Trænger til lidt opmuntring !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2008

Anonym trådstarter

Jeg trænger vist snart til lidt opmuntring. Er bare SLET ikke i julehumør. Jeg prøver for børnenes skyld, men det er svært. Jeg føler mig lidt som en fiasko ved sådan en højtid. Vi jule hygger her hjemme, har juletræ og julepynt, men desværre er der ikke nogen at dele det med.

Min familie er spredt for alle vinde og jeg har dårligt kontakt til dem. Mine forældre bor i den anden ende af landet, er gamle og betragter knap nok mine børn som deres børnebørn - deres andre (og ældre) børnebørn tæller åbentbart mere.

Min svigerfamilie har end ikke givet lyd fra sig her op til julen. De har ikke noget ønske om at være sammen med os eller vores børn, det er lidt trist. Skal siges at jeg ikke aner, hvorfor vi og børnene ikke interesserer dem.

Vi skal sidde alene med børnene juleaften. Det skal nok blive hyggeligt, men det føles bare ikke som en rigtig jul, når man kun har børnene som selskab og de er velsagtens lagt i seng kl 20 for så har de jo brugt al deres energi.

Jeg føler mig total som en fiasko at jeg ikke kan give mine børn en mere menneskerig jul. Vi skal end ikke til noget familietamtam eller have gæster i dagen mellem jul og nytår. Det er sgu lidt trist, at det er sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

fam.4xc

mhmmm måske I ku ta en snak med jeres familie.... måske de rent faktisk også er triste over I ik ses mere... Mange gange er der jo bare en der skal ta springet og få hul på snakken

Men ellers synes jeg da at det lyder super hyggeligt at være alene i julen og ungerne ku da få en middags lur så de ku holde sig lidt længere denne dag - det er ihvertfald planen her

Op med humøret, fat manden og få snakket ud med familien og nyd jeres lille hyggelig familie - julen er hyggens og familiens tid

Anmeld

19. december 2008

Diana...

vi har aldrig været andre end min mor hendes kæreste mig og min søster og så min gamle morfar som kun lige er med til spisning og så han på vej hjem igen fordi han er syg. og jeg kan ikke forstille mig en bedre jule aften jeg har altid elsket at det kun var os, os da jeg var helt lille det dejligt og hyggeligt. Vi har nogen få år være samlet flere men det har aldrig været det samme, min familie er os meget splittet, men det skal ikke ødelægge vores juleaften, så vi nyder at det bare er os ikke så meget stres osv det bare super dejligt.

Anmeld

19. december 2008

Mca<3

Jeg har altid holdt jul alene med mine forældre da jeg var barn ,,, Super hyggeligt , savner den specielle hygge vi havde Mine børn , jeg og deres far har også tit valgt familien fra i julen for at holde alene ,, Det er da super hyggeligt og det syntes ungerne da også ,, Julen er hva man selv gør den til ,,,

Anmeld

19. december 2008

Honningblomst

Det er synd du synes det er et problem for så vil du meget vel kunne overføre det til dine børn.
Hvorfor er det skidt at være jer juleaften...børnene vil da nyde det, og især hvis du også nyder det.
Jeg aner ikke hvad det perfekte er....og jeg har heller ikke i sinde at forfølge det.
Vi må jo alle få det bedste ud af de muligheder vi har og ikke give alle andre skylden og grunden til at man ikke kan glæde sig nu og her...tag ansvar for at I får en god jul og så vil dine børn elske det og ikke mangle noget.
Intet er perfekt...aldrig....men at se muligheder frem for begrænsninger, det vil hjælpe, tror jeg..
Knus Eva..som skal sidde helt alene juleaften...uden børn...

Anmeld

19. december 2008

twinboys

Eva skriver:

Det er synd du synes det er et problem for så vil du meget vel kunne overføre det til dine børn.
Hvorfor er det skidt at være jer juleaften...børnene vil da nyde det, og især hvis du også nyder det.
Jeg aner ikke hvad det perfekte er....og jeg har heller ikke i sinde at forfølge det.
Vi må jo alle få det bedste ud af de muligheder vi har og ikke give alle andre skylden og grunden til at man ikke kan glæde sig nu og her...tag ansvar for at I får en god jul og så vil dine børn elske det og ikke mangle noget.
Intet er perfekt...aldrig....men at se muligheder frem for begrænsninger, det vil hjælpe, tror jeg..
Knus Eva..som skal sidde helt alene juleaften...uden børn...

Godt skrevet Eva... Lige mine ord...

Og du må jo vide bedst hvordan du julehygger og nyder juleaften helt alene...

Det må være trist men som du også selv skriver, ja så er det muligheder frem for begrænsninger...

Majbritt

Anmeld

19. december 2008

MorCamilla

Anonym skriver:

Jeg trænger vist snart til lidt opmuntring. Er bare SLET ikke i julehumør. Jeg prøver for børnenes skyld, men det er svært. Jeg føler mig lidt som en fiasko ved sådan en højtid. Vi jule hygger her hjemme, har juletræ og julepynt, men desværre er der ikke nogen at dele det med.

Min familie er spredt for alle vinde og jeg har dårligt kontakt til dem. Mine forældre bor i den anden ende af landet, er gamle og betragter knap nok mine børn som deres børnebørn - deres andre (og ældre) børnebørn tæller åbentbart mere.

Min svigerfamilie har end ikke givet lyd fra sig her op til julen. De har ikke noget ønske om at være sammen med os eller vores børn, det er lidt trist. Skal siges at jeg ikke aner, hvorfor vi og børnene ikke interesserer dem.

Vi skal sidde alene med børnene juleaften. Det skal nok blive hyggeligt, men det føles bare ikke som en rigtig jul, når man kun har børnene som selskab og de er velsagtens lagt i seng kl 20 for så har de jo brugt al deres energi.

Jeg føler mig total som en fiasko at jeg ikke kan give mine børn en mere menneskerig jul. Vi skal end ikke til noget familietamtam eller have gæster i dagen mellem jul og nytår. Det er sgu lidt trist, at det er sådan.

Jeg kan godt følge det du skriver, og ja det må være træls ikke at være i julehumør i de her dage...

Gå en tur igennem byen, (hvis der da er pyntet til jul)
hør julemusik...
lav konfekt..
bag julekager og alt det andet der høre til julen..

Og vigtigst af alt NYD TIDEN MED DINE BØRN OG DIN MAND... For jeg er sikker på at hvis du nyder det, vil det blive alletiders jul selv om I ikke skal nogle steder hend eller være sammen med andre...
Se det som en dejlig højtid hvor I rigtig kan få slappet af og være en familie..

RIGTIG GO JUL TIL JER...

Knus fra Camilla.

Anmeld

19. december 2008

Miamaja

3 gangs mor skriver:

Jeg har altid holdt jul alene med mine forældre da jeg var barn ,,, Super hyggeligt , savner den specielle hygge vi havde Mine børn , jeg og deres far har også tit valgt familien fra i julen for at holde alene ,, Det er da super hyggeligt og det syntes ungerne da også ,, Julen er hva man selv gør den til ,,,

jeppers..ogsaa her og det var den bedste jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.