Min datter vil ikke af med bleen - hvordan gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Mi

Øv altså. Min datter bliver tre til november. Hun kan holde sig i flere timer uden at tisse i bleen, hun vil gerne sidde på wc, men laver ikke noget der. Hun siger ofte når hun lige har tisset i bleen og lavet lort.

Alligevel vil hun bare ikke af med bleen. Vi har prøvet to gange, og i løbet af en dags tid, så tisser hun ikke mere i bukserne. Problemet er bare, at hun heller vil tisse på potte eller wc, men holder sig. Hun kan holde sig til langt hen på eftermiddagen, og så går hun helt i panik, når hun bare ikke kan holde sig mere.

Nu vil hun ikke have bleen af, for som hun siger: "Nej, jeg tisser på gulvet"

Jeg ville bare så gerne at hun kunne lærer at give slip på tisset og tisse på wc, for flere gange har hun tisset en stor potion i bleen, lige efter hun har siddet på wc.

Jeg siger også, at når hun tisser på wc, så får hun en slik (det hjalp ved de store). Men det er hun altså ligeglad med, eller også kan hun virkelig ikke give slip på det.

Men jeg må vel vente.

Hvordan gjorde i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Vingummien

Venter. Hun er jo ikke 3 endnu.

Min er 3 om 2 uger og har stadig ble, og i børnhaven siger de at det nok skal komme når han begynder der Så jeg tager det helt roligt

Anmeld

18. juli 2011

Mi

Vingummien skriver:

Venter. Hun er jo ikke 3 endnu.

Min er 3 om 2 uger og har stadig ble, og i børnhaven siger de at det nok skal komme når han begynder der Så jeg tager det helt roligt

Ja det haster jo ikke. Det er bare fordi hun kan gå tør så lang tid, og har en masse andre tegn på at være klar, så bliver jeg lidt utålmodig. Det ville også være rart, at hun blev renlig her om sommeren, så flyverdragt og støvler ikke bliver våde hver gang.

Anmeld

18. juli 2011

Angelica

Jeg ventede.

Min datter har først smidt bleen her for nogle måneder siden, og det var kun fordi hun selv ville. Jeg prøvede også tidligere at se, om vi ikke kunne droppe den, men der var hun ikke parat.

Så ja, du kommer til at vente, for du kan alligevel hverken gøre til eller fra. I værste tilfælde kan du bare give din datter en rigtig ubehagelig tid fordi hun selvfølgelig godt kan mærke, at du vil have hende til at droppe bleen og det kan blive en stressfaktor der gør, at hun beholder den endnu længere.

Desuden... hun skal smide bleen for sin egen skyld, ikke for din

Anmeld

18. juli 2011

Vingummien

Mi skriver:

Ja det haster jo ikke. Det er bare fordi hun kan gå tør så lang tid, og har en masse andre tegn på at være klar, så bliver jeg lidt utålmodig. Det ville også være rart, at hun blev renlig her om sommeren, så flyverdragt og støvler ikke bliver våde hver gang.

Ja helt sikkert, men man må endelig ikke presse

Anmeld

18. juli 2011

Angelica

Min blev forøvrigt 3 år i september, og hun kunne også sagtens holde sig tør tidligt, men hun var bare ikke parat til at give slip før.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

Angelica skriver:

Jeg ventede.

Min datter har først smidt bleen her for nogle måneder siden, og det var kun fordi hun selv ville. Jeg prøvede også tidligere at se, om vi ikke kunne droppe den, men der var hun ikke parat.

Så ja, du kommer til at vente, for du kan alligevel hverken gøre til eller fra. I værste tilfælde kan du bare give din datter en rigtig ubehagelig tid fordi hun selvfølgelig godt kan mærke, at du vil have hende til at droppe bleen og det kan blive en stressfaktor der gør, at hun beholder den endnu længere.

Desuden... hun skal smide bleen for sin egen skyld, ikke for din

Ja det er rigtigt, er også bange for at et forsøg mere, bare vil skræmme hende endnu mere. Hun er i forvejen jo bekymret over at hun skulle komme til at tisse på gulvet.

Men sådan var det egentlig også da hun skulle lærer at gå, nu jeg tænker over det. Hun kunne egentlig godt gå i et par måneder, men gjorde det bare ikke, hun ventede til hun var fuldstændig sikker. Måsker er det også sådan hun har det med at blive renlig.

Anmeld

18. juli 2011

LISBETH:-)

Min Amalie har aldrig ville gøre noget som helst andre steder end i bleen så var også ret bekymret. Men da hun startede i bh og så de andre sidde på toilettet gik det pludselig stærkt og på 1 måned gik vi fra at hun aldrig ville smide bleen til at hun gjorde det! 14 dage senere smed hun den også om natten!

Så jeg vil sige giv hende tid, det skal nok komme lige pludselig. Hun er heller ikke så gammel endnu at det ikke er ok og bruge ble.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

Angelica skriver:

Min blev forøvrigt 3 år i september, og hun kunne også sagtens holde sig tør tidligt, men hun var bare ikke parat til at give slip før.

Hun kan jo også sagten komme i børnehave med ble. De store blev bare renlige lige da de var fyldt to, så er nok bare utålmodig.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

lisbeth2910 skriver:

Min Amalie har aldrig ville gøre noget som helst andre steder end i bleen så var også ret bekymret. Men da hun startede i bh og så de andre sidde på toilettet gik det pludselig stærkt og på 1 måned gik vi fra at hun aldrig ville smide bleen til at hun gjorde det! 14 dage senere smed hun den også om natten!

Så jeg vil sige giv hende tid, det skal nok komme lige pludselig. Hun er heller ikke så gammel endnu at det ikke er ok og bruge ble.

Jeg tror også at det kommer i børnehaven, hvis det ikke kommer inden. Det er bare ofte jeg skal skifte hende, hvor hun fx har været tør en hel formiddag. Men jeg må væbne mig med tålmodighed. For hun VIL bare ikke have den ble af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.