En stor dåb!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

SSL

Hej baby.dk

Sagen er den, at min kæreste og jeg allerede nu planlægger Vores datters dåb, til April ..

Jeg skal føde til December, og der SKAL alt være på plads, da det sidste jeg gider at planlægge når vi har hende hos os, er dåb

Men men, da vi har en gæsteliste på 105 mennesker, er vi nødsaget til at finde kirke, lokale osv NU, da der må være rift om store lokaler her i byen

Er der nogle der ved, hvordan og hvor længe i forvejen man kan søge om at hun må døbes i et andet sogn end dét vi bor i?

Og hvad har I valgt af mad, når det kommer til SÅ mange mennesker? (Vi har tænkt på enten at få lavet en lun frokost, af en kok, eller koldt bord, i form af rugbrød, forskellige franskbrød, en masse forskellige spegepølser, alm. pålægspølser, ostebord osv, er det evt. noget I stemmer for af de her to frokoster?)

Har I lokaler i området der kan rumme SÅ mange? Det har vi tilsynladende ikke, og så er spørgsmålet hvordan man finder et så stort lokale, nogle idéer?

Ville/havde I bordplan for så mange mennesker? (tænker både at det er et STORT stykke arbejde, men det er lidt mange mennesker der ellers skal placere sig selv hvis ikke)

- Til sidst vil jeg spørge om I ved, om der holdes dåbe på lørdage?

Det var vidst det, indtil videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det var godt nok mange I skal have med til dåb

Vi kunne ikke bestille tid til dåb før, at jeg havde født. Der er i de fleste kirker mulighed for lørdagsdåb 1 gang om måneden. Du kan tjekke det på kirkens hjemmeside.

Vi var ca 60 til begge dåb og vi havde valgt ikke, at lave bordplan. Vi havde dog lavet et børnebord og ellers måtte man sidde, hvor man havde lyst.

1. gang lånte vi et selskabslokale, hvor vi fik buffet.  

2. gang havde vi et stort telt i haven, hvor vi fik helstegtpattegris med tilbehør.

Anmeld

18. juli 2011

ledermus

jeg bestilte dåb til min søn 1½ måned før han blev født

Anmeld

18. juli 2011

Maja_4000

Vi havde inviteret 87 , og vi blev 79 ..
Vi lavede "bare" boller og kage .. Synes det ville blive alt for dyrt med alle de mennesker ellers

Anmeld

18. juli 2011

SSL

MoarHvidovre skriver:

Det var godt nok mange I skal have med til dåb

Vi kunne ikke bestille tid til dåb før, at jeg havde født. Der er i de fleste kirker mulighed for lørdagsdåb 1 gang om måneden. Du kan tjekke det på kirkens hjemmeside.

Vi var ca 60 til begge dåb og vi havde valgt ikke, at lave bordplan. Vi havde dog lavet et børnebord og ellers måtte man sidde, hvor man havde lyst.

1. gang lånte vi et selskabslokale, hvor vi fik buffet.  

2. gang havde vi et stort telt i haven, hvor vi fik helstegtpattegris med tilbehør.

Ja, det er en stor dåb.. Vi kommer fra to store familier, og min kæreste har en del venner, med kærester og børn, og så har han venner fra fodbold, og jeg har veninder med mænd og børn, så det løber rigtig flot op

Vi havde faktisk snakket lidt om helstegt pattegris, men vi er nu meget i tvivl.. Og sjovt nok, havde vi også talt om at rykke det til Maj, og slå telt op i mine svigers have, men - vi ved ikke om vi kan være der, og tør næsten ikke at satse på vejret.. Hehe.. men tak, for din deling - det er jo værd at tænke videre over!

Anmeld

18. juli 2011

SSL

ledermus skriver:

jeg bestilte dåb til min søn 1½ måned før han blev født

Jeg prøver at ringe til dem imorgen, og spørge hvor længe inden vi skal søge, når nu vi også kommer fra et andet sogn af...

Anmeld

18. juli 2011

SSL

Maja_4000 skriver:

Vi havde inviteret 87 , og vi blev 79 ..
Vi lavede "bare" boller og kage .. Synes det ville blive alt for dyrt med alle de mennesker ellers

Ja, der er også allerede sparet op Og så kører vi til tyskland med mine forældre og køber sodavand, slik, chokolader, øl, vin osv..

Vi har tænkt på selv at købe en masse lækkert pålæg, og så få bageren til at bage rugbrød, franskbrød osv, og så har vi allerede nu arrangeret to serveringspiger, der skulle tilberede det lækkert, på sølvfade, så det ser fint og indbydende ud...

Men ja, er godt nok i tvivl om det er den lune kokkefrokost der er bedst, eller et koldt bord

Anmeld

18. juli 2011

Caroline86

Hej smukke...

God idé at planlægge  god tid

Vi havde lørdags dåb da Laura skulle døbes... vi havde KUN familie (de venner der var med kan tælles på én hånd og er så tætte at vi betragter dem som familie) og vi endte med at være godt 70 mennesker (vi havde faktisk omkring 20 afbud)...

Vores præst fortalte os at man normalt ikke kan bestille dåben inden fødslen og så er det jo svært med lokaler osv Men vi nåede det nu altså alligevel og Laura blev døbt da hun var 3½ måned

Vi havde eftermiddags dåb og tog efter det ned til vores hus hvor vi havde dækket op til kaffe og kage og solen bagte sidst på eftermiddagen havde vi en "guidet tour" rundt i området omkring huset (noget der hedder Ådalen - SÅ smukt) så dem fra sjælland kunne se hvor vi boede og omkring kl.17 mødtes alle på det golfresort der var lige hvor vi boede (10 min gang fra vores hus) hvor vi fik velkomstdrink på terassen og så var der grillet oksemørbrad, sødmælkskalv, kylling og pølser med KÆMPE salatbord og hjemmebagt brød. Til dessert fik vi hjemmelavet vaniljeis med frisk frugtsalat.. mmhmmm! Vi havde bordplan for at sikre at folk sad blandet (Daniels og min familie kendte ikke hinanden i forvejen) og det var helt perfekt! Folk hyggede sig endnu mere end forventet og begge familier taler stadig om dagen/aftenen De der kom fra sjælland kunne så overnatte på søhøjlandet, hvor vi havde forhandlet os til en god pris, og næste morgen kom mange af dem ned til os og spiste morgenmad

Gad vide om jeg har fået svaret på det hele nu? bum bum... hæh...

Ellers må du skrive og spørge Har I tilknytning til den kirken hvor I vil have dåben afholdt? Ellers er det ikke sikkert I får lov, nemlig

I øvrigt fortalte vores præst os også at de SKAL afholde lørdagsdåb hvis det er det parret ønsker... de må ikke sige nej! Men man risikerer at kirkesangere osv har fri (igen - god idé at være ude i god tid )..

du spørger bare løs, smukling

knus

Anmeld

18. juli 2011

Lusi

Nu ved jeg ik hvor du kommer fra, men i Køge har de et der rummer 110 prs. Og ja vores datter blev døbt en lørdag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.