hvad skal man englig ha til storesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.882 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

NinaNymannMadsen

ja nu skal min datter på 2 jo være storesøster til oktober. og nu er mit spørgsmål hvilke ting er rigtig godt at ha både til hende og baby.

vi har selvf tænkt vi skal ha et ståbrædt til barnevognen så Asta stadig kan komme med ud og gå uden at vi skal ha både barnevogn og klapvogn med.

men hvilke andre ting er også vigtig og godt at ha hjemme.

vi har jo alle de ting fra asta af til lillesøster altså seng (tremmeseng), puslebord og pusletaske, badekar (dogen ingen stol til baby) skråstol,højstol, legetøj, barnevogn og klapvogn.

men hvad mere er godt at ha til dem begge når de nu bliver to til oktober og Asta ikk er ældre når lillesøster kommer.

håber der er nogen der kan hjælpe mig, det vil være rart at ha på plads og vi skal ud på onsdag og købe nogen af de dyrere ting nemlig da vi jo får børnepenge der.

mange tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Maja_4000

Nu har jeg jo ikke selv to børn .. Men ville bare lige sige at det der ståbræt skulle være ret dumt at gå bagved .. Kender mange som har mistet neglen på storetåen , fordi man banker foden op i .. Og det gør vidst ret ondt (; Og så kommer man også til at gå foroverbøjet , fordi man skal gå længere væk fra vognen end man normalt ville gøre

Anmeld

18. juli 2011

NinaNymannMadsen

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg jo ikke selv to børn .. Men ville bare lige sige at det der ståbræt skulle være ret dumt at gå bagved .. Kender mange som har mistet neglen på storetåen , fordi man banker foden op i .. Og det gør vidst ret ondt (; Og så kommer man også til at gå foroverbøjet , fordi man skal gå længere væk fra vognen end man normalt ville gøre

okay. har kun hørt godt om det.

har hørt at de der søskende sæder man kan få slet ikk skulle være gode da vognen bliver skæv af det og derfor tænkte vi jo ståbrædt ville være bedre for det jo ikke oven på vognen.

Anmeld

18. juli 2011

Maja_4000

NNM skriver:

okay. har kun hørt godt om det.

har hørt at de der søskende sæder man kan få slet ikk skulle være gode da vognen bliver skæv af det og derfor tænkte vi jo ståbrædt ville være bedre for det jo ikke oven på vognen.

Det kommer nok an på vognen .. Vi valgte en hvor den skulle kunne tåle det .. Men det må tiden jo vise
Ellers findes der de der "efterløbere" , mener jeg det hedder ..

Men det kan jo også være det fungerer for jer (: Har bare prøvet det en gang , og jeg var ikke imponeret :b

Anmeld

18. juli 2011

NinaNymannMadsen

Maja_4000 skriver:

Det kommer nok an på vognen .. Vi valgte en hvor den skulle kunne tåle det .. Men det må tiden jo vise
Ellers findes der de der "efterløbere" , mener jeg det hedder ..

Men det kan jo også være det fungerer for jer (: Har bare prøvet det en gang , og jeg var ikke imponeret :b

vi har en basson barnevogn.

vi kan altid prøve og se hvordan det går med et ståbrædt jo og håbe på det fungere. nu er asta da gudskelov så stor at hun hellere vil gå end at sidde i vognen og kikke. der er bare fart over feltet. men det jo også begrænset for hvor længe hun kan klare at gå uden at blive træt

Anmeld

18. juli 2011

NinaNymannMadsen

opper den lige. den forsvant ret så hurtig.

Anmeld

19. juli 2011

LC

Basson barnevogne er ikke godkendte til brug af søskende sæde... Dermed ikke sagt at der ikke er nogle der sætter det på alligevel, men det er som regel også dem der siger at vognen hænger...

Jeg har selv brugt ståbræt da jeg passede 2 små børn, og var mega træt af at bruge det, så er aldrig noget jeg ville anbefale.

Står også selv og har en snart 2 årig datter som skal være storesøster. Vi har købt en Emmaljunga twin nitro, for det tror vi på er den bedste løsning.

En anden ting som vi har tænkt meget over er, at storesøsterne skal have en storesøster gave når babyen kommer hjem fra sygehuset, så hun ikke føler sig overset. Alt efter alder og interesser kan man jo overveje hvad man skal give...

Min datter går dog meget op i dukker for tiden, så hun får en stor dukke (40cm) SÅ kan hun skifte dukken når jeg skifter baby, og hun får også en lille dukkevogn til den:-) Bare så hun føler hun også er med i det hele, når hun kan gøre det samme med dukken, som man skla med babyen.

Anmeld

19. juli 2011

Anne85

Vi købte en søskendevogn - lift i den ene side og klapvogn i den anden - så kunne begge unger slappe af når vi var på tur. Bruger den stadig nu hvor de er 1 og 3,10 år - specielt når vi er på længere ture - eller bare om eftermiddagen når begge unger skal hentes og er trætte efter en lang dag :-)

Anmeld

19. juli 2011

Anne85

Og så fik vores søn der dengang var 2,10 år en dukke - drengedukken fra Rubens barn - og sutteflaske, seng osv til den så han kunne lege med når jeg skulle made, skifte og putte lillesøster :-))Derudover købte vi også flere bøger om at blive storebror

Anmeld

19. juli 2011

Lone Jakobsen

jeg bruger meget et stå bræt, men ja det kræver lidt tilvænning. en basson vogn tror jeg slet ikke er stærk nok til at bære vægten af et søskende sæde (vores er i hvert fald ikke) men tror du skal prøve dig frem.

hvis du ikke boede så langt væk ku du ha lånt mine til at se hvad der passer dig bedst-

man ja, eller synes jeg en god dukke, en pakke mini bleer, sutteflaske og dukke puslebord er en super ide. så kan hun skifte hendes baby mens du skifter din en god stol hvor du kan amme mens hun sidder på armlænet, en helt speciel bog om at blive storesøster (morten skilpadde skal ha en lillesøster)

det var nogen af de ting jeg havde klar da min datter blev storesøster. det skal lige siges at hun var 4 år, så hun forstod en del mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.