Lidt hjæp med min søn ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

mybaby-girl

Min søn er 8½ månede, og han får rugbrød til frokost, han er begyndt ikke at spise det han får, jeg putter det i munden og han spytter det ud igen, jeg bruger gaffel og han gør det samme, han får det i hånden eller på bordet, får han ikke spist det hele da han enten leger med det på bordet eller smider det på gulvet ....

Har I prøvet det samme og hva har I gjort ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

2721

Hej
Min søn gjorde det samme. Jeg tror det er en fase. Jeg lavede noget andet til ham. Så som avokado bider, kartofelmos eller laks i e periode og så en dag var det bare gået over. Ellers så skal han nok klare den. Han skal nok få han har brug for. Der burde intet ske ved han ikke spiser lige meget til alle måltider

Anmeld

19. juli 2011

Noneother

Min søn gjorde det samme. -OG gør det stadig en del.

Så jeg ber osse til at det bare er en fase...

Anmeld

19. juli 2011

Ciss

Altså, mine unger har aldrig giddet at spise det samme mange dage efter hinanden. Selv ikke som helt små. De kunne spise godt hver dag, sålænge jeg bare variede fra dag til dag. Så da de var små og ikke spiste så mange forskellige ting, så lavede jeg et lille roteringssystem for mig selv, så de fik noget forskelligt hver dag, og da fungerede det meget bedre.

Og det med at lege med maden, det kan Lillebror på 18 mndr stadig godt finde ud af.... Men det handler jo også en del om at eksperimentere med sine omgivelser....

I skal nok finde ud af et system, så det passer netop for jer. Lykke til!

Anmeld

19. juli 2011

mybaby-girl

Mange tak for svar  alle sammen

Så be'r vi også til at det bare er en fase de skal igennem ..

Så må jeg lig se om jeg kan blive lidt bedere til at variere lidt

Anmeld

19. juli 2011

SussieThyssen

mybaby-girl skriver:

Min søn er 8½ månede, og han får rugbrød til frokost, han er begyndt ikke at spise det han får, jeg putter det i munden og han spytter det ud igen, jeg bruger gaffel og han gør det samme, han får det i hånden eller på bordet, får han ikke spist det hele da han enten leger med det på bordet eller smider det på gulvet ....

Har I prøvet det samme og hva har I gjort ???

Det er en periode de skal igennem, hvor de begynder at eksperimentere mere med maden end de får spist den.
Så lad ham eksperimentere, og giv ham evt noget brød han bedre kan lide end rugbrød, fx bondebrød eller lignende, som ikke er så kradsbørstigt.
Men som sagt..lad ham undersøge maden..han skal nok spise det han har lyst til, selvom det grisser en del mens den fase står på.
Du må endelig ikke tvinge ham på nogen måde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. juli 2011

Lone Jakobsen

jeg giver de andre ret. lad ham lege og hygge med maden. prøv forskelligt pålæg som fx. markrel, leverpostej eller torskerogn. se om han foretrækker noget bestemt.

her får børnene øllebrød hvis de i en periode ikke har lyst til rugbrød. men ellers servere jeg ting som fx. grøntsagstærte, små frikadeller eller kogte kolde gullerødder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.