Svært at tilfredsstille 2 årig? Hvad sker der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Mussen2

Min ellers glade og positive pige på 2 år og en måned er den seneste tid begyndt at blive sur og tvær. Det er kun herhjemme vi oplever det. Er hun ude alene eller sammen med os er det en anden sag.

Hun er blevet enormt grænsesøgende og vil have at vi aktivt leger med hende hele tiden ellers bliver hun fornærmet og ked af det.

Py ha jeg synes det er svært for mange gange bliver hun jo sur på mig, da hun ikke kan accepterer at: mor lige skal have lavet mad eller hvad det nu måtte være, så jeg har svært ved at trøste hnede. Jeg prøver alt muligt for at få hende med i mine aktiviteter og at få skabt hendes egne, men jeg synes bare slet ikke det virker så godt som det har gjort. Hun er begyndt at "spille" fornærmet ret ofte altså så mundvigen vender ned ad og hun snøfter bevidst og bliver fornærmet.

Synes faktisk hun virker lidt ulykkelig og som om hun har det svært i tiden. Jeg kunne godt tænker mig at hører om i andre kan sige noget om at det er alderen eller hvad i har oplevet eller kan foreslå.

Desuden modtager jeg gerne gode tips til god læsning, så jeg kan blive klogere på min 2-årige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeps,sådan en 2 årig har vi også.Tror det er den såkaldte "selvstændighedsalder",men det er fisme hårdt.

Heldigvis er vores sig selv i dag.Han er gået i ferie-mode,håber det er det,der har hjulpet

Anmeld

17. juli 2011

Miss T

Min den største er 2½ og der er en masse grænser der skal overskrides. Hun har grædt en del, faktisk på grænsen til det ubehagelige og irriterende nogle gange. Det skal liges siges at det er blevet bedre, men tiden mellem 2 og 2½ har godt nok været en prøvelse. hun har temperament og bruger det gerne, ved lige præcis hvad hun vil og ikke vil.

Jeg tror ikke, at der er noget galt med tøserne, men blot med alderen  

Anmeld

17. juli 2011

Mussen2

Rart at vide det ikke er helt unormalt, men det er godt nok frustrerende. Men dejligt hvis det lysner om et halvt års tid, vi venter nemlig en mere til februar

Anmeld

17. juli 2011

MinNoah

Vores dreng er knap 2 år... men han er indimellem også sådan - direkte ulidelig at være sammen med herhjemme

Når han er sådan plejer vi at tage ham med ud en tur, ud at gå, ned på en legeplads, eller bare lave et eller andet, ellers bliver dagene for trælse hvis han skal gå og være sur hele dagen...

Tror helt sikkert det er alderen og at alle børn er sådan

Anmeld

17. juli 2011

Mi

har du hørt i vs eller dp om der er nogen forandring i hendes adfærd? Måske er hun faktisk ulykkelig, måske er hun bare i en rivende udvikling og har svært med psykologisk at følge med. Og måske er hun bare blevet en lille selvstændig person som gør oprør og er ved at finde ud af, hvor meget hun egentlig kan i denne verden.

Anmeld

17. juli 2011

SaNiNa

Sådan en 2 årig dreng har vi også her hjemme med en meget kort lunte.

Tror det er et spring i deres udvilking nu de begynd at tale forstå samtidig med vi ikke altid forstår hvad de mener.

De er begynd at lege mere virkelig lege og vil jo gerne inddrage os forældre så meget som mulig hvilket jo også er super dejlig men osse kan være pisse træls hvis man lige står og laver noget.

Her forsøger jeg/vi så vidt mulig at hjælp ham mens vi er igang med det nu selv er igang med tit er det bare hans tog som lige skal op på skinnerne igen.

Som sagt jeg tror vi har et nyt såkaldt tigespring

Anmeld

17. juli 2011

Mussen2

Mi skriver:

har du hørt i vs eller dp om der er nogen forandring i hendes adfærd? Måske er hun faktisk ulykkelig, måske er hun bare i en rivende udvikling og har svært med psykologisk at følge med. Og måske er hun bare blevet en lille selvstændig person som gør oprør og er ved at finde ud af, hvor meget hun egentlig kan i denne verden.

nej, det har jeg ikke og pt. er der ferie. Hvis det fortsætter vil jeg selvfølgelig spørge dem.

Har læst lidt om udvikling og opdragelse i dag og tror bare hun er én almindelig 2 årig og så er det så vores opgae som forældre, at tackle det på bedste vis

Anmeld

17. juli 2011

Mi

Mussen2 skriver:

nej, det har jeg ikke og pt. er der ferie. Hvis det fortsætter vil jeg selvfølgelig spørge dem.

Har læst lidt om udvikling og opdragelse i dag og tror bare hun er én almindelig 2 årig og så er det så vores opgae som forældre, at tackle det på bedste vis

En god bog, syntes jeg, er "børn er fra himlen", hvis du ville læse lidt mere.

Anmeld

17. juli 2011

Mussen2

Mi skriver:

En god bog, syntes jeg, er "børn er fra himlen", hvis du ville læse lidt mere.

Tak for tippet, den vil jeg tjekke ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.