Vuggestue start: under 1 år eller 1 år og opad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

Anonym trådstarter

halløj .. jeg vil gerne have gode råd fra erfaren mødre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

halløj .. jeg vil gerne have gode råd fra erfaren mødre

Hvad vil du gerne have råd om?

Anmeld

17. juli 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Hvad vil du gerne have råd om?

Om der har været gode oplevelser da de startede i vuggestue som 1år eller som 9mdr

Anmeld

17. juli 2011

BJL2010

Mit barn startede som 6 mdr.

Bor i Kbh. som kun kan byde på kæmpe vuggestuer (50 + børn). Men da der er en lille vuggestue på mit uddannelsessted (max 20 børn) og 3 voksne til 10 børn, syntes vi det var en rigtig god løsning. Også selvom det ER tidligt for en på 6 mdr. De første måneder var han der dog kun 2-4 timer om dagen (sov det meste af tiden) og nu er han næsten 1 år og er oppe på 6 -7 timer om dagen. Jeg har aldrig været i tvivl om at det var den helt rigtige løsning for vores lille familie, og han ELSKER at være der. De har et princip om primær-pædagogik, og det har helt sikkert haft en betydning også, for min søn er meget knyttet til sin pædagog, og det gar bare fungeret så godt! Derudover får børnene lov til at have deres individuelle rytme, sove når de har brug for det og spise når de har brug for det - det er absolut også et plus når han var så lille, da han startede!

Jeg har endnu ikke prøvet at aflevere en grædende dreng eller oplevet episoder i vuggestuen hvor han har været meget ked af det eller utrøstelig eller lign. Det kan selvfølgelig nå at komme endnu, men er sikker på at han har fået den bedste start, og at vi forhåbentlig kan komme lettere gennem "pjevsede perioder" i fremtiden. Fx er vi også kommet lettere igennem separationsangst i forhold til vuggestuen er jeg sikker på!

Men alt i alt vil jeg sige at jeg tror det kommer helt an på barnet og på vuggestuen! Havde ikke gjort det med en kæmpe institution og hvis ikke han havde virket til at trives med det! 

Anmeld

17. juli 2011

Sundahl88

min datter var kun 7 mdr og det har været super fra start.

Anmeld

17. juli 2011

Tulle28

Der er jo nok fordele og ulemper ved begge dele, personligt synes jeg så sent som muligt, så de selv kan gå og sige fra, hvis de ikke bryder sig om en situation.

Desuden synes jeg normeringen er så dårlig i langt de fleste vuggestuer, så jeg har meget svært ved at se, hvordan de helt små's behov skal kunne tilgodeses, når de f.eks. ikke kan gå. Hvis de blot kan ligge og møve/kravle, kræver de jo alt andet lige mere tid på armen end de større børn, og det tror jeg desværre ikke altid pædagogerne har tid til, og så sker der jo svigt i et eller andet omfang, fordi hverdagen skal fungere. Det kan være der er pædagoger derude der har en anden holdning til det - men det er sådan jeg anskuer institutionsverdenen.

Anmeld

17. juli 2011

FrkLarsen

Min datter har fået dagplejeplads fra d. 19/9 og på det tidspunkt vil hun være knap 14 måneder :-) . 

jeg er meget glad for at det er den alder hun har når hun kommer ud. 

Anmeld

17. juli 2011

Kindfed

Jeg var utrolig ked af, at jeg var nødt til at sende min dreng i vuggestue, da han var 9 mdr. Jeg syntes, det var MEGET tidligt for ham, og hårdt for mig. Men nu, hvor han er 13 mdr, er jeg glad for, at det blev dengang, fordi han nu er i en alder, hvor han er meget mor- og farsyg og derfor ked af det, når han skal afleveres. Det havde været voldsomt at skulle aflevere en ulykkelig dreng til fremmede mennesker, men nu kan jeg jo se, at han stopper med at græde lige så snart, jeg er gået, fordi han jo kender pædagogerne og ved, at nu skal han opleve noget.

Anmeld

17. juli 2011

Nessie

Min søn startede i DP da han var 10 mdr., og han var begyndt at kede sig hjemme.

Da han var 14 mdr. startede han i VS, og det er bare rigtig godt.
Han er et af de børn, der græder når han bliver afleveret hver dag, og det er ikke fordi han er ked af at være der, men bare fordi, det er sådan han er  Jo, han var ked af at blive afleveret i DP, og fungerer meget bedre i VS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.