Kombivogn VS. Barnevogn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej...

Vi står og er blevet gravid med barn nr. 2 da det egentligt var planlagt at vi ikke skulle have fler børn har vi solg alt fra den første som nu er 3 år (fra maj 2008 og er nu 8+0 med den lille baby) men med tiden er der sket nogle ting som har ændret vores holdning og derfor valgte vi at få et barn mere men nu skal vi så ud og købe alt forfra, jeg tænker derfor at det vil være super praktisk at købe en kombi vogn da jeg jo så både har klapvogn og "barnevog" i en, men men men hvad er jeres erfaringer? og er det okay med evt. DP at det er en kombi?

Mvh, Ano. FDS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Hej...

Vi står og er blevet gravid med barn nr. 2 da det egentligt var planlagt at vi ikke skulle have fler børn har vi solg alt fra den første som nu er 3 år (fra maj 2008 og er nu 8+0 med den lille baby) men med tiden er der sket nogle ting som har ændret vores holdning og derfor valgte vi at få et barn mere men nu skal vi så ud og købe alt forfra, jeg tænker derfor at det vil være super praktisk at købe en kombi vogn da jeg jo så både har klapvogn og "barnevog" i en, men men men hvad er jeres erfaringer? og er det okay med evt. DP at det er en kombi?

Mvh, Ano. FDS

du må ikke bruge kombi i dagplejen..

men udover det så vil en kombi være rigtig smart hvis man bor i byen eller hvis man har en lille bil..

du kan jo altid finde en meget billig vogn af ældre dato og sætte i DP..

Anmeld

15. juli 2011

Pigent

Anonym skriver:

Hej...

Mvh, Ano. FDS

Kender nogen der har en Emmaljunga edge duo combi og deres barn brugte barnevogns delen det første år sådan cirka også gik de over til klapvogns delen. De har en barnevogn ved siden af som de bruger til sovevogn i dagpleje og der hjemme. 

Trille har lavet en kombi vogn der hedder Trille Dream der har barnevogns kassen et langt liggemål. 

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12899 (Fåes i flere farver) 

http://www.youtube.com/watch?v=EEyq9NM4Gbg

Anmeld

15. juli 2011

LC

Jeg går klart ind for kombivogne.. Men du kan kun bruge barnevognsdelen det første år.

I forhold til dagplej, så er der nogle DP der selv har barnevogne til alle børn, så der skal du ikke have barnevogn med. ALternativt kan man jo vælge en vuggestur hvor de har krybber, så skal man heller ikke have barnevogn med.

Hvis man skal bruge barnevognen alligevel, så køb en brugt gammel en som ikke kan køre for 500kr. De står jo alligevel altid stille hos DP.

Den vi har hos vores DP, er flad og man kan ikke rigtig skille stellet fra barnevognskassen, men den står hos hende fast, så det er ikke noget problem... (Den har kun været brugt til 2 børn, men er bare en dårlig barnevogn synes jeg, selvom det er en ret dyr brio vogn, men vi brugte den hjemme ind til min datter startede i dp)

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Jeg har været SÅ glad for min emmaljunga kombi vogn. Den fylder ingenting, vejer ikke ret meget, er nem at få om hjørner osv.. (til salg hvis det har interesse)

Og som du selv siger så er der ingen udgifter til klapvogn senere.

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Jeg går klart ind for kombivogne.. Men du kan kun bruge barnevognsdelen det første år.

I forhold til dagplej, så er der nogle DP der selv har barnevogne til alle børn, så der skal du ikke have barnevogn med. ALternativt kan man jo vælge en vuggestur hvor de har krybber, så skal man heller ikke have barnevogn med.

Hvis man skal bruge barnevognen alligevel, så køb en brugt gammel en som ikke kan køre for 500kr. De står jo alligevel altid stille hos DP.

Den vi har hos vores DP, er flad og man kan ikke rigtig skille stellet fra barnevognskassen, men den står hos hende fast, så det er ikke noget problem... (Den har kun været brugt til 2 børn, men er bare en dårlig barnevogn synes jeg, selvom det er en ret dyr brio vogn, men vi brugte den hjemme ind til min datter startede i dp)

Super mange tak for svar

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg har været SÅ glad for min emmaljunga kombi vogn. Den fylder ingenting, vejer ikke ret meget, er nem at få om hjørner osv.. (til salg hvis det har interesse)

Og som du selv siger så er der ingen udgifter til klapvogn senere.

Kan du evt. ligge billede ind af den? er i ryger eller har dyr?

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

du må ikke bruge kombi i dagplejen..

men udover det så vil en kombi være rigtig smart hvis man bor i byen eller hvis man har en lille bil..

du kan jo altid finde en meget billig vogn af ældre dato og sætte i DP..

Mange tak for svar og ja det kan være vi køber en gammel en og sætter ved DPéren

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Barnepigen skriver:

Kender nogen der har en Emmaljunga edge duo combi og deres barn brugte barnevogns delen det første år sådan cirka også gik de over til klapvogns delen. De har en barnevogn ved siden af som de bruger til sovevogn i dagpleje og der hjemme. 

Trille har lavet en kombi vogn der hedder Trille Dream der har barnevogns kassen et langt liggemål. 

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12899 (Fåes i flere farver) 

http://www.youtube.com/watch?v=EEyq9NM4Gbg

Rigtig mange tak for det den vil jeg da lige vise for manden når han kommer hjem!

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Anonym skriver:

Kan du evt. ligge billede ind af den? er i ryger eller har dyr?

Vi er ikke ryger og har ingen dyr - jo fisk.. haha

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.