han sover fra ca 11.30 til 14,

Anmeld

20. juli 2011

TbCp

Liva var lige over 1 år da hun gik fra 2 til 1 lur.
Det skete i starten over i dagplejen, der var det noget nemmere for hende at holde sig vågen over formiddagsluren, i starten blev hun dog puttet rimelig tidligt til middagslur.
Og hun sov vel omkring 3 timer til middag da det var blevet til kun 1 lur. Den første tid sov hun dog stadig to lure herhjemme i weekends, det var som om der ikke helt skete nok og hun gik død og ville puttes. Men det var vel en måned eller 2 så kunne hun også nøjes med 1 lur herhjemme.

Anmeld

20. juli 2011

Mille83

Rosa skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at en skrev at børn på 14 mdr burde kunne nøjes med en lur om dagen? Jonte sover fra 8-9ish og 1-2 timer frem og igen 1-2 timer om eftermiddagen. han sover meget mindre i vuggestuen, somme tider kun en halv til en hel time... 

Hvad gør jeres unger på ca. samme alder? 1 eller 2 lure? 

Og hvordan gjorde I da I lagde lurene sammen til en? Blev luren så længere?

Kh

Rosa

Nicoline sover også 2 gange om dagen herhjemme, men i dagplejen kun en gang...

Alt i alt sover hun ca 4 timer dagligt  og 12-14 timer om natten uden afbrydelse, skøøøøøøøøøønt......

Anmeld

20. juli 2011

Mille83

Mille83 skriver:

Nicoline sover også 2 gange om dagen herhjemme, men i dagplejen kun en gang...

Alt i alt sover hun ca 4 timer dagligt  og 12-14 timer om natten uden afbrydelse, skøøøøøøøøøønt......

Og hun er også 14 mdr..

Anmeld

20. juli 2011

FrkLarsen

Rosa skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at en skrev at børn på 14 mdr burde kunne nøjes med en lur om dagen? Jonte sover fra 8-9ish og 1-2 timer frem og igen 1-2 timer om eftermiddagen. han sover meget mindre i vuggestuen, somme tider kun en halv til en hel time... 

Hvad gør jeres unger på ca. samme alder? 1 eller 2 lure? 

Og hvordan gjorde I da I lagde lurene sammen til en? Blev luren så længere?

Kh

Rosa

Emilie har siden hun var 10 måneder kun sovet 1 lur dagligt fra kl 12.30-14.00 ca. 

Hun er umulig at få til at tage en lur nr 2 ligemeget hvor træt hun er, men det er heller intet problem at putte om aftenen, hun sover i løbet af 5 min 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.