Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Anonym trådstarter

min søn er 1 måned og han spiser hele tiden, hver halve time ca i et kvarter af gangen, har på fornemmelsen han ikk bliver mæt.

jeg kan ikk lave andet end at amme hele tiden.

han nægter at spise længere end et kvarter så sover han lidt eller er vågen også 30 efter er han sultenb igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

min søn er 1 måned og han spiser hele tiden, hver halve time ca i et kvarter af gangen, har på fornemmelsen han ikk bliver mæt.

han nægter at spise længere end et kvarter så sover han lidt eller er vågen også 30 efter er han sultenb igen

Jeg bliver måske halshugget for at sige det her til dig, men det er ikke desto mindre min mening. Hvis det var mig så ville jeg rigtig gerne gøre meget for at bevare amningen, men det jeg ville gøre var at jeg ville supplere op med erstatning, således at når barnet har ammet det det kan ved dig, så ville jeg give det det erstatning det kunne drikke lige bagefter (altså ubegrænset). I starten vil det nok spise meget, men stille og roligt nok mindre når depoterne bliver fyldt op.

Du skal bare vide hvis du vælger den løsning at der er en risiko for at dit barn vil foretrække erstatning frem for modermælk og at amningen så går i stå og den ender med at have et flaskebarn. Det ville jeg gøre, og det ville jeg for barnets skyld for at det kunne være mæt og for din skyld så en hverdag kan hænge sammen.

Men det er ikke det man officielt ville anbefale tror jeg ikke, med mindre barnet er undervægtigt i alt fald. Officielt siger man nok at man bare skal amme videre og så skal det nok bliver bedre med tiden.

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg bliver måske halshugget for at sige det her til dig, men det er ikke desto mindre min mening. Hvis det var mig så ville jeg rigtig gerne gøre meget for at bevare amningen, men det jeg ville gøre var at jeg ville supplere op med erstatning, således at når barnet har ammet det det kan ved dig, så ville jeg give det det erstatning det kunne drikke lige bagefter (altså ubegrænset). I starten vil det nok spise meget, men stille og roligt nok mindre når depoterne bliver fyldt op.

Du skal bare vide hvis du vælger den løsning at der er en risiko for at dit barn vil foretrække erstatning frem for modermælk og at amningen så går i stå og den ender med at have et flaskebarn. Det ville jeg gøre, og det ville jeg for barnets skyld for at det kunne være mæt og for din skyld så en hverdag kan hænge sammen.

Men det er ikke det man officielt ville anbefale tror jeg ikke, med mindre barnet er undervægtigt i alt fald. Officielt siger man nok at man bare skal amme videre og så skal det nok bliver bedre med tiden.

ja jegvil prøve at gøre det.

jeg kan se det ikk mætter ham.

han får 120 ml af min mælk og efte 30 min er han sulten men når han får 120 ml mme så går der 4 timer før han er sulten

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

han får 120 ml af min mælk og efte 30 min er han sulten men når han får 120 ml mme så går der 4 timer før han er sulten

Anmeld

15. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

Ja, så er det nok den rigtige løsning du vælger  Jeg tror at man skal lægge sine illusioner lidt på hylden og så se på barnet og gøre det der skal til for at det er mæt og glad og kan sove (for søvn er jo ret vigtig både for mor og barn)

Anmeld

15. juli 2011

mth1987

Syntes det en fin ide med mme, men dit barn ka komme til at vænne sig til flasken og gider ikk brystet mere. Så hvis ikk du vil ja det ska ske så giv det i kop evt. Det gik galt for os, jeg fik brystbetændelse og der kom ikk andet ud end betændelse så hun fik mme, men desværre var min mand blevet misvejlet og kom hjem med en flaske til et ældre barn så hun blev vænnet til at der kom aaaalt for meget mælk ud af flasken hurtigt i forhold til mit bryst så jeg nåede at amme 14 dage i smertehelvede og øv siger jeg bare. Jeg kæmpede efterfølgende for at få mælk nok og lagde hende til først hos mig i den hun mme men hjalp ikk.. (sorry lige en sidenomssnak)

Anmeld

15. juli 2011

Millesmammi

Anonym skriver:

åhh nej føler med dig - mille gjorde det samme, jeg blev ved i 2 måneder med at amme, og så kunne jeg ikke længere :-(

MEN da jeg begyndte at give flaske, var hun MEGET mere rolig, og meget mere glad!

Anmeld

15. juli 2011

Muhmi

Prøv at spise to eller tre pikasoler hver dag... Det har hjulpet mig rigtig meget... Silas virkede heller ikke til at blive mæt hos mig, men efter jeg begyndte på det så hjalp det rigtig meget... Jeg har nu ammet i tre mdr. og der er ikke problemer med at mætte ham...

Anmeld

15. juli 2011

Chris86

Anonym skriver:

Tror os der er lidt forskel om det 120 mme eller din egen mælk...
Havde ca. samme "problem" med min datter da hun var mindre... Hun var sulten KONSTANT og græd egentlig os en del hver gang.. Så begyndte vi at suplere med mme (da vi var på patienthotellet), og det hjalp.. MEN da jeg så fik en omgang brystbetændelse droppede jeg det helt, da ik rigtig kørte... Så fik hun kun mme og det jeg nu ku malke ud, og da græd hun absolut ikke mere og hun blev MÆT!
Selvfølgelig lidt øv ikke at amme, men vi blev begge meget mere tilfredse med det andet...

Anmeld

15. juli 2011

hekran

Muhmi skriver:

Prøv at spise to eller tre pikasoler hver dag... Det har hjulpet mig rigtig meget... Silas virkede heller ikke til at blive mæt hos mig, men efter jeg begyndte på det så hjalp det rigtig meget... Jeg har nu ammet i tre mdr. og der er ikke problemer med at mætte ham...

Se, nu blev jeg nysgerrig! Hvad gør pikasol? Mætter mælken mere oder was? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.