Jeg trænger vist snart til lidt opmuntring. Er bare SLET ikke i julehumør. Jeg prøver for børnenes skyld, men det er svært. Jeg føler mig lidt som en fiasko ved sådan en højtid. Vi jule hygger her hjemme, har juletræ og julepynt, men desværre er der ikke nogen at dele det med.
Min familie er spredt for alle vinde og jeg har dårligt kontakt til dem. Mine forældre bor i den anden ende af landet, er gamle og betragter knap nok mine børn som deres børnebørn - deres andre (og ældre) børnebørn tæller åbentbart mere.
Min svigerfamilie har end ikke givet lyd fra sig her op til julen. De har ikke noget ønske om at være sammen med os eller vores børn, det er lidt trist. Skal siges at jeg ikke aner, hvorfor vi og børnene ikke interesserer dem.
Vi skal sidde alene med børnene juleaften. Det skal nok blive hyggeligt, men det føles bare ikke som en rigtig jul, når man kun har børnene som selskab og de er velsagtens lagt i seng kl 20 for så har de jo brugt al deres energi.
Jeg føler mig total som en fiasko at jeg ikke kan give mine børn en mere menneskerig jul. Vi skal end ikke til noget familietamtam eller have gæster i dagen mellem jul og nytår. Det er sgu lidt trist, at det er sådan.
Anmeld