HJÆLP hvad kan der være i vejen? Hvad søren skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Tona

Ih altså, nu ved jeg hverken ud eller ind. Amanda har i lang tid fået en flaske vælling morgen, 1 flaske mme efter frokost og så en flaske vælling inden hun sover om aftenen. Ud over dette får hun skemad (og er begyndt tidligt på skemad, så har fået det i flere mdr allerede. Hun får self. også vand til maden.

Nu er hun så nærmest fra den ene dag til den anden de sidste to dage begyndt at nægte at drikke sin mme/vælling. Hun spiser en smule af flasken og nægter så at spise mere. Hun kæmper sig op at sidde og vil holde flasken selv og vil alligevel ikke spise noget af den selv om hun så får lov at sidde og holde den selv.

Så kunne man måske sige at hun nok bare er kørt død i flasken og bare skal have udelukkende skemad og jerndråber...men er det ikke meget tidligt?

Og problemet er at hun virker til at mangle flasken og nu sover komplet elendigt om dagen de sidste to dage fordi hun ikke får flasken inden hun sover som hun plejer. Så hun virker til at mangle den på en eller anden måde.

Hun vil gerne drikke en smule af sin vælling om morgenen og en god sjat af sin vælling inden sengetid, men afviser komplet mme efter frokost. Der er mme i hendes morgen-grød og hendes frokost så lidt får hun jo trods alt. Har tænkt på at prøve at give hende mme i hendes tudekop sammen med frokosten?

Er der ikke nok nogen der er klogere end mig der kan råde mig i det her for det er ikke særlig sjovt at sidde her og være lidt utryg ved det og min sp er på kursus i dag så man kan ikke ringe til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Tona

Jeg kan lige tilføje at jeg har prøvet at skifte vællingen ud med mme, men med meget skidt resultat.

Anmeld

18. juli 2011

mortilnoahogmelina

Præcis sammen problem har vi her med mme han nægter simpelthen at spise den flaske .

Jeg har fået af vide jeg bare skal give ham det mme hani løbet af dagen .
Og jerndråber Noah er knapt 7 måneder .

Anmeld

18. juli 2011

2babygirls

Amandas-mor skriver:

Jeg kan lige tilføje at jeg har prøvet at skifte vællingen ud med mme, men med meget skidt resultat.

Sådan var det også her da hun ramte de 6 mdr. Så gav hun IKKE flasken og i hvert fald heller ikke MME mere.
Så det var ren babymælk (den fra arla) i kop og vand. Måske du bare skulle tilbyde hende noget mere mad, i mellem de store måltider!!!

Vi giver dog jernpulver. Total nemt, over grøden og det farver ikke tænderne

Anmeld

18. juli 2011

Tona

Pernille08 skriver:

Præcis sammen problem har vi her med mme han nægter simpelthen at spise den flaske .

Jeg har fået af vide jeg bare skal give ham det mme hani løbet af dagen .
Og jerndråber Noah er knapt 7 måneder .

Men det er bare svært, for hun er jo totalt træt fordi hun ikke kan sove fordi hun ikke får mælken og græder fordi hun mangler den, men kan ikke finde ud af at drikke det.

Anmeld

18. juli 2011

Tona

Nu er kl. 17.08 og Amanda har lige skreget for vildt, bællet en hel flaske mme og faldet i dyb søvn på det totalt forkerte tidspunkt! Hun er jo totalt udmattet af at hun ikke kunne sove til middag da hun ikke fik sin mme der. Den flaske hun har drukket nu plejer hun jo at få inden luren efter frokosten. Suk...jeg kan ikke blive klog på det her! Hun ville heller ikke drikke mme af tudekoppen tidligere.

Anmeld

18. juli 2011

Tona

Tina&Martin skriver:

Sådan var det også her da hun ramte de 6 mdr. Så gav hun IKKE flasken og i hvert fald heller ikke MME mere.
Så det var ren babymælk (den fra arla) i kop og vand. Måske du bare skulle tilbyde hende noget mere mad, i mellem de store måltider!!!

Vi giver dog jernpulver. Total nemt, over grøden og det farver ikke tænderne

Jeg har prøvet at give hende små mellemmåltider mellem de store og vand til. Men det hjælper ikke for det er  mme hun græder efter og hun er ikke tilfreds før hun har fået det ned, hvilket er ret træls når hun så pludselig ikke vil have det af hverken tudekop eller flaske før hun er så langt ude at hun bare har grædt og grædt og det er langt over både sove og spisetid.

Anmeld

18. juli 2011

mortilnoahogmelina

Amandas-mor skriver:

Men det er bare svært, for hun er jo totalt træt fordi hun ikke kan sove fordi hun ikke får mælken og græder fordi hun mangler den, men kan ikke finde ud af at drikke det.

Jamen det er præcis det sammen har har af problem her . Men jeg kan heller ikk tvinge ham til at drikke det .

Anmeld

18. juli 2011

MorEllen

Phu -jeg synes det lyder bekendt! Min pige er knapt 6 måneder, og får kun mme og grød foreløbig.. Men hun vil kun have omkring 100 ml mme hver gang, også begynder hun at ville sidde op og vrider sig bare væk fra flasken... Hun gider heller ikke vand til grøden.. Pga de små mengdene mme hun får, så har hun svært ved at falde i søvn, og sover meget kort tid når hun først sovner... Heldigvis har hun mange tunge bleer, så det ser jo ud som hun får den væske hun har brug for alligevel, selv om det bare er mindre end før.
Det kan jo set ud som om det er noget med alderen...ser der er flere som oplever det samme som dig her..!

Anmeld

18. juli 2011

Tona

Morellen skriver:

Phu -jeg synes det lyder bekendt! Min pige er knapt 6 måneder, og får kun mme og grød foreløbig.. Men hun vil kun have omkring 100 ml mme hver gang, også begynder hun at ville sidde op og vrider sig bare væk fra flasken... Hun gider heller ikke vand til grøden.. Pga de små mengdene mme hun får, så har hun svært ved at falde i søvn, og sover meget kort tid når hun først sovner... Heldigvis har hun mange tunge bleer, så det ser jo ud som hun får den væske hun har brug for alligevel, selv om det bare er mindre end før.
Det kan jo set ud som om det er noget med alderen...ser der er flere som oplever det samme som dig her..!

Ja, jeg er faktisk også overrasket over at der er så mange andre som nikker genkendende til det.

Det der også er så mærkeligt er at vælling det glider ned (omend stadig i mindre mængder end før), så hvis jeg bare måtte give hende vælling i alle 3 flasker kunne jeg nok løse det sådan...men det må man jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.