Mit barn startede som 6 mdr.
Bor i Kbh. som kun kan byde på kæmpe vuggestuer (50 + børn). Men da der er en lille vuggestue på mit uddannelsessted (max 20 børn) og 3 voksne til 10 børn, syntes vi det var en rigtig god løsning. Også selvom det ER tidligt for en på 6 mdr. De første måneder var han der dog kun 2-4 timer om dagen (sov det meste af tiden) og nu er han næsten 1 år og er oppe på 6 -7 timer om dagen. Jeg har aldrig været i tvivl om at det var den helt rigtige løsning for vores lille familie, og han ELSKER at være der. De har et princip om primær-pædagogik, og det har helt sikkert haft en betydning også, for min søn er meget knyttet til sin pædagog, og det gar bare fungeret så godt! Derudover får børnene lov til at have deres individuelle rytme, sove når de har brug for det og spise når de har brug for det - det er absolut også et plus når han var så lille, da han startede!
Jeg har endnu ikke prøvet at aflevere en grædende dreng eller oplevet episoder i vuggestuen hvor han har været meget ked af det eller utrøstelig eller lign. Det kan selvfølgelig nå at komme endnu, men er sikker på at han har fået den bedste start, og at vi forhåbentlig kan komme lettere gennem "pjevsede perioder" i fremtiden. Fx er vi også kommet lettere igennem separationsangst i forhold til vuggestuen er jeg sikker på!
Men alt i alt vil jeg sige at jeg tror det kommer helt an på barnet og på vuggestuen! Havde ikke gjort det med en kæmpe institution og hvis ikke han havde virket til at trives med det!
Anmeld