Dåb?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Williams'Mor

Hej folkens. Så er der kun 3 måneder til William skal døbes.
Det går så stærkt!

Nå, men. Jeg står endnu og har kæææmpe problemer med farmanden.
Han vil ikke betale børne bidrag. Jeg har slet ikke penge til at betale dåb hvis ikke han hjælper til også med sutter, bleer, suttebrikker (som jeg bruger pga. problemer) tøj og legetøj. Det er såå svært. Han vil i forvejen ha ca. 50 personer med. og mig 31. Syntes det voldsomt. Så her er det store spørgsmål:
Kan  jeg godt tillade mig og sige vi skal holde 2 dåber??
En for hans familie og en for min??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Topp

Williams'Mor skriver:

Det går så stærkt!

Han vil ikke betale børne bidrag. Jeg har slet ikke penge til at betale dåb hvis ikke han hjælper til også med sutter, bleer, suttebrikker (som jeg bruger pga. problemer) tøj og legetøj. Det er såå svært. Han vil i forvejen ha ca. 50 personer med. og mig 31. Syntes det voldsomt. Så her er det store spørgsmål:

DET ville jeg da gøre uagtet om han ville betale børnebidrag eller ej - hvis de vil kan de da komme i kirken og se selve dåben - men festen er da privat

Anmeld

17. juli 2011

MortilCilas

Williams'Mor skriver:

Det går så stærkt!

Jeg stod i samme situation, og faren forvented at jeg betalte hele dåben, og at han så kunne betale mig løbende. Og sagde jeg nej til. Og forslog også to dåbe. Men det ville han ikke. For det var for underligt (vi er ikke sammen). Og da folk render rundt og fortæller ham, at jeg ikke mener han skal se sin søn (som er fuldstændigt løgn!- og har fortalt flere gange at han bare kan komme) så valgte jeg at navngive min søn. Da jeg ikke gad hans brok, og hans forventning om at jeg ville betale det hele!

Anmeld

17. juli 2011

inpe

hvis i ikke er sammen, skal han betale børnebidrag, og tilskud til dåb.

hvad med, at han selv betaler for de gæster han vil have med, og du betaler for dine gæster, vil han ikke det, har du alene lov til at beslutte, hvem der skal med, eller også må han jo bare holde sin egen dåbsfest en anden dag.

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

Ih tiden går stærkt med den lille

Hvis han ikke vil betale til dåben, så synes jeg ikke det er for meget at sige, at i holderhver sin dåb. Du kan da ikke betale for ham.. Men hvis i ender med det, så ender i måske i endnu flere problemer - for hvem skal så holde festen efter man har været i kirken?

Er der ingen måder, at få ham til at hoste op? Evt. tale med hans forældre, hvis du har kontakt til dem?

Og angående børnebidrag, er det så ikke noget med, at man kan få det kørt igennem kommunen eller noget, så de penge fast overføres til dig hver måned?

Held og lykke med det i hvert fald

Anmeld

17. juli 2011

mortilnoahogmelina

Hmm , hvis ikke han betaler børnebidrag kan du jo få dem af kommunen de skal ligge dem ud for ham ..
Men har i en sag igang igennem statsforvaltningen ? For hvis ikke ville jeg nok i en hulens fart i morgen kontakte dem så du snart kan få nogen penge af faren .
Det er sådan at han skal betale et beløb til dig til barndåben som skal dække lidt af de udgifter du har ved den .
OG så bestemmer du selv hvem skal med ..

Men aller først ville jeg nok kontakte amtet og få lidt faste ting på plads først og fremmest så løser de andre ting sig hen af vejen .

Du kan jo heller ikke stå ikke og have råd til mad bleer osv til dit lille barn . Har du søgt om forhøjet børnetilskud hver 3 måned ??

Anmeld

17. juli 2011

henh01

Som de andre skriver:

enten betaler han for det antal pers. hans familie deltager med

ellers

holder du blot en fest for din familie.

Hvad angår BP så gå på kommunen og ansøg om dem der, så kan du være ligeglad med om han ikke vil betale - desuden opfordres alle til at gøre det den vej igennem, da der hurtigt kan opstå problemer parterne i mellem.

Til min datters dåb inviterede jeg det nærmeste af hendes fars familien - Ingen valgte at deltage og dåben var helt fantastisk alligevel

Anmeld

17. juli 2011

Nessie

Jeg vil også helt klart mene at når I ikke er sammen, så betaler I hver især for jeres egne gæster. Du skal ikke være med til at betale for hans familie, som du ikke længere har noget med at gøre.

Næ nej, han må selv punge ud, og børnebidraget skal han bare betale hver måned, ellers må det jo gå gennem kommunen, så kan de diskutere med ham

Håber I får en god fest, trods alt

Anmeld

17. juli 2011

Williams'Mor

Cilas skriver:

Jeg stod i samme situation, og faren forvented at jeg betalte hele dåben, og at han så kunne betale mig løbende. Og sagde jeg nej til. Og forslog også to dåbe. Men det ville han ikke. For det var for underligt (vi er ikke sammen). Og da folk render rundt og fortæller ham, at jeg ikke mener han skal se sin søn (som er fuldstændigt løgn!- og har fortalt flere gange at han bare kan komme) så valgte jeg at navngive min søn. Da jeg ikke gad hans brok, og hans forventning om at jeg ville betale det hele!

hold da op, Man skulle tro vores børn har samme fædre .... -_-
Det er 100 % som farmanden..

Anmeld

17. juli 2011

Williams'Mor

inpe skriver:

hvis i ikke er sammen, skal han betale børnebidrag, og tilskud til dåb.

hvad med, at han selv betaler for de gæster han vil have med, og du betaler for dine gæster, vil han ikke det, har du alene lov til at beslutte, hvem der skal med, eller også må han jo bare holde sin egen dåbsfest en anden dag.

Det havde vi tænkt  på. Men jeg kan bare IKKE medhans familie. De tror de bestemmer det hele og Farmanden er blevet opdraget med alt skal gå efter hans hovede. Så jeg vil egentlig bare gerne holde min egen (

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.