Hvornår begyndte Jeres børn at spise selv med ske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.302 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

K&S

Anton vil rigtig gerne selv spise med ske, men vi kan ikke stille en tallerken/skål foran ham, for den bliver vendt på hovedet på 2 sekunder

Så vi tager mad på skeen, rækker ham den - han tager den selv, spiser og rækker skeen tilbage til os

Er det en periode, at alt skal vendes på hovedet/med bunden nedad?

Og skal vi bare lave ham få ske og tallerken/skål og så håbe på, han får noget mad indenbords?

Håber I kan hjælpe mig lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Anne85

Vi gør på samme måde :-) nogle gange får hun dog hele tallerkenen - så holder jeg bare lige en finger på den så den ikke flyver over kanten ;-) her blir noget så spist med ske og resten bliver proppet i hovedet med klør fem ;-) Men jeg er af den overbevisning at de skal have lov til at undersøge maden og prøve sig frem - så skal de nok få lært det ;-) storebror på tre spiser ihvertfald pænt med kniv, gaffel og ske ;-))

Anmeld

15. juli 2011

Maja_4000

Jeg så et eller andet sted ( kan selvfølgelig ikke huske hvor ) at man kan få tallerkener med en sugekop under .. Måske det kunne forhindre ham i at vende bunden i vejret på den ?

Anmeld

15. juli 2011

K&S

Anne85 skriver:

Vi gør på samme måde :-) nogle gange får hun dog hele tallerkenen - så holder jeg bare lige en finger på den så den ikke flyver over kanten ;-) her blir noget så spist med ske og resten bliver proppet i hovedet med klør fem ;-) Men jeg er af den overbevisning at de skal have lov til at undersøge maden og prøve sig frem - så skal de nok få lært det ;-) storebror på tre spiser ihvertfald pænt med kniv, gaffel og ske ;-))

Dejligt at høre I gør det på samme måde

Anton får også nogle gange tallerkenen foran sig, hvor jeg holder på den (ligesom du skrev) men MEGET lidt ryger indenbords  men han har det sjoooovt

Så fortsætter vi bare lidt endnu og håber han snart finder ud af at tallerkenen skal stå på bordet og ikke vendes

Tusind tak

Anmeld

15. juli 2011

K&S

Maja_4000 skriver:

Jeg så et eller andet sted ( kan selvfølgelig ikke huske hvor ) at man kan få tallerkener med en sugekop under .. Måske det kunne forhindre ham i at vende bunden i vejret på den ?

Uha, det lyder spændende - men så går der måske også længere tid, inden vi kan skifte til en almindelig tallerken igen

Anmeld

15. juli 2011

Maja_4000

K&S skriver:

Uha, det lyder spændende - men så går der måske også længere tid, inden vi kan skifte til en almindelig tallerken igen

Det er måske rigtigt .. Vi er ikke nået til "spise selv"-alderen endnu (;
Det var noget i den her retning http://www.barbapapa.dk/shop/barbapapa-dyb-tallerk en-938p.html .. Jeg så dem bare i en fysisk butik :b

Anmeld

15. juli 2011

Anne85

Baby Jorn laver en tallerken der er svær for dem at vælte - den ligner lidt e hunde skål ;-))Og så har vi Toddler bestik - det er super nemt for hende selv at styre

Anmeld

15. juli 2011

Anne85

Anne85 skriver:

Baby Jorn laver en tallerken der er svær for dem at vælte - den ligner lidt e hunde skål ;-))Og så har vi Toddler bestik - det er super nemt for hende selv at styre

Skide iPad- baby Bjørn sku der stå

Anmeld

15. juli 2011

bonnie81

min datter  er 14 mdr men har spist selv siden hun var 10 mdr der spise hun dog mest med hænderne for det var svært at styre skål og ske på samme tid men da hun blev 1 år fik hun 2 dybe tallerkner med sugekop og de er geniale nu skal hun nemlig kun styre sken. så når hun får suppe eller andet der spises med ske får hun dem men ellers spiser hun af en almindelig uden problemer.  de kan købes på nette.

Anmeld

15. juli 2011

MorDk

Min dreng er snart 10 mdr. han spiser med ske (med hjælp) Han rækker den også tilbage til os ...  Alt ryger på gulvet! Men det er jo meget normalt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.