Skal/skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2008

Mutti2

Hej igen :-)

Jeg er som sagt i gang med julekortene :-)
Men nu bliver jeg pludselig i tvivl om jeg skal sende et til min datters far.
Han har ingen kontakt til vores fælles barn. (efter hans ønske.... han er ikke klar til det, men ønsker at komme når han har fået styr på hans liv).

Hans anden datter på 2 år, som har bopælsadresse hos ham, er også på julekortet. Og jeg ved at moderen dertil bestemt ikke har tænkt sig at sende et!!! Skal jeg tage chancen og sende ham et fra begge piger?? (selvf. i aftale med den anden mor!!!)

Eller vil det være ris til egen røv??

Han er godt nok skyld i at vi måtte flytte fra uddannelse, vuggestue og alle vennerne for 1½ mdr siden. Men jeg må jo ligsom se igennem min egen vrede og skuffelse, og tænke lidt over hvad der er rimeligt!!

Men jeg ønsker jo heller ikke at såre ham, eller på nogen måde at gøre ondt på ham..... for søren jeg synes det er lidt svært, at regne ud hvilken reaktion der vil komme af det!!!

Nogen ideer??

Juleknus

Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2008

MorCamilla

Hvis han ikke har nogen kontakt til jeres barn, kan jeg ikke se hvorfor han skal have et kort... Så har han lidt selv valgt...

Du kan evt gemme et til ham, han kan få når han får dtyr på sit liv og gerne vil se jeres barn...

Sådan tror jeg at jeg ville gøre.. Ja eller sende ham en sms eller mail eller noget og spørge ham om han vil have et... ??

Anmeld

18. december 2008

Hedegaard

MorCamilla skriver:

Hvis han ikke har nogen kontakt til jeres barn, kan jeg ikke se hvorfor han skal have et kort... Så har han lidt selv valgt...

Du kan evt gemme et til ham, han kan få når han får dtyr på sit liv og gerne vil se jeres barn...

Sådan tror jeg at jeg ville gøre.. Ja eller sende ham en sms eller mail eller noget og spørge ham om han vil have et... ??

jeg er enig med camilla

Anmeld

18. december 2008

twinboys

Er også enig med Camilla men ville ikke sende en sms eller maile til ham... Gem det i gemmerne til ham...

Majbritt

Anmeld

18. december 2008

Honningblomst

Hvis du har lyst til, brug og behov for at sende et kort så gør det...ikke for hans men for din eller jeres skyld.
Jeg sendte en sms den dag jeppe blev 11 år, til ham der burde have været far og været der for ham...jeg fortalte en masse om jeppe og hvordan jeg havde det og følte i forhold til hans svaigt og jeppes afsavn.
Han ringede kort efter men jeg tog den ikke....JEG havde bare brug for at komme ud med noget og det kom jeg.
Så gør lige som du synes, fordi du synes og ikke for noget som helst andet.
knus herfra..

Anmeld

19. december 2008

malou

nej jeg ville ikke sende ham noget som helst... jeg ville lade ham komme til dig uanset hvad det drejer sig om... undskyld jeg spørger men hvorfor er I flyttet osv?? knus malou

Anmeld

21. december 2008

Mutti2

malou skriver:

nej jeg ville ikke sende ham noget som helst... jeg ville lade ham komme til dig uanset hvad det drejer sig om... undskyld jeg spørger men hvorfor er I flyttet osv?? knus malou

Det er da helt iorden at spørge
Det er en længere forklaring... men jeg skal prøve at gøre det kort

Da jeg blev gravid var det bestemt ikke planlagt.... faren var, så at sige, kun en simpel "bolleven". Vi var begge enige om at ingen af os var klar til et forhold. Han var lige gået fra ex'en (moderen til hans anden datter) 4 mdr for inden. og jeg var blevet kylet på gaden af min exmand 1½ år forinden.

Da jeg fortalte ham at jeg var gravid, blev vi enige om at han skulle tage nogle dage uden jeg kontaktede ham, for lige at tænke det hele igennem. Hvorpå vi så ville tage en beslutning sammen.
Der gik 4 dage, så begyndte truslerne at komme via sms. Det var sgu lidt hårdt, især da jeg i bund og grund var ret lykkelig for min lille spire, og havde håbet at vi kunne gennemføre dette sammen!!
Jeg fortalte ham kort at hvis han ikke stoppede med truslerne ville jeg selv tage beslutningen, for så synes jeg ærligt talt ikke at han var "voksen" nok til at tage sådan en beslutning!!

Det resulterede blot i flere trusler, og et enkelt overfald fra hans bedste kammerat/min kollega!!

Jeg var ikke i tvivl... jeg skulle være enlig mor

Under graviditeten kom der uendeligt mange trusler. De havde sågar siddet til en førfest på vej til byen og diskuteret hvordan de skulle sørge for at jeg mistede det barn, hvad det enten var før eller efter fødslen

Nå, men jeg fødte min engel. Han fik besked, og nægtede stadig at se hende. Jeg skrev igen for at fortælle hvem hun var som person, for at fortælle hvornår hun skulle døbes, og for at takke ham for at skrive under (efter DNA -svar). Han skrev og svinede mig til hver gang der dumpede et brev ind fra statsamtet. Til sidst blev jeg træt af at blive svinet til. Så da hun var 6 måneder, besluttede jeg at synke til hans niveau, og svine ham tilbage igen.

Efter det var jeg endeligt afklaret med at han ikke ville komme foreløbig. Jeg var ked og led ved at forsøge, og hele tiden mislykkedes. Jeg synes bare at min datter fortjente sin far. Men endeligt var jeg helt afklaret, og ville koncentrere mig fuldt ud om min datter, og den lykke jeg ellers kan give hende!!

2 uger senere, begynder jeg i skole igen. Og gæt hvem der sidder i min nye klasse..... Min datters far Det var simpelthen det værste... og ikke nok med det, begyndte skolen 2 dage før planlagt, så jeg havde ikke noget pasning. Derfor mente lærerne at jeg bare skulle tage hende med. Så der sad vi, mor, far og datter i samme rum.... det var så ubehageligt.

Vi holdte os fra hinanden. Og lod som om vi ikke kendte hinanden... ingen i klassen kendte til vores historie... Det var skide hammerende hårdt. Jeg brød også sammen et par gange i klassen. jeg ville ikke at nogen skulle vide det.... Men det er bare hårdt når ens datter ligner sin far på en prik, og han sidder der lige foran snuden på en.....

Efter 2 måneder, kom jeg til at tale over mig en dag i skolen. Hende der hørte det, var hende både ham og jeg snakkede aller bedst med. Allerede der startede jeg en usynlig kamp imellem os. Han hidsede sig op. Efter endnu en måned, blev det hele lidt en kamp om at få folk over på "vores side". Det var slet ikke fair, for vores klasse kammerater... En dag i skolen, tog han mig så til side, og råbte af mig foran hele klassen... ting som: "jeg var mere syg i hovedet end han nogensinde havde forestillet sig" og jeg måtte ikke kigge på ham, eller snakke til ham mere. Jeg var helt mundlam over hans handling.... så jeg sagde ikke så meget.... jeg husker at jeg sagde at jeg gjorde som der passede mig, og at jeg i det hele taget var menneskelig nok til at tage ansvar for mine handlinger.

Da vi kom tilbage til forsamlingen af klassen der havde overhørt det hele, Folk forlod det sted jeg stod, og gik over til ham, for at høre om han var okay.... derefter begyndte folk at holde sig fra mig, og sende hade beskeder både på sms og via facebook :-( Det var hårdt. Det eneste tidspunkt jeg var glad, var når jeg var sammen med hans datter. Efter nogle uger med dette, kunne jeg ikke holde til mere. Jeg valgte at flytte. Min datter fortjener en mor der er glad, og har overskud, selv når hun ikke er i nærheden.

Så han har ikke direkte tvunget mig til at flytte, og jeg er måske selv skyld i hvad der er sket. Men inderst inde bebrejder jeg ham for det. Min datter skal dog aldrig vide alt dette. Hun skal have et godt indtryk af ham, i tilfælde af at han engang kommer.

Hehe... det blev lidt længere end forventet... men jeg håber du forstår min "korte" forklaring :-D

knus

Anmeld

21. december 2008

Mette+Mathias

Jeg kan godt huske din historie, og jeg synes BESTEMT ikke du skal sende noget julekort til ham.

Hvad godt kan det gøre for din datter? for dig?

Hold dig laaaaangt væk fra fjolset, indtil han bliver så voksen at han er klar til at kommunikere på et voksent niveau og selv kontakter jer.

Anmeld

21. december 2008

søz

bliver så sur...! man er der F...... for ens barn ligeså snart de kommer til verden! bare et par timer om ugen!
man kan da bare ikke lige pludselig komme ind i et barns liv, fordi nu har man tid og lyst! hvad så når hans liv kommer ud af kurs igen... så mister hun sin far igen! så er hun da bedre tjent uden en far som såre hende hele tiden!

synes du skal lade ham være! han har gjordt dit liv surt og du skal ikke glemme hvad han har gjordt!

Anmeld

22. december 2008

malou

Jeg er fuldstændig mundlam!!!! søde pige... hvordan kan du overhovedet overveje at sende ham et julekort... i mine øjne burde det eneste han fik af dig være et politi tilhold for alle de trusler han har givet dig!!!!!!! Manden er jo dybt sindsyg og skulle jo nærmest indlægges på afd.O (psyk.) Jeg forstår på en måde godt lidt det der med at du ønsker din datter skal have en far...men når det så uheldigvis er en komplet ustabil mand hvad har han så at tilbyde hende??? Jeg ville fandme ikke turde overlade mit barn tl ham. Han viser dig jo gang på gang at I ikke betyder noget for ham. GRRRRR.... Du må simpelthen ikke lade dig kue i sådan en grad at du tilgiver ham... det han har gjort er jo vanvittigt! Du må være stærk nu og tage dig sammen... skal han have lov til at blive ved med at træde på dig?? fordi hvis du bliver ved med at holde kontakten til ham... vil han ødelægge mere og mere og det er hverken du... og især din datter slet ikke tjent med!!!!!

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.