Anonym skriver:
min søn er 1 måned og han spiser hele tiden, hver halve time ca i et kvarter af gangen, har på fornemmelsen han ikk bliver mæt.
jeg kan ikk lave andet end at amme hele tiden.
han nægter at spise længere end et kvarter så sover han lidt eller er vågen også 30 efter er han sultenb igen 
Jeg bliver måske halshugget for at sige det her til dig, men det er ikke desto mindre min mening. Hvis det var mig så ville jeg rigtig gerne gøre meget for at bevare amningen, men det jeg ville gøre var at jeg ville supplere op med erstatning, således at når barnet har ammet det det kan ved dig, så ville jeg give det det erstatning det kunne drikke lige bagefter (altså ubegrænset). I starten vil det nok spise meget, men stille og roligt nok mindre når depoterne bliver fyldt op.
Du skal bare vide hvis du vælger den løsning at der er en risiko for at dit barn vil foretrække erstatning frem for modermælk og at amningen så går i stå og den ender med at have et flaskebarn. Det ville jeg gøre, og det ville jeg for barnets skyld for at det kunne være mæt og for din skyld så en hverdag kan hænge sammen.
Men det er ikke det man officielt ville anbefale tror jeg ikke, med mindre barnet er undervægtigt i alt fald. Officielt siger man nok at man bare skal amme videre og så skal det nok bliver bedre med tiden.
Anmeld