akut hjælp ang amning og mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Anonym trådstarter

jeg har en begyndende fødsels depression (staves) min datter er 2 måneder og jeg ammer stadig.

Hun er sulten konstant, og jeg kan ikke lægge hende i 5 minutter uden at hun bliver ked af det eller vågner pga sult.

Jeg sidder med hende ved brystet hele tiden og jeg kan godt lide at amme, men ikke konstant!!

Jeg har fået stress / fødsels depri. og jeg er ved at overveje mme da det ville hjælpe os, meget da min kæreste har arbejdstider der hedder 05-18 og jeg går hjemme med hende og vores 2 hunde + hvalpe. og jeg er psykisk skrøbelig pt og jeg har været nede i kulkælderen de sidste dage, kunne tude og ikke overskud overhovedet.. ku bare sidde og stire ud af vinduet..

Derfor;

Hvilken mme skal jeg give hende?
evt. med lactulose i pga hendes hårde mave.

Jeg kan ikke klare at hun er så sulten på trods af min mælk løber..

Må jeg amme engang imellem i løbet af dagen på trods af mme hun får??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

jeg har en begyndende fødsels depression (staves) min datter er 2 måneder og jeg ammer stadig.

Hun er sulten konstant, og jeg kan ikke lægge hende i 5 minutter uden at hun bliver ked af det eller vågner pga sult.

Jeg sidder med hende ved brystet hele tiden og jeg kan godt lide at amme, men ikke konstant!!

Jeg har fået stress / fødsels depri. og jeg er ved at overveje mme da det ville hjælpe os, meget da min kæreste har arbejdstider der hedder 05-18 og jeg går hjemme med hende og vores 2 hunde + hvalpe. og jeg er psykisk skrøbelig pt og jeg har været nede i kulkælderen de sidste dage, kunne tude og ikke overskud overhovedet.. ku bare sidde og stire ud af vinduet..

Derfor;

Hvilken mme skal jeg give hende?
evt. med lactulose i pga hendes hårde mave.

Jeg kan ikke klare at hun er så sulten på trods af min mælk løber..

Må jeg amme engang imellem i løbet af dagen på trods af mme hun får??

Jeg ville ringe til min læge angående lactulose, og så min sundhmedsplejeske angående MME. Når hun har hård mave så er det vist ikke ligemeget hvilken MME det er

Anmeld

15. juli 2011

birthee

Du kan sagtens amme i løbet af dagen, selv om hun får mme... Med hensyn til valg af mme vil jeg mene du skal prøve beauvais syrnet (grøn pakke) eller nan ha... Det er lige dem jeg kender...

Har du snakket med din sundhedsplejerske/læge om hvordan du har det??? De kunne måske komme med gode råd/vejledning til dig... Nogle gange hjælper det at snakke med andre om hvordan man har det...

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men hvis det er på Fyn, vil jeg da godt tilbyde at kigge ud til dig, og aflaste med lillepigen, hvis det kan gøre at du lige får sovet  Jeg har selv en datter på 3 måneder, så kender alderen..

Stort knus herfra

Birthe

Anmeld

15. juli 2011

inpe

min datter gjorte det sammen, hun ville også helst ligge ved brystet, hele dagen. og blev også ked af det når jeg lagde hende fra mig.

jeg kæmpede med, at få hende til at tage sutten, for jeg var bare træt af hygge sutteri. Men du kan sagtens give hende lidt mme, også for og se om der er nok næring i din mælk, ellers også er hun bare tørstig.

min veninde gav mig et godt råd, som virkede hos mig, ang. det med at vågne op, og vil kun være hos mor.

tag en nusseklud, og bær den inden under dit tøj i et døgn, og når du så ligger dit barn til at sove, så ligge du kluden op ved hovedet så hun kan lugte den, og lugten af dig skulle gerne få hende til at falde til ro.

held og lykke

Anmeld

15. juli 2011

LC

Kan anbefale grøn allomin...  Det er syrnet MME, det brugte vi til vores datter hver gang hun døjede med maven... og så skiftede vi tilbage til almindelig allomin når maven ikke fejlede noget.

Men børn reagere forskelligt på MME, nogle får ondt i maven af Nan og derfor er det bedre at give Allomin, Andre babyer får ondt i maven af Allomin, og bør derfor få nan... (eller andre mærker)

Så der er ikke andet råd end at prøve dig frem med mærkerne.

Jeg kan evt anbefale at du bare starter med 1 sutteflaske om dagen. og så ammer for resten. Du kan selv vælge hvornår du har mest behov for den, men din baby vil sikkert sove bedre lige efter sutteflasken, så gør det fast enten lige inden sengetid om aftenen, eller lige inden middagsluren, hvis du har mere behov for pausen midt på dagen når din mand ikke er hjemme.

Jeg ammede selv fortsat i et par måneder efter vi begyndt at give sutteflaske.

Kan anbefale at du køber wide neck glas sutteflaskerne fra Pigeon(kan fås i babysam) de er godt nok dyre(90kr pr. stk mener jeg) Men sutterne er lavet så det er nemt for dit barn forsat at blive ammet. og hvis du kun giver en sutteflaske om dagen, behøver du jo ikke mere end 1 sutteflaske..

Anmeld

15. juli 2011

Mi

Først et kram til dig

Du kan sagtens kombinere amning og mme, men det vil nok betyde at du får minre mælk, og sikkert også at amninen stopper før den ellers ville have gjort. Jeg kombinerede amning og mme i en månedstid med vores yngste datter.

Husk at du ikke behøver at amme, hvis det ikke føles som den rigtige beslutning for jer, du kan sagtens vælge at give hende flaske med god samvittighed.

Min pige havde også hård mave, der hjalp laktuloce ikke, hun fik i stedet noget pulver, movicol, blandet i hendes mælk en gang om dagen. Det er effektivt.

God bedring

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

tak for alle de gode svar, i er så hjælpsomme.

Jeg tror jeg prøver Nan HA 1,

Anmeld

15. juli 2011

Hailiesmom11

Kan sagtens sætte mig ind i din situation, jeg har godt nok ikke en fødselsdepression, men havde en meget meget sulten datter hele tiden så jeg ammede også næsten døgnet rundt.

Men nu får hun en blanding af flaske med mme og min mælk. Og det kan man sagtens, jeg startede med mme fordi jeg ikke havde nok mælk. Vi har brugt NAN1, og det har fungeret helt perfekt. Men har så også købt den der hedder NAN1 HA da hun fik meget hård mave pga den anden.

Når du stadig gerne vil amme så skal du sørge for at hun ikke glemmer hvordan hun sutter på bryst.

Håber det hjælper

Anmeld

15. juli 2011

Hailiesmom11

Kan sagtens sætte mig ind i din situation, jeg har godt nok ikke en fødselsdepression, men havde en meget meget sulten datter hele tiden så jeg ammede også næsten døgnet rundt.

Men nu får hun en blanding af flaske med mme og min mælk. Og det kan man sagtens, jeg startede med mme fordi jeg ikke havde nok mælk. Vi har brugt NAN1, og det har fungeret helt perfekt. Men har så også købt den der hedder NAN1 HA da hun fik meget hård mave pga den anden.

Når du stadig gerne vil amme så skal du sørge for at hun ikke glemmer hvordan hun sutter på bryst.

Håber det hjælper

Anmeld

15. juli 2011

Hailiesmom11

Håber det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.