Svagt positiv urintest men negativ blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
10 svar
1 synes godt om
18. juli 2011

Nanna R.R

Hej alle

Jeg er ny i dette forum, men har lige et par spørgsmål, som jeg virkelig håber, nogen kan hjælpe mig med. Jeg stoppede med p-piller (gennem 11 år) for ca. to måneder siden. Jeg havde første dag i min første menstruation d. 15. juni så er altså nu gået tre dage over tiden for forventet menstruation (såfremt min menstruation altså er regelmæssig, hvilket jeg jo reelt ikke ved, da det kun er anden gang siden stop på p-piller)

Jeg havde dog 14 dage inde i "sidste" cyklus smerter som ved menstruation, hvilket jeg regner med var min ægløsning. Siden da har jeg haft forskellige symptomer: MEGET træt; jeg kan næsten sove hele tiden, smerter i underlivet (vekslende mellem menstruationslignende smerter og små jag lige over skambenet) og har desuden været utrolig humørsvingende.

I fredags (forventet dag for min menstruation) tog jeg en graviditetstest (clearblue) som viste klart negativ. Men min menstruation er stadig ikke kommet, så i morges tog jeg endnu en, og efter ca. et minut kom der en (meget) svag streg nummer to. Jeg var lidt forvirret, men har jo hørt, at en streg er en streg, så jeg fortalte det til min kæreste, og sammen tog vi til lægen for at få det bekræftet.

Vi opholder os i udlandet, så af forsikringsmæssige årsager, ville vi gerne have lægens ord for det hurtigst muligt. Jeg fik taget en blodprøve, og to timer efter kom vi tilbage efter resultatet, som viste negativ

Jeg var selvfølgelig skuffet, men jeg er stadig ikke overbevist, og da vi kom hjem tog jeg endnu en test. Denne viste ligeledes en (dog endnu svagere) streg nummer to. Men dette var jo heller ikke min morgenurin, så det giver jo mening, at koncentrationen af HCG er lavere nu.

Jeg vil meget gerne vide, om der er nogen her der enten selv har prøvet, eller kender nogen, der har prøvet at stå med en (svagt) positiv test og en negativ blodprøve - og var I/de i så fald gravide?

Jeg GLÆDER mig til at læse jeres svar!!!

Mange hilsner og held og lykke til alle jer, der ønsker familieforøgelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

mukka88

op 

Anmeld

18. juli 2011

Rockertand

Jep, og mit HCG var 2, så det vil sige ikke gravid (alt under 5 er ikke gravid).

Held og lykke.

Anmeld

19. juli 2011

Nanna R.R

Tak 

Men den skal jeg vist lige have skåret ud i pap; det vil altså sige, at du IKKE var gravid eller?

Andre der har samme erfaringer ?

Anmeld

19. juli 2011

Rockertand

Nanna R. R. skriver:

Tak 

Men den skal jeg vist lige have skåret ud i pap; det vil altså sige, at du IKKE var gravid eller?

Andre der har samme erfaringer ?

HCG blev målt til 2, og dermed var jeg ikke gravid (referenceværdien siger op til 5 uden konstateret graviditet, hvis den er over 5, så er det ét eller andet i gære, men ikke sikkert levedygtigt).  Jeg havde taget en test for at udelukke graviditet, men der kom faktisk en nr. 2 streg, og læge mente også, at den var svag positiv, så derfor blev der taget en blodprøve. Det er stadig et uløst mysterium, og der er ingen logisk forklaring på det.

Anmeld

19. juli 2011

Nanna R.R

Hmm... det lyder mærkeligt Jeg er også efterhånden indstillet på, at mine to tests ikke var til at stole på.  Bare mærkeligt, da de jo burde være mindre følsomme/præcise end blodprøven. Det var nok bare falsk alarm.

Tak for dit svar - håber, det siden er lykkedes for dig

Anmeld

19. juli 2011

henh01

prøv at tage en test igen om et par dage krydser for at der er en spire

Anmeld

20. juli 2011

Nanna R.R

Arghhh!!! Nu er jeg altså for alvor forvirret! 

Kunne selvfølgelig ikke dy mig for at tage den sidste test i beholdningen, som lå og stirrede udfordrende på mig på badeværelset. Det var egentlig bare for at tage den, så jeg ikke længere blev fristet, og så f***** efter ingen tid kommer der en streg nummer to, som er betydeligt tydeligere end de to foregående tests. Der er helt klat farve i, og jeg kan se den i strakt arm og tilmed i et dårligt oplyst soveværelse. Hvad hulen skal man så tro???

Den test, jeg har taget er clearblue; altså den med to blå streger (ikke den med krydset) Kan det være denne test, der er noget galt med?? Jeg har læst, at Clearblue skulle være en af de bedste på markedet med en sikkerhed på over 99 %!

Min kæreste kan også sagtens se den, men den skide blodprøve (undskyld sproget ) Viste jo negativ for bare to dage siden - og det skulle jo være den, der har ret eller??

Please; hvis nogen har bare den mindste erfaring eller tanke omkring dette, så vil jeg meget gerne høre det!!!

Vi har besluttet os for at slå koldt vand i blodet (virkelig nemt!!) og vente et par dage med at kontakte en læge.

Det er altså en rigtig dum situation, synes jeg. Havde altid forestillet mig scenariet således; at man føler, man er gravid, man tager en test, den er positiv, ergo; man er gravid.

Undskyld det (igen!!) lange indlæg, men er bare SÅ forvirret!

Anmeld

20. juli 2011

170811

Nanna R. R. skriver:

Kunne selvfølgelig ikke dy mig for at tage den sidste test i beholdningen, som lå og stirrede udfordrende på mig på badeværelset. Det var egentlig bare for at tage den, så jeg ikke længere blev fristet, og så f***** efter ingen tid kommer der en streg nummer to, som er betydeligt tydeligere end de to foregående tests. Der er helt klat farve i, og jeg kan se den i strakt arm og tilmed i et dårligt oplyst soveværelse. Hvad hulen skal man så tro???

Den test, jeg har taget er clearblue; altså den med to blå streger (ikke den med krydset) Kan det være denne test, der er noget galt med?? Jeg har læst, at Clearblue skulle være en af de bedste på markedet med en sikkerhed på over 99 %!

Min kæreste kan også sagtens se den, men den skide blodprøve (undskyld sproget ) Viste jo negativ for bare to dage siden - og det skulle jo være den, der har ret eller??

Please; hvis nogen har bare den mindste erfaring eller tanke omkring dette, så vil jeg meget gerne høre det!!!

Vi har besluttet os for at slå koldt vand i blodet (virkelig nemt!!) og vente et par dage med at kontakte en læge.

Det er altså en rigtig dum situation, synes jeg. Havde altid forestillet mig scenariet således; at man føler, man er gravid, man tager en test, den er positiv, ergo; man er gravid.

Har ikke prøvet noget lign og kan ikke give dig nogen råd, men ville bare lige sige at jeg håber for jer der er en lille spire i maven! Lyder da underligt at 3 graviditets teste skulle tage fejl. Krydser fingre

Anmeld

20. juli 2011

Mutti2B

Nanna R. R. skriver:

Findes der andre clearblue graviditetsteste ud over den med krydset, den digitale og den digitale med ugeindikator?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.